Strony responsywne czy mobilne? Które są lepszym rozwiązaniem?
Strony responsywne a strony mobilne podobieństwa i różnice
Strony responsywne cieszą się coraz większą popularnością i – co istotne – jest ona świetnie możliwa do uzasadnienia. Zdecydowana większość z nas przegląda na ten moment Internet w telefonie, co jest zdecydowanie szybsze i wygodniejsze, niż formy tradycyjne. Dodatkowo, opcje te pozwalają nam być mobilnym – nie ma już konieczności noszenia ze sobą laptopa w każde miejsce – wszystko znaleźć możemy w telefonie. Opcja ta jest niezwykle wygodna, musimy jednak pamiętać o odpowiednim przygotowaniu naszej witryny. Strony responsywne najlepiej zlecać doświadczonej agencji interaktywnej, która zna się na rzeczy. Alternatywą dla tego, co oferują strony responsywne są strony mobilne, które również umożliwiają łatwiejszy odbiór na urządzeniach… Mobilnych, a jakże! Czym jednak strony responsywne różnią się od rozwiązań typowo mobilnych?
Podstawowe różnice między stronami
Strony responsywne niejako automatycznie dostosowują się do ekranu urządzenia – niezależnie od tego, czy przeglądamy je za pośrednictwem tabletu, laptopa czy też smartfona, zawsze będą świetnie wyglądały. Nieco inaczej wygląda kwestia stron mobilnych, które pisane są typowo pod urządzenia typu tablet i telefon, i tylko tam zachowują swoje świetne właściwości. Tworzenie stron responsywnych lub mobilnych nie jest proste – liczy się jakość i efekt, dlatego warto zlecić ich wykonanie profesjonalnej agencji interaktywnej.
Jak powinna wyglądać strona na komputerze i telefonie?
Responsywna strona internetowa bez problemu dostosuje się do każdego urządzenia mobilnego oraz komputera, dlatego spora część przedsiębiorców w nie inwestuje. Ich witryny skierowane są zwykle do klienta – potencjalnego i stałego – który powinien zostać zachęcony marketingowym wydźwiękiem strony. Oczywiście, jej funkcjonalność nie powinna mu w tym w ogóle przeszkadzać – tworząc witrynę postawmy na intuicyjność i łatwą nawigację dla każdego. Jeśli zaś rzecz tyczy się kwestii marketingowych… Warto utrzymać witrynę w minimalistycznym, eleganckim stylu. Duże zdjęcia i chwytliwe slogany reklamowe są potężną bronią, zaś odpowiednio usytuowane, przekierowujące przyciski z wezwaniem Call to Action mogą wydatnie pomóc nam w zachęceniu Klienta do skorzystania z naszej oferty.