Google i Facebook: 20% globalnych wydatków reklamowych

Google i Facebook: 20% globalnych wydatków reklamowych

Reklama internetowa – siła przebicia

W 2016 roku udział Facebooka i Google w globalnych wydatkach reklamowych wynosił aż 20%

Reklama internetowa – raport z 2016 roku

Z raportu Top Thirty Global Media Owners opublikowanego w 2016 roku przez agencję mediową Zenith wynika, że 20% sumy globalnych budżetów reklamowych stanowiły wydatki na reklamę na Facebooku i w Google.

Reklama internetowa – przychody dla Google i Facebooka

Należy zauważyć, że Google jest zdecydowanie największą firmą mediową na świecie. Przychody z reklamy w 2016 roku były trzykrotnie wyższe od Facebooka, który zajmuje drugie miejsce. Dla Google przychody z reklamy wynoszą 79,4 mld USD, zaś dla Facebooka 26,9 mld USD.

Trzecie miejsce w rankingu zajmuje Comcast, którego przychody za reklamę zamykają się na rok 2016 w kwocie 12,9 mld USD. Zatem reklama internetowa ma coraz większą moc przebicia.

Reklama internetowa – prognozy 2017

Według prognoz agencji mediowej Zenith dotyczącej globalnego rynku reklamowego już w tym roku, w 2017, budżet reklamy internetowej znacznie przewyższy wydatki reklamy telewizyjnej. Jaki z tego wniosek? Internet stanie się największym medium reklamowym w świecie. Obok Facebooka i Alphabet pojawia się 5 internetowych firm, które generują największe przychody z reklamy. Do tych firm zaliczają się chociażby: Microsoft, Yahoo, Twitter, Baidu, Verizon. Te 7 platform internetowych wygenerowało przychody z reklam o wartości 132,8 mld USD. Co ważne – to aż 73% wartości globalnych budżetów na reklamę online i  24% sumy wydatków globalnych na reklamę we wszystkich mediach.

Reklama internetowa – Twitter na prowadzeniu

Najszybciej rosnącą firmą w rankingu Zenith jest Twitter. Przychody tej platformy  z reklamy w latach 2012-2016 wzrosły aż o 734%. Drugą w kolejności jest firma jest Tencent. Odnotował on w tym samym czasie wzrost przychodów z reklamy o 697%. Trzeci zaś jest Facebook. Jego wzrost wyniósł 528%.

Reklama internetowa – USA dominuje

Z zaprezentowanych 30 firm w rankingu, aż 20 ma swoją siedzibę w USA. Ta dominacja wynika głównie z tego, iż USA to największy reklamowy rynek na świecie.

Źródło: http://admonkey.pl/20-globalnych-budzetow-reklamowych-trafia-google-facebooka/

 

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej? Praktyczne porady

    Szybkość ładowania strony internetowej ma kluczowe znaczenie nie tylko dla satysfakcji użytkowników, ale także dla widoczności w wyszukiwarce Google. Strona, która ładuje się zbyt wolno, narażona jest na wyższy współczynnik odrzuceń oraz niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przedstawimy praktyczne porady, jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej, bazując na technikach optymalizacji stosowanych przez naszych specjalistów.

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest UI/UX i dlaczego ma znaczenie dla Twojej strony internetowej?

    Tworząc stronę internetową, spotykamy się z pojęciami UI oraz UX. Oba te elementy są niezwykle istotne dla sukcesu witryny, mają bezpośredni wpływ na to, jak użytkownicy odbierają stronę, jak się na niej poruszają i jak chętnie dokonują na niej konwersji. Czym więc dokładnie są UI i UX oraz dlaczego mają tak duże znaczenie dla Twojej strony internetowej?