Recykling treści – pozytywny wpływ na pozycjonowanie
Jak łatwo się domyślić recykling treści to idea, która pozwala nie tylko na optymalne wykorzystanie przygotowanych dotychczas materiałów, zapewniając skuteczny marketing internetowy, ale także oszczędność czasu i pieniędzy. Dzięki niemu możesz istotnie ułatwić sobie pracę nad contentem oraz wykorzystać potencjał najciekawszych i najlepiej odebranych artykułów. Czym jest recykling treści i jak go stosować, by zyskać? Wyjaśniamy!
Recykling treści – „odgrzewany kotlet” czy nowe smaki?
Recykling treści nie oznacza publikowania po raz drugi dokładnie tego samego artykułu! Byłaby to – bardzo szkodliwa z punktu widzenia SEO – duplikacja treści! Tymczasem w recyklingu nie chodzi o powielanie i wtórność, lecz o wykorzystywanie tego, co już mamy, dla tworzenia zupełnie nowych jakości i wartości. Chodzi o nadanie nowego życia wcześniej wykorzystanym pomysłom, danym i informacjom. Być może obecnie masz większą wiedzę na dany temat lub zmieniły się trendy? A może masz nowy pomysł na podejście do omówionej już kwestii? Możliwości jest naprawdę sporo.
Dlaczego warto korzystać z tej formy tworzenia contentu?
Istnieją treści i tematy, które są ponadczasowe i zawsze wzbudzają zainteresowanie. Ich odświeżenie, przeprowadzone w odpowiedni sposób, może przynieść naprawdę wiele profitów. Zwykle też znacznie upraszcza proces dostarczania odbiorcom ciekawych treści, a także ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie, bowiem Google lubi „żyjące” serwisy, gdzie content jest regularnie aktualizowany i rozbudowywany. Przerobienie treści to możliwość dodania do niej większej liczby słów kluczowych. Długie artykuły co do zasady również uważane są przez algorytmy Google za bardziej wartościowe. Dzięki temu pozycja Twojej strony w wyszukiwarce może znacząco się poprawić.
W jaki sposób ożywić wyciszone teksty?
Stosując recykling treści, należy przeredagować artykuły w taki sposób, by znacząco różniły się od swojej wersji pierwotnej. Przykładem może być poszerzanie tekstów o nowe, pogłębione informacje, obudowanie ich atrakcyjnymi multimediami, zebranie najciekawszych artykułów w podręcznego e-booka. To również omówienie ich w całkiem nowej formie (np. rozszerzenie artykułu o prezentację czy webinar). Inne sposoby przeprowadzenia rewitalizacji artykułu to:
- aktualizacja, czyli poszerzenie tematu o najświeższe informacje,
- zmiana formatu: wiele treści z jednej – możesz “przetworzyć” artykuły eksperckie czy blogowe publikując je w innych formatach,
- rozbudowa i optymalizacja tekstu,
- przerobienie zdezaktualizowanych treści newsowych w teksty informacyjne.
Recykling treści nie oznacza braku kreatywności!
Re-publikacja treści nie oznacza, ze autor jest monotematyczny, mało elokwentny czy skoncentrowany na jednych i tych samych tematach. Odświeżenie contentu pozwala na uporządkowanie zawartości bloga a także strony internetowej. Popularne, generujące duży ruch artykuły stają się inspiracją do tworzenia ich kontynuacji, bądź rozbudowania, dzięki czemu na nowo konwertują ruch.
Re-publikacja tez wymaga wysiłku!
Dla twórców, którzy są obecni w sieci od dłuższego czasu i zmagają się z pozyskiwaniem nowych odbiorców, recykling treści to świetna okazja na „świeży” content marketing. To także sposób zarówno na dostosowanie się do zmieniających się algorytmów Google’a, jak również do samych internautów, których oczekiwania są zupełnie inne niż jeszcze parę lat wstecz. Jeśli zrobisz to dobrze, osiągniesz zaplanowane cele. Powodzenia!