Pozycjonowanie strony – czemu jest tak ważne?
Pozycjonowanie strony internetowej, czyli jak zwiększyć widoczność naszej firmy w sieci
Pozycjonowanie strony jest zespołem działań, który ma na celu zwiększenie jej widoczności w sieci, co w efekcie przełoży się na większa ilość wejść, finalnie zaś na zysk. Potencjał, który oferują dziś social media i strony internetowe jest ogromny. Dlatego sporo przedsiębiorców dość wyraźnie stawia na te stosunkowo nowe kanały i… Nie widzi zadowalających rezultatów. O ile w wypadku mediów społecznościowych te mogą być nieco szybsze (mimo tego, że „Facebook nie sprzedaje”), o tyle w wypadku stron problem jest już nieco bardziej złożony i opiera się m.in. na tym, iż widoczność naszej strony w sieci nieraz dość mocno… Kuleje. Pozycjonowanie strony internetowej może pomóc nam w poszerzeniu zakresu naszej oferty, co finalnie powinno zwiększyć nasze obroty. Aby jednak to osiągnąć kilka słów napisać należy najpierw właśnie o samym pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie strony – czym jest?
Pozycjonowanie strony to szereg elementów, który poszerza jej zasięg, dzięki czemu po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych w wyszukiwarce, potencjalny klient w morzu stron naszą widzi gdzieś na górze. Pozycjonowanie strony osiągnięte może być na kilka sposobów. Po pierwsze – szczególną uwagę zwróć na teksty. Jeżeli starasz się opisać produkt lub historię firmy zrób to w minimum 300 słowach, gdyż krótsze teksty są kiepsko czytane przez Google. Zadbaj również o to, by były one nacechowane do 2.5% odpowiednimi frazami kluczowymi, które ustalić możesz wspólnie z profesjonalnym pozycjonerem. Oczywiście, na rynku pełno jest również programów, które te tendencje badają, czasem jednak warto zaufać profesjonaliście. Jeśli jednak nie chcemy nużyć naszych odbiorców kolejnymi, długimi tekstami ingerującymi w produkt można pomyśleć o stworzeniu modułu blogowego lub aktualności. Możemy za jego pośrednictwem dzielić się z naszymi klientami wiedzą ekspercką i naszymi doświadczeniami, a także dość wyraźnie poprawić swoją pozycję w rankingu Google.
Co jeszcze pomoże zwiększyć naszą widoczność w sieci?
Sporym plusem może być wykorzystanie katalogów firmowych NAP, które umożliwią efektywniejsze pozycjonowanie lokalne. Podpinać można się również pod te serwisy, które w wynikach wyszukiwania mają tzw. mocniejsze adresy, jak olx lub panorama firm.