Strona internetowa dla fotografa – emocje na pierwszym planie - Agencja Interaktywna Testin - Rzeszów, Kraków

Strona internetowa dla fotografa – emocje na pierwszym planie

Strona internetowa dla fotografa – emocje na pierwszym planie

3…2…1… flesz. Twoja wizyta na blogu Testinu została właśnie uwieczniona!

Jaką rolę w naszym życiu pełnią zdjęcia? Dzięki nim możemy kolekcjonować wspomnienia i wracać do różnych chwil z sentymentem. Tak samo, jak są one ważne dla nas, strona www jest bardzo ważna dla zawodu fotografa. Co powinna zawierać oraz jaki design do niej pasuje? Przeczytaj nasz artykuł, aby wiedzieć, jaka strona internetowa dla fotografa pomoże w skutecznej promocji usług i docelowo osiągnięciu sukcesu w sieci. Zapraszamy!

Atrakcyjny autoportret fotografa

Autoportret, czyli przedstawienie własnej osoby, jest na stronie internetowej bardzo ważne. Klienci chcą wiedzieć z kim mają do czynienia i zazwyczaj już po kilku zdaniach opisu działalności decydują, czy współpraca z danym fotografem im odpowiada.

Oczywiście mowa w tym akapicie o zakładce „O mnie” lub „O nas” w przypadku studio fotograficznego, prowadzonego przez więcej niż jedną osobę. Zdjęcie fotografa, krótki opis wykonywanych usług oraz konkrety dotyczące oferty to jego najlepsza reklama.

Przecież każdy lubi wiedzieć, w jaką usługę inwestuje. Przeglądając strony internetowe i sklepy chcemy dokładnie zapoznać się z oferowanymi produktami. A w przypadku sesji fotograficznej inwestujemy w usługę, która dopiero zostanie zrealizowana i poznamy jej efekty w przyszłości – potrzebna jest więc nam chociaż wizja tego, co otrzymamy po jej zamówieniu.

Sekundy decydują o tym, jakie pierwsze wrażenie zrobi fotograf. To dlatego tak ważne jest, aby jego autoportret był atrakcyjny.

Uchwycenie najlepszego profilu, czyli specjalizacja

Fotograf fotografowi nierówny. Jeden specjalizuje się w zdjęciach ślubnych, inny w sesjach ciążowych, dziecięcych czy rodzinnych. Poza tym fotografia dotyczy nie tylko zdjęć prywatnych, ale i służbowych. Wiele firm inwestuje w fotografię biznesową czy produktową.

Pozostając w temacie sesji zdjęciowych, które zamawiamy na różne okazje, dla przykładu fotografie ślubne to nie tylko zdjęcia do albumów, ale też reportaże, sesje plenerowe i inne.

Zdjęcia ślubne wykonywane są również w różnych stylach. Nowoczesnym, glamour, boho – często dopasowanych do stylu samego wesela.

I można by tak wymieniać bez końca specjalizacje fotografów. Więc konieczne jest opisanie konkretnej w ofercie na stronie www. Wtedy klienci wiedzą od razu, czy znaleźli odpowiednią osobę do wykonania zdjęć i szybciej podejmą decyzję o nawiązaniu współpracy.

Panorama umiejętności – portfolio to must have fotografa!

Właściwie najważniejszą częścią tego typu strony www jest portfolio, w którym użytkownicy mogą przeglądać dotychczas wykonane zdjęcia. Dzięki nim mają ogólny ogląd tego, jakich efektów sesji zdjęciowej mogą się spodziewać we własnym przypadku.

Kilka słów o sobie oraz specjalizacja to nie wszystkie elementy, które muszą się pojawić na stronie internetowej dla fotografa, by wyróżnił się pośród konkurencji oraz osiągnął sukces w sieci.

Portfolio ze zdjęciami jest wizytówką fotografa i stanowi zachętę do skorzystania z jego usług. Pamiętajmy jednak, że musi być przejrzyste i wygodne do przeglądania. Dzięki temu potencjalni klienci szybko zadecydują, czy taki styl zdjęć, ujęcia, kolorystyka do nich przemawiają i chcą podjąć z fotografem współpracę.

No i nie zapomnijmy o tym, że zdjęcia w portfolio, jak i na całej stronie muszą być wysokiej jakości, a jednocześnie w odpowiednim rozmiarze, by ich duża ilość nie obciążyła strony www i nie wpłynęła na jej wolniejsze działanie.

Minimalistyczny design najlepszym tłem dla emocji

Dobre zdjęcia ukazują emocje danej chwili. Pojawia się na nich miłość, przyjaźń, duma, piękno, wrażliwość. Mają być pamiątką, przywoływać wspomnienia.

Niektóre mają za zadanie uwydatnić zalety produktów, inne ukazać wizerunek eksperta.

A skoro mają tak wyrazisty, jasny przekaz, ich tło nie musi, a nawet nie powinno zwracać na siebie uwagi. Ma uwydatniać to, co najważniejsze – emocje i charakter fotografii.

Tym samym strona internetowa dla fotografa najlepiej, aby miała minimalistyczny design i nie odwracała uwagi od najważniejszego – jego twórczości. Taką stronę mieliśmy przyjemność wykonać dla klienta Naturalna Fotografia. Subtelną, z wysokiej jakości zdjęciami, jasno ukazującą specjalizację fotografa.

strona internetowa dla fotografa - realizacje Testin.pl
https://naturalnafoto.pl/

Zbliżenie na treści – bez contentu ani rusz!

Na koniec warto wspomnieć o contencie i na chwilę się na nim zatrzymać.

Po pierwsze jasne, przejrzyste teksty informują o ofercie i ułatwiają poruszanie się po stronie. Po drugie dobrej jakości content pozycjonuje stronę internetową dla fotografa, więc pomaga po pierwsze odnaleźć go w sieci przez klientów, a po drugie utrzymać wysoką pozycję wśród konkurencji.

Co więcej, jak na każdej stronie www, content powinien być systematycznie uzupełniany. Nowe artykuły blogowe z frazami kluczowymi dbają o widoczność strony w Google. Jednocześnie artykuły blogowe pokazują, jak wygląda praca fotografa, budują jego wizerunek eksperta, często stanowią ostateczny argument za tym, aby nawiązać współpracę z akurat tym, a nie innym fotografem.

Można w nich na bieżąco chwalić się realizacjami, plenerami, szkoleniami, dodawać zdjęcia, ukazywać kulisy pracy. W ten sposób każdy fotograf dba o kluczowy dla siebie branding.

Szukasz strony internetowej dla konkretnej branży?

Oferujemy strony internetowe dla klientów z różnych branż. Z chęcią podejmujemy się nowych wyzwań i szukamy najlepszych rozwiązań dla każdego z nich.

#ZespółPantery z przyjemnością zaprojektuje i wdroży dla Ciebie stronę www lub sklep internetowy, oparty na najnowszych trendach. Bez względu na to, czy jesteś profesjonalnym fotografem czy może przodującym restauratorem, zadbamy o najdrobniejsze szczegóły witryny, czyniąc ją atrakcyjną w sieci.

Skontaktuj się z nami – dołącz do grona naszych klientów premium.

ZOBACZ TAKŻE