Social media – narzędzia potrzebne do promocji marki
Social media – jak promować się w sieci?
Co zrobić, aby nasze treści w social mediach były bardziej atrakcyjne i zatrzymywały uwagę użytkowników portali społecznościowych na dłużej?
Odpowiedź jest prosta – warto publikować różnego rodzaju grafiki, infografiki, memy, a nawet gify.
Social media – natłok informacji
Każdego dnia media społecznościowe dostarczają nam wielu informacji, zachęcają do odwiedzania różnych profili i wszelkich interakcji ze strony użytkowników.
Social media – bo trzeba się wyróżniać
Tysiące postów, informacji, danych, inków, grafik, tabel czy wykresów – to podstawowe zawartości portali takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Zatem pytanie brzmi – jak sprawić, by przykuć uwagę odbiorcy? Z jednej strony odpowiedź wydaje się być prosta i oczywista, a z drugiej, gdy mamy wcielić ją w życie – wcale nie jest łatwa. Otóż musimy zadbać o to, by się wyróżnić. Przekaz przez nas prezentowany powinien być unikatowy, a nawet nietypowy.
Jakich narzędzi używać?
Canva
To dość popularna platforma, dzięki której zaprojektujemy różnego typu treści wizualne. Możemy wybierać z miliona grafik wektorowych, fotografii oraz ilustracji. Dodatkowo różne szablony, dostosowane formaty z wielu dostępnych kategorii obrazków i szeroka gama czcionek, a także możliwość tworzenia kolaży, sprawi, ze bez wątpienia stworzymy nietuzinkową grafikę.
Infogr.am
To narzędzie, które przyda się każdemu kto tworzy infografiki i raporty. Dzięki niemu skleimy w całość różnego rodzaju wykresy, mapy i inne elementy graficzne, które ukazują różne zależności liczbowe.
Meme generator
To z kolei pierwsze oryginalne narzędzie, które w łatwy sposób generuje memy. Dzięki niemu szybko i sprawnie stworzymy obrazek, który rozbawi odbiorców. Podobnym urządzeniem jest witryna Memy.pl. Tam dodatkowo tło naszej grafiki możemy wybrać z ponad 160 najpopularniejszych obrazków tam dostępnych lub po prostu samodzielnie załadować plik.
GIPHY
To narzędzie, które tworzy nam gify z filmów dostępnych w Internecie – np. z Youtube. Wystarczy wybrać czas rozpoczęcia, zakończenia i tekst, który ma się pojawić na animacji.
Jak widzimy – możliwości mamy wiele. Wystarczy je tylko dobrze wykorzystać do promocji swojej marki w sieci.