Strony responsywne – czy responsywność ma znaczenie?

Strony responsywne – czy responsywność ma znaczenie?

Strony responsywne – czy responsywność ma znaczenie?

Z roku na rok rośnie liczba użytkowników Internetu. Już nie tylko komputer czy notebook są nośnikami służącymi do przeglądania stron internetowych, ale również smartfon, tablet i inne urządzenia mobilne. Nasze działania, jako potencjalnych użytkowników Internetu, opierają się nie tylko na przeglądaniu stron WWW czy aktywności w portalach społecznościowych. Dotyczą one także dokonywania zakupów, wyszukiwania różnych informacji o konkretnych firmach itd. Ten postęp, który sprawił, że wiele informacji (o ile nie wszystkie) są dostępne na wyciągnięcie ręki. Dlatego też właściciele różnych portali powinni pamiętać jedno: strony responsywne cieszą się zdecydowanie większą popularnością i zatrzymują odwiedzających je na dłużej.

Internauci wolą responsywność

W dobie postpecetowej, gdzie ekrany o dużej rozdzielczości, różnej wielkości i wszelakie ruchome strony wypierają statyczne rozwiązania, strony responsywne stają się już wymogiem. Czasy, kiedy strony WWW przeglądano jedynie z poziomy komputera, dawno minęły, a jak podają dane – ponad 16 milionów użytkowników mobilnych w Polsce pokazuje, że nieuniknionym jest przystosowanie się do nowych, otaczających nas realiów.

Zatem responsywność zamyka się w angielskim skrócie RWD, którego rozwinięcie stanowią słowa: Responsive Web Design. Znaczy to tyle, że projekt strony internetowej dopasowuje się automatycznie do wielkości ekranu urządzenia. Wniosek jest jeden – przestarzałe strony muszą liczyć się z mniejszą liczbą odwiedzin, a co za tym idzie – zainteresowanie nimi znacznie spada.

Strony responsywne na miarę aktualnych wymagań Internetu

Strony responsywne stanowią alternatywę dla mobilnych stron internetowych. Mobilne strony WWW są wersją dodatkową konkretnej witryny, które uaktywniają się na urządzeniach przenośnych. Wiąże się z tym jeszcze jeden aspekt – za takie rozwiązanie trzeba ponieść dodatkowe koszty z jej trzymaniem oraz utrzymaniem.

Jeśli posiadamy już swoją witrynę i chcemy ją „przenieść”, musimy liczyć się z kosztami, które często przewyższają stworzenie strony responsywnej. Dlatego też warto zainwestować w taką witrynę od samego początku.

Profesjonalna strona internetowa stanowi doskonałą wizytówkę konkretnej marki, dlatego warto jej zadanie powierzyć doświadczonym webdeveloperom, obudować je w chwytliwe treści oraz zadbać o nietuzinkowe kreacje graficzne.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]