Reklama na Facebooku krok po kroku (cz. 1)
Odpowiednio wykorzystany system reklamowy Facebooka pozwala m.in. dotrzeć do grupy potencjalnych klientów, zaprezentować ofertę czy zwiększyć rozpoznawalność firmy. Wszystko to odbywa się w miejscu, gdzie internauci spędzają sporo wolnego czasu. Warto więc wykorzystać możliwości i potencjał oferowanych narzędzi. Warto również robić to w sposób umiejętny i przemyślany, dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik.
Przycisk “Promuj post”, czyli czego nie warto robić
Zanim powiemy Ci, jak robić reklamę na Facebooku, chcemy przestrzec Cię przed tym, jak jej NIE robić. Jeśli prowadzisz fanpage, zapewne już nie raz otrzymałeś komunikat namawiający do promocji za pomocą przycisku “Promuj post”. Rozwiązanie to może wydawać się proste i przyjemne, ale nigdy nie przyniesie takich wyników, jak kampania prowadzona za pomocą menedżera reklam.
Co może wpływać na gorsze wyniki kampanii?
Kampanie reklamowe w menedżerze reklam umożliwiają realizację różnych celów (omówimy je za chwilę). Opcja “Promuj post” pozwala z kolej utworzyć jedynie bardzo prostą i podstawową kampanię zoptymalizowaną pod kątem zaangażowania w promowany post. Kolejną przeszkodą są bardzo ograniczone opcje optymalizacji oraz doboru miejsc, w których reklama docelowo będzie się wyświetlać. W konsekwencji promocja prowadzona z tego miejsca jest mało efektywna i zwykle osiąga gorsze wyniki.
Pierwsze kroki w Menedżerze reklam
Tworzenie reklam za pomocą Menedżera reklam (link do niego znajdziesz tutaj) jest znacznie efektywniejsze, dlatego teraz pomożemy przejść Ci przez cały ten proces.
Aby opublikować swoją pierwszą reklamę, musisz wprowadzić odpowiednie ustawienia na etapie: kampani, zestawu reklam i reklamy.
Domyślam się, że jesteś właśnie w swoim menedżerze. Kliknij więc przycisk “utwórz” i zaczynamy…
Kampania
Na poziomie kampanii Facebook daje Ci możliwość wyboru celu, jaki ma spełniać Twoja reklama.
Cele reklamowe dzielą się na 3 kategorie:
- świadomość – jej zadaniem jest zwiększanie zainteresowania Twoją marką, produktem lub usługą oraz dotarcie do jak największej liczby osób;
- działania – jest to dobry wybór, w momencie, kiedy zależy Ci na tym, by Twoi odbiorcy wykonali jakąś czynność. Może to być np. odwiedzenie wskazanej strony internetowej, zainstalowanie aplikacji czy obejrzenie promowanego filmu;
- konwersja – ma na celu nakłonienie tzw. biernych użytkowników do podjęcia aktywności, jaką może być np. dokonanie zakupów w sklepie internetowym czy przekazanie danych kontaktowych.
Jak działa algorytm Facebooka
W zależności od wyboru celu algorytm w ten sposób dobierze grupę odbiorców, aby dotrzeć do jak największej liczby internautów, którzy wykazują większą tendencję do np. robienia zakupów, reagowania na posty itd. Oznacza to, że jeśli skierujesz swoją reklamę do grupy mężczyzn w wieku 20-25 lat, zamieszkałych w Rzeszowie, którzy interesują się projektowaniem stron www i ustawisz cel, jakim jest ruch na stronę, to algorytm Facebooka na osoby spełniające wybrane kryteria nałoży dodatkowy filtr, jakim jest skłonność do odwiedzania zewnętrznych witryn. Jest to funkcja, która otwiera przed reklamodawcami i przedsiębiorcami wiele możliwości.
Dokładniejszym omówieniem poszczególnych celów zajmiemy się w kolejnej części tego artykułu – bądź czujny, ponieważ pojawi się już niebawem 😉
Tymczasem pamiętaj, że jeśli potrzebujesz wsparcia w promocji Twojej firmy albo wdrożenia czy zmodernizowania strony internetowej lub sklepu internetowego, nasi specjaliści czekają, by Ci pomóc. Zapraszamy do kontaktu!