Jaka powinna być strona internetowa dla restauracji?

Jaka powinna być strona internetowa dla restauracji?

Najnowsze trendy w projektowaniu stron internetowych obejmują nie tylko wytyczne co do wyglądu, użyteczności i treści witryny, ale też tego, jak powinna być wykonana strona www dla konkretnej branży. Ruszamy więc z kolejną serią artykułów blogowych, w których opisujemy, jak projektowane są strony internetowe dla różnych firm działających na rynku. Startujemy!

Pierwsza na tapecie jest strona internetowa dla restauracji. Jak ją zaprojektować? Mamy kilka wskazówek plus chwalimy się naszymi realizacjami, żeby Cię zainspirować!

Smakowity design to podstawa!

Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia! Strona internetowa dla restauracji powinna być wypełniona zdjęciami dań, deserów, koktajli i innych pozycji z menu, którymi warto i trzeba się pochwalić. Oczywiście muszą to być zdjęcia dobrej jakości, zachęcające do odwiedzenia lokalu i spróbowania jego kuchni.

Poza tym, jeśli chodzi o design strony internetowej dla restauracji, to najlepiej postawić na minimalizm. Skoro skupiamy się w pierwszej kolejności na zdjęciach dań i wnętrza lokalu, to strona nie może być przeładowana grafikami, animacjami, przejściami. Po prostu jej wygląd musi być przemyślany, a całość zrobiona ze „ze smakiem”.

Jakie kolory są polecane dla stron restauracji? Przede wszystkim są to odcienie zieleni, brązy, biel i beże. Minimalizm musi tutaj bowiem iść w parze z elegancją, która przejawia się również na talerzu.

Jednak niektóre elementy warto wykonać w pomarańczowym czy żółtym kolorze? Te kolory pobudzają apetyt! Warto więc zadziałać podprogowo na potencjalnych gości restauracji. Mała sztuczka, a może mieć wielki efekt.

Oto jedna z naszych realizacji. Strona internetowa dla rzeszowskiej restauracji Radość.

https://restauracjaradosc.pl/

Apetyczne menu nie tylko z zakładkami

Menu strony oczywiście musi być czytelne i wypełnione zakładkami, których użytkownik będzie szukał. Różnią się one w zależności od branży i specjalności klienta. Jednak jedną z nich musi być oczywiście menu restauracji.

Apetycznie zaprojektowane menu to podstawa strony www dla restauracji. Zazwyczaj, wybierając lokal gastronomiczny, w którym chcemy coś zjeść lub wybrać się z przyjaciółmi na coś do picia, sprawdzamy w internecie co restauracja ma konkretnego w menu.

Czytelne rozpisanie dań, umieszczenie ich w oddzielnych kategoriach i oczywiście cennik, decydują, czy szukamy dalej czy już znaleźliśmy miejsce, którego chcemy być gośćmi.

Szczypta contentu dopasowanego do grupy docelowej

Oczywiście zdjęcia pełnią kluczową rolę w budowaniu strony dla restauracji. Jednak muszą one zostać okraszone specjalistycznym contentem. To chwytliwe teksty, hasła reklamowe rozbudzające wyobraźnię i zachęty do skosztowania dań, przekonują często do wyboru konkretnego lokalu. Poza tym kreują wraz z innymi elementami wizerunek marki w sieci i poza nią.

Jeśli już wkraczamy w tematykę promocji, to oczywiście, dzięki wysokiej jakości treściom, nie tylko przykuwamy uwagę potencjalnych gości restauracji, ale też staramy się ją jak najlepiej wypozycjonować. Przypomnijmy, że słowa kluczowe umieszczane w tekstach pomagają stronie www osiągnąć wysoką pozycję w rankingu Google, a więc częściej i na samym szczycie listy, pojawiać się na frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce.

A może by tak zamówić do domu?

Jeśli Twoja restauracja oferuje dostawę zamówień do domu, to na stronie musi się znaleźć taka informacja, a najlepiej system, umożliwiający składanie zamówień za jej pośrednictwem. Co prawda pandemia ma się ku końcowi i coraz częściej chcemy po prostu wyjść z domu, by skorzystać z wolności, za którą tęskniliśmy, ale z drugiej strony został w nas nawyk, że restauracje oferują dowozy do domu. Czasami wolimy po prostu odpocząć u siebie na kanapie i zjeść coś smacznego. Mając taką alternatywę, klienci szukają jej na stronach www. A my dobrze o tym wiemy.

Zaproszenie na odwiedziny – nie zapomnij o nim!

Strony internetowe restauracji muszą zachęcać do odwiedzin, ale nie tylko samych lokali. Oczywiście bardzo ważne jest umieszczenie na stronie dokładnego adresu, godzin otwarcia, a także danych kontaktowych. W razie czego, gdyby goście chcieli o coś dopytać albo zrobić rezerwację. Jednak bardzo ważne jest również odsyłanie do mediów społecznościowych, w których restauracja na bieżąco powinna informować o nowościach, chwalić się apetycznymi daniami, zapraszać użytkowników do interakcji, by zadbać o relacje z potencjalnymi gośćmi i budować świadomość marki. Zwłaszcza ma to ogromne znaczenie na rynku lokalnym.

Wykonujemy strony internetowe dla restauracji i innych branż

Zapraszamy po profesjonalną stronę internetową do Testinu. Współpracujemy z klientami z różnych branż, również gastronomicznej. Przygotujemy więc dla Ciebie apetyczną kreację dla restauracji, która przyciągnie do niej gości, zachęcając do skosztowania serwowanych potraw.

Strona internetowa dla restauracji to podstawa jej promocji w branży. Twoja konkurencja już na pewno prężnie działa w sieci, nie czekaj i dołącz do najlepszych!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.