Pozycjonowanie stron kluczem do sukcesu w biznesie?
Biznes a wysoka pozycja w wyszukiwarce
Umiejętne pozycjonowanie własnych witryn internetowych jest dziś czymś, co ma bezpośredni wpływ na sukces. Wydaje się to uzasadnione, gdyż we współczesnym biznesie, który nie znosi przestojów, warto zadbać o reklamę przedsiębiorstwa w Internecie – najbardziej nośnym i popularnym medium. Wysokie miejsce w przeglądarce jest niejako gwarancją efektywniejszego pozyskiwania nowych baz klientów, których stały napływ pozwoli na nasz stały rozwój. Dlatego też jest ono pożądane i przez lokalnych biznesmenów, i przez międzynarodowe korporacje. Sytuacja wielkich firm jest w tym zakresie nieco ułatwiona dzięki potężnym, inwestowanym w social media i płatne reklamy nakładom finansowym. Dzięki temu bardzo często to ich strony figurują na szczycie wyników w Google. Na ten moment interesuje nas jednak miejsce znajdujące się tuż pod nią. W jaki sposób możemy się tam znaleźć?
Niebanalna rola mediów społecznościowych
Facebook, Twitter czy Instagram są platformami, na których spędzamy około 5 lat naszego życia. Badań podjęła się amerykańska agencja Mediakix, która wykorzystała dane udostępnione przez comScore za 2016 rok. Zdaniem badaczy człowiek statystycznie żyje 79 lat, zaś największą aktywność wykazuje po ukończeniu 13 roku życia. Wyliczona na tej podstawie różnica pozwala nam dostrzec, że średnio przez 66 lat możemy egzystować wraz ze znajomymi w wirtualnym świecie. Posiłkując się badaniami Mediakix stwierdzić można, że na dwóch najpopularniejszych obecnie platformach – Youtube i Facebooku – spędzamy dziennie ponad 75 minut! To dużo, nawet bardzo, jeśli dla porównania zestawimy to m.in. z czasem, który poświęcamy na konsumpcję. Pytanie zatem, jak ten potencjał wykorzystać.
Pozycjonowanie a social media?
Uzbrojeni w informacje o popularności platform społecznościowych znacznie łatwiej możemy próbować przekuć je w coś bardziej wymiernego. Efekty mogą być przyjść błyskawicznie, gdyż środowisko Facebooka jest niezwykle nośne i z chęcią udostępnia lub reaguje na ciekawe treści. Ważny jest więc odpowiedni, chwytliwy kontent wspierany krótkimi, mocnymi sloganami, najlepiej angażującymi. Jak do tego wszystkiego ma się pozycjonowanie? Mimo, iż jest ono procesem perspektywicznym i przynoszącym efekt dopiero po określonym czasie, można wzmóc je dobrym prowadzeniem kanałów społecznościowych. Mowa tu o żywych reakcjach na aktualne trendy, ale i przede wszystkim ustawianiu odnośników kierujących do swojej witryny, której widoczność w Internecie chcemy zwiększyć.