Jak przygotować się do współpracy z agencją interaktywną?
“Jeśli nie ma cię w internecie, nie istniejesz” – to zdanie z biegiem czasu staje się coraz bardziej aktualne. Jeżeli potencjalnie zainteresowany klient nie może znaleźć informacji o firmie w sieci, szybko się zniechęca i przechodzi do konkurencji. Wielu przedsiębiorców jest tego świadomych i zdaje sobie sprawę, jak ważne jest posiadanie funkcjonalnej strony internetowej, pozycjonowanie czy obecność w mediach społecznościowych. W tym celu najczęściej przychodzą po pomoc do agencji interaktywnej. Jak przygotować się do tego typu współpracy? Poniżej kilka przydatnych wskazówek.
Dobra współpraca wymaga zainteresowania obu stron
“Współpraca” to słowo klucz dobrze prowadzonych działań. Jest to bardzo ważne niezależnie od tego, czy zależy ci na stworzeniu strony lub sklepu internetowego, zwiększeniu jego pozycji w Google czy rozpoczęciu regularnych publikacji w mediach społecznościowych.
Osoby zatrudnione w agencji niestety nie potrafią czytać w myślach, dlatego powinieneś jasno od samego początku komunikować o swoich potrzebach i oczekiwaniach. Specjaliści ds. mediów społecznościowych, copywriterzy, graficy i programiści oczywiście odniosą się do informacji otrzymanych od Ciebie, doradzą i ewentualnie zaproponują lepsze rozwiązania. Ważne jest jednak, aby mieli jakiś punkt odniesienia.
Nikt nie zna Twojej firmy lepiej od Ciebie
Kolejną sprawą jest fakt, że nikt nie zna Twojej firmy lepiej, niż Ty sam. Dlatego czasami możemy potrzebować dodatkowych informacji. Twoja wiedza i doświadczenie są tutaj na wagę złota.
Czas oczekiwania na odpowiedź wpływa na czas wykonania określonych zadań, dlatego lepiej nie przedłużać całych procedur.
Nie zwlekaj z przekazaniem dostępów
Jeżeli zlecasz komuś prowadzenie swoich mediów społecznościowych, nie odkładaj w czasie przekazania odpowiednich odstępów. Możesz to zrobić w ustawieniach fanpage lub za pośrednictwem business managera.
Z kolei w przypadku pozycjonowanie strona, konieczne będą dostępy do panelu administracyjnego. Jeżeli przekazanie dostępów do serwera wiąże się z udostępnianiem poufnych danych, dla własnego bezpieczeństwa poproś o podpisanie umowy poufności.
Aby umożliwić agencji wykonanie audytu SEO oraz monitorowanie skuteczności prowadzonych działań, powinieneś przekazać również dostępy do Google Analytics oraz Google Search Console.
Wyznacz cele, do których dążysz
Jedną z pierwszych rzeczy, nad jakimi powinieneś zastanowić się przed nawiązaniem kontaktu z agencją interaktywną, jest wyznaczenie konkretnych celów. Może to być np. zwiększenie rozpoznawalności na rynku, większa liczba odwiedzin na stronie lub zmniejszenie liczby odrzuceń w sklepie internetowym. Nie wyznaczając celów, możesz nie być zadowolony z wypracowanych efektów.
Realizacja celów wymaga czasu
Kolejną kwestią jest czas potrzebny na realizację założonych celów. Choć w internecie wszystko dzieje się szybko i dynamicznie, proces pozycjonowania czy budowania marki wcale do najszybszych nie należy. Oczywiście jest to zależne od charakteru branży, konkurencji itp. jednak warto o tym pamiętać i nie oczekiwać spektakularnych rezultatów po tygodniu lub miesiącu współpracy.
Agencja interaktywna Testin melduje się na posterunku
Jeżeli Twoja firma potrzebuje nowej strony internetowej, sklepu internetowego lub działań promocyjnych – zapraszamy do kontaktu. Porozmawiamy o Twoich oczekiwaniach, aby móc przedstawić Ci ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb. Czekamy na mail lub telefon. 😉