Pozycjonowanie stron kluczem do sukcesu w biznesie?

Pozycjonowanie stron kluczem do sukcesu w biznesie?

Biznes a wysoka pozycja w wyszukiwarce

Umiejętne pozycjonowanie własnych witryn internetowych jest dziś czymś, co ma bezpośredni wpływ na sukces. Wydaje się to uzasadnione, gdyż we współczesnym biznesie, który nie znosi przestojów, warto zadbać o reklamę przedsiębiorstwa w Internecie – najbardziej nośnym i popularnym medium. Wysokie miejsce w przeglądarce jest niejako gwarancją efektywniejszego pozyskiwania nowych baz klientów, których stały napływ pozwoli na nasz stały rozwój. Dlatego też jest ono pożądane i przez lokalnych biznesmenów, i przez międzynarodowe korporacje. Sytuacja wielkich firm jest w tym zakresie nieco ułatwiona dzięki potężnym, inwestowanym w social media i płatne reklamy nakładom finansowym. Dzięki temu bardzo często to ich strony figurują na szczycie wyników w Google. Na ten moment interesuje nas jednak miejsce znajdujące się tuż pod nią. W jaki sposób możemy się tam znaleźć?

Niebanalna rola mediów społecznościowych

Facebook, Twitter czy Instagram są platformami, na których spędzamy około 5 lat naszego życia. Badań podjęła się amerykańska agencja Mediakix, która wykorzystała dane udostępnione przez comScore za 2016 rok. Zdaniem badaczy człowiek statystycznie żyje 79 lat, zaś największą aktywność wykazuje po ukończeniu 13 roku życia. Wyliczona na tej podstawie różnica pozwala nam dostrzec, że średnio przez 66 lat możemy egzystować wraz ze znajomymi w wirtualnym świecie. Posiłkując się badaniami Mediakix stwierdzić można, że na dwóch najpopularniejszych obecnie platformach – Youtube i Facebooku – spędzamy dziennie ponad 75 minut! To dużo, nawet bardzo, jeśli dla porównania zestawimy to m.in. z czasem, który poświęcamy na konsumpcję. Pytanie zatem, jak ten potencjał wykorzystać.

Pozycjonowanie a social media?

Uzbrojeni w informacje o popularności platform społecznościowych znacznie łatwiej możemy próbować przekuć je w coś bardziej wymiernego. Efekty mogą być przyjść błyskawicznie, gdyż środowisko Facebooka jest niezwykle nośne i z chęcią udostępnia lub reaguje na ciekawe treści. Ważny jest więc odpowiedni, chwytliwy kontent wspierany krótkimi, mocnymi sloganami, najlepiej angażującymi. Jak do tego wszystkiego ma się pozycjonowanie? Mimo, iż jest ono procesem perspektywicznym i przynoszącym efekt dopiero po określonym czasie, można wzmóc je dobrym prowadzeniem kanałów społecznościowych. Mowa tu o żywych reakcjach na aktualne trendy, ale i przede wszystkim ustawianiu odnośników kierujących do swojej witryny, której widoczność w Internecie chcemy zwiększyć.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]

    CZYTAJ DALEJ

    Zagrożenia przy niezaktualizowanej stronie WordPress – dlaczego warto regularnie aktualizować?

    WordPress to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia stron internetowych. Jego intuicyjność, szeroka gama wtyczek i motywów oraz elastyczność sprawiają, że korzystają z niego zarówno początkujący blogerzy, jak i duże firmy. Regularne aktualizacje WordPressa są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa, wydajności i stabilności strony. W tym artykule przyjrzymy się zagrożeniom wynikającym z braku aktualizacji oraz korzyściom płynącym z ich regularnego przeprowadzania. Zagrożenia wynikające z braku aktualizacji WordPressa 1. Luki w zabezpieczeniach – […]