Praktyki SEO, które zwiększają sprzedaż w sklepie online
Prowadzisz lub chcesz zacząć prowadzić działalność sprzedażową w Internecie? Zadbaj o marketing internetowy i pozycjonowanie. Sprawdź koniecznie, jakie praktyki SEO zwiększają sprzedaż w sklepie online.
Wiarygodność sklepu
Jeśli chcesz wdrożyć nowy sklep online, wiedz, że po wpisaniu przez użytkownika danej frazy kluczowej, powinien się on wyświetlić na pierwszej stronie SERP (wyników wyszukiwania), tak by odbiorca mógł go łatwo znaleźć. Skąd jednak wyszukiwarka „wie”, że Twoja strona (sklep) jest na tyle dobra, żeby to zrobić? Otóż w przypadku najpopularniejszej wyszukiwarki, jaką jest Google, zajmują się tym specjalistyczne algorytmy. Weryfikują one między innymi wiarygodność strony, przydzielając im odpowiedni ranking, a co za tym idzie – miejsce w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja treści
Wśród praktyk SEO, które mogą zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym, można wymienić optymalizację treści. Mowa np. o rozbudowywaniu opisów produktów i kategorii czy dodawaniu nowych artykułów blogowych. Treści złożone, omawiające wiele różnych kwestii w ramach głównego zagadnienia, są lepiej postrzegane przez algorytmy. Zatem jeśli np. na Twoim blogu znajdują się archiwalne wpisy, które możesz uzupełnić o nowe informacje, zdecydowanie warto to zrobić.
Dopasowany komunikat
Najwyżej w rankingach algorytmów wyszukiwarek pozycjonowane są te sklepy internetowe, które serwują użytkownikom jak najdokładniejsze wyniki. Jak dopasować treść na stronie lub sklepie? Staraj się tak pisać teksty, by odpowiadała na problemy lub pytanie odwiedzających. Należy zawrzeć właściwe frazy kluczowe i podać ewentualne sposoby poradzenia sobie z danym problemem. Ważna jest również identyfikacja wizualna – grafika, ponieważ ludzie „kupują oczami”.
Klikalność
Algorytmy dążą do tego, by użytkownik nie musiał błądzić wśród wyników wyszukiwania. Jeśli ktoś wpisze tekst lub zapytanie na pasku wyszukiwania, powinien jak najszybciej znaleźć interesujący go sklep online – bez przeszukiwania kolejnych pozycji. Aby poprawić CTR (click through rate – z języka angielskiego – wskaźnik klikalności), powinieneś dopracować wygląd podstron w wynikach wyszukiwania. Tylko w tym przypadku będą one „klikalne” przez faktycznie zainteresowane osoby.
Usunięcie błędów technicznych
Z pozoru wiele sklepów internetowych wygląda doskonale, jednak jeśli zagłębimy się w ich strukturę, okazuje się, że są niedociągnięcia.
O jakich niedociagnięciach tutaj mówimy?
- Błędy JavaScript;
- Złe zastosowanie nagłówków (głównie H1 i H2);
- Błędy 404;
- Obrazy bez atrybutów ALT;
- Brakujące lub niezoptymalizowane meta-tagi.
- Brak optymalizacji obrazków.