Strona internetowa a mała firma – czy warto?

Strona internetowa a mała firma – czy warto?

Prowadzisz małą firmę, która dobrze prosperuje? Chciałbyś sprawić, by stała się ona bardziej znana, a Twoja marka rozpoznawalna w szerszym gronie ludzi? Może nie raz słyszałeś, że aby to osiągnąć potrzebna jest Ci strona internetowa, jednak ciągle zastanawiasz się, czy warto. Oto ciekawy przykład, który pokaże, że bez względu na wielkość firmy koniecznie musisz zainwestować w stronę internetową.

Przykład:
Ania od dwóch lat prowadzi salon fryzjerski, w którym poza nią pracuje jeszcze jej przyjaciółka. Od roku liczna jej klientów oscyluje na tym samym poziomie, mimo że oferta dziewczyn powiększyła się o upięcia ślubne oraz usługi barberskie. Dlaczego tak się dzieje?

Ania nie posiada strony internetowej swojej firmy. Potencjalni klienci nie wiedzą o nowych ofertach, mają też problem ze zlokalizowaniem salonu oraz szybkim kontaktem z pracownicami. Brak strony powoduje, że nie można zweryfikować czy firma istnieje, brakuje miejsca, które by uwierzytelniało działalność.

Gdyby dziewczyny zdecydowały się na założenie strony internetowej, mogłyby zamieścić na niej swoją ofertę, dane kontaktowe, możliwość umówienia się na wizytę za jej pośrednictwem. Dużym atutem byłoby wrzucanie zdjęć upięć ślubnych, koloryzacji oraz strzyżeń damskich i męskich, które uwierzytelniłyby firmę w oczach odbiorców. W ten sposób zwiększyłaby się liczba klientów salonu fryzjerskiego, co w szybkim tempie zrekompensowałoby koszty stworzenia strony.

Jeśli nadal nie przekonaliśmy Cię, że strona internetowa jest warta założenia. Nawet, a może przede wszystkim przez małe firmy, to przedstawimy Ci poniżej kilka korzyści, które ze sobą niesie.

Strona internetowa to praktycznie bezpłatna reklama

Pewnie teraz się oburzyłeś, uważając, że przecież założenie strony kosztuje i z tym się oczywiście zgadzamy, jednak jest to koszt jednorazowy, który umożliwia Ci reklamowanie swoich usług lub produktów w sposób nieograniczony czasowo. Oznacza to, że możesz stale zmieniać treści na niej umieszczone, dodawać zdjęcia, ciekawe informacje. Twoi klienci będą mogli pisać opinie, które są przecież darmową reklamą dla Ciebie. Stronę można również polecić w social mediach, umieszczając do niej link, który po kliknięciu będzie bezpośrednio na nią przenosił odbiorcę.

Strona internetowa działa 24 godziny na dobę

Spora część ludzi w ciągu dnia pracuje bądź się uczy. Powoduje, że nie mają chwili na „przeglądanie” internetu w poszukiwaniu interesujących ich informacji. Robią to najczęściej późnym wieczorem, gdy z kubkiem gorącej herbaty znajdują czas dla siebie. Wówczas wchodzą na Twoją stronę internetową, zapoznają się ofertą, nowościami, rabatami, jakie oferujesz, a w konsekwencji decydują się na kupno produktu bądź skorzystanie z usługi. Wszystko to dzieje się w czasie, gdy Twoja firma jest już zamknięta. Ty prawdopodobnie po ciężkim dniu bierzesz relaksacyjną kąpiel.  

Wizerunek firmy zależy tylko od Ciebie

Każdy chcący znaleźć Twoją firmę w internecie zrobi to i tylko od Ciebie zależy, jak zostanie mu ona przedstawiona. Jeśli prowadzisz swoją stronę, Ty decydujesz, w jaki sposób będzie postrzegana Twoja firma. Budujesz w ten sposób znaczenie swojej marki, sprawiasz, że staje się ona rozpoznawalna. Idea, którą stworzyłeś, jest podana do ogólnej wiadomości i każdy odwiedzający stronę wie, że np. Twoje produkty są ekologiczne, a po ich zużyciu trafiają do recyklingu. Wszystko to działa na Twoją korzyść. A co, gdy nie masz swojej strony internetowej?

Ludzie, którzy chcą znaleźć informacje na temat Twojej firmy i tak to zrobią, jednak, zamiast trafić na wiarygodne źródło, znajdą się na forum dyskusyjnym, gdzie konkurencja w brzydki sposób pokazała Cię w niekorzystnym świetle.

Nie gwarantujemy, że potencjalni klienci nie trafią na takie forum, ale jest duża szansa, że jeśli jako pierwsza wyświetli im się Twoja strona, będzie ona pierwszym i ostatnim źródłem informacji na temat firmy.

PPWB rozwiązaniem Twoich kłopotów

Strona internetowa wymaga nakładu pieniężnego, aby została stworzona i odpowiednio wdrożona. Zdajemy sobie sprawę, że małych firm nie stać na takie wydatki, dlatego z pomocą przychodzi IBRE Testin. W ramach projektu otrzymasz refundację poniesionych kosztów z tytułu założenia i wdrożenia strony internetowej. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, skontaktuj się z nami.

ZOBACZ TAKŻE