Reklama internetowa – wzrosty dla Google i Facebooka

Reklama internetowa – wzrosty dla Google i Facebooka

Siła przebicia

W 2016 roku reklama internetowa jeszcze bardziej zyskała na popularności. Udział Facebooka i Google w globalnych wydatkach reklamowych wynosił aż 20%

Reklama internetowa – raport z 2016 roku

Z raportu Top Thirty Global Media Owners opublikowanego w 2016 roku przez agencję mediową Zenith wynika, że 20% sumy globalnych budżetów reklamowych stanowiły wydatki na reklamę na Facebooku i w Google.

Przychody dla Google i Facebooka

Należy zauważyć, że Google jest zdecydowanie największą firmą mediową na świecie. Przychody z reklamy w 2016 roku były trzykrotnie wyższe od Facebooka, który zajmuje drugie miejsce. Dla Google przychody z reklamy wynoszą 79,4 mld USD, zaś dla Facebooka 26,9 mld USD.

Trzecie miejsce w rankingu zajmuje Comcast, którego przychody za reklamę zamykają się na rok 2016 w kwocie 12,9 mld USD. Zatem reklama internetowa ma coraz większą moc przebicia.

Reklama internetowa – prognozy 2017

Według prognoz agencji mediowej Zenith dotyczącej globalnego rynku reklamowego już w tym roku, w 2017, budżet reklamy internetowej znacznie przewyższy wydatki reklamy telewizyjnej. Jaki z tego wniosek? Internet stanie się największym medium reklamowym w świecie. Obok Facebooka i Alphabet pojawia się 5 internetowych firm, które generują największe przychody z reklamy. Do tych firm zaliczają się chociażby: Microsoft, Yahoo, Twitter, Baidu, Verizon. Te 7 platform internetowych wygenerowało przychody z reklam o wartości 132,8 mld USD. Co ważne – to aż 73% wartości globalnych budżetów na reklamę online i  24% sumy wydatków globalnych na reklamę we wszystkich mediach.

Twitter na prowadzeniu

Najszybciej rosnącą firmą w rankingu Zenith jest Twitter. Przychody tej platformy  z reklamy w latach 2012-2016 wzrosły aż o 734%. Drugą w kolejności jest firma jest Tencent. Odnotował on w tym samym czasie wzrost przychodów z reklamy o 697%. Trzeci zaś jest Facebook. Jego wzrost wyniósł 528%.

Reklama internetowa – USA dominuje

Z zaprezentowanych 30 firm w rankingu, aż 20 ma swoją siedzibę w USA. Ta dominacja wynika głównie z tego, iż USA to największy reklamowy rynek na świecie.

Źródło: http://admonkey.pl/20-globalnych-budzetow-reklamowych-trafia-google-facebooka/

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]