Reklama online – to powinieneś widzieć
Reklama online – to powinieneś widzieć
Reklama online zyskuje na popularności. Warto jednak wiedzieć czym ona jest i jak prawidłowo z niej korzystać, by nasza firma mogła odnieść sukces. W artykule tym przedstawione zostaną najważniejsze zagadnienia związane z reklama online.
Reklama online a sieci reklamy
Sieci reklamy to narzędzie marketingowe, które skupia w sobie wiele różnorodnych stron internetowych. Umożliwiają one zamieszczenie reklamy lub bajeru na danej stronie internetowej. Firma, będąca pośrednikiem w tym procesie, odpowiedzialna jest za sprzedanie miejsca na reklamę. Prowizję, którą w ten sposób zyskuje, przekazuje właścicielowi danej witryny. Na tym etapie należy zwrócić uwagę na rodzaj systemu płatności za daną usługę.
Google AdWords – najpopularniejsza reklama online
Najbardziej rozpoznawaną reklamą są Google AdWords. Na czym polega ich fenomen? Google AdWords to forma reklamy opartej na wykorzystywaniu słów kluczowych. W momencie wpisania ich w wyszukiwarkę Google, na stronie zobaczyć można wykupione reklamy. Są to tzw. reklamy kontekstowe, które dopasowują się do konkretnej strony internetowej. Pomaga to zwrócić uwagę Internauty na daną reklamę. Planujesz rozpocząć działania w Google AdWords? Ważne jest, byś rozpoczął swoje działania od ustalenia danych kategorii marketingowych. Następnie powinieneś zająć kwotą swojego budżetu. Dodatkowo, możesz sprawdzić, czy Twoje działania przynoszą jakikolwiek skutek. Możesz uczynić to za pomocą Google Analytics.
Reklama online – skuteczność budząca sprzeciw
Najwięcej kontrowersji wzbudza reklama banerowa. Szczególne zastrzeżenia wzbudza skuteczności reklamy banerowej. Ta forma reklamy znalazła zarówno swoich zwolenników oraz przeciwników. Zwolennicy są zdania, że reklama banerowa pozostanie długo z użytkownikami Internetu. Natomiast przeciwnicy są zdania, że ta forma reklamy jest już przeżytkiem. Natomiast Internet jest tak przesycony reklamą banerową, że kolejne reklamy zamieszczane w tej formie nie mają szans na przebicie się.
Reklama online – praktyczne porady
Zanim zaczniesz planować reklamę w Internecie, musisz uwzględnić dwa czynniki. Po pierwsze formy płatności, a po drugie skuteczność poszczególnych reklam. Warto również zorientować się w które formy reklamy nie warto inwestować.