Reklama online najpopularniejszą formą reklamy XXI wieku

Reklama online najpopularniejszą formą reklamy XXI wieku

Obecnie reklama online stanowi najpopularniejszą formę promocji firmy. Pod pojęciem reklamy online, znanej również jako reklama internetowa, rozumie się szereg różnorodnych elementów tj. Google AdWords, banery reklamowe, profile w mediach społecznościowych i wiele innych powszechnie stosowanych narzędzi, które odpowiadają za proces rozpowszechnienia danej marki w Internecie. Obecnie reklamę online dzieli się na „tą jawną” i „tą niejawną”.

Jawna reklama online

Na czym polega ten rodzaj reklamy? Przede wszystkim ważna jest tutaj możliwość identyfikacji reklamy w kategorii przekazu reklamowego, stworzonego w prosty, dla użytkownika Internetu, sposób. Ten rodzaj reklamy umożliwia położenie akcentu na fakt, iż mamy do czynienia właśnie z reklamą. Dzięki temu, że może przybrać ona formę np. linków sponsorowanych. Jakie zatem płyną z tego korzyści? Reklama online umożliwia dotarcie do dużej liczby użytkowników Internetu. Poza tym jej jawność powoduje, że bez większych trudności można sprawować nad nią nadzór. To natomiast wiąże się z kolejną bardzo ważna rzeczą – mamy realny wpływ i wgląd w środki, jakie przeznaczamy na ten rodzaj reklamy. Ponadto reklama w Internecie oferuje bogatą ofertę form reklamy oraz jej przekazu wizualnego. Za reklamę jawną uważa się Google AdWords, czy zauważalne w serwisach internetowych banery reklamowe.

Niejawna reklama online

Reklama internetowa niejawna skupia wszystkie narzędzia marketingu internetowego. W przeciwieństwie do reklamy jawnej, użytkownik, do którego skierowana jest treść nie jest otwarcie poinformowany, że ma do czynienia z reklamą. Kolejna zaletą tej formy reklamy jest to, że zazwyczaj część ruchu na stronie zostanie zdobyta przy okazji. To wiąże się z tym, że firma nie będzie musiała ponosić dodatkowych kosztów związanych z inwestowaniem w reklamę internetową. Niestety, reklama niejawna nie daje nam tak dużych możliwości kontroli i reakcji. Mniejsze są również możliwości w zakresie raportów ze skuteczności danej formy reklamy niejawnej. Niejawna reklama online to m.in. wszelakie działania związane z content marketingiem i mediami społecznościowymi.

Podsumowanie

O czym należy pamiętać korzystając z reklam internetowych? Przede wszystkim o tym, by analizować jej skuteczność zarówno przed rozpoczęciem działalności reklamy, jak i w trakcie jej trwania.  To stanowi podstawę skutecznej reklamy w sieci. Należy pamiętać o tym, by prowadzona przez nas strona internetowa była dostosowana do preferencji użytkowników Internetu, a proponowane przez nas oferty wpisywały się w obecny rynek.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]