Pozycjonowanie Q&A – czyli 5 najczęściej zadawanych pytań

Pozycjonowanie Q&A – czyli 5 najczęściej zadawanych pytań

Efekty, cena, wysoka pozycja to tylko hasła, które najczęściej padają podczas pytań, które klienci kierują do agencji SEO. Przygotowaliśmy listę pięciu najpopularniejszych pytań o pozycjonowanie i podejmujemy próbę odpowiedzi. Próbę, ponieważ rozwiązania nie są uniwersalne, a oferty są przygotowywane indywidualnie. Pokażemy jednak ogólne zasady, które panują w pozycjonowaniu.

1. Jakie będą efekty pozycjonowania?

Efekt ma być jeden. Wzrost popularności Twojej strony internetowej, ponadto wzrost liczby konwersji, co przełoży się na zysk. Działania prowadzimy w taki sposób, by zwiększyć liczbę odwiedzin takich użytkowników, których Twoja oferta zainteresuje. Najważniejsze efekty pozycjonowania to: wzrost liczby zapytań, konwersji, liczby fraz w TOP Google.

2. Kiedy można się spodziewać efektów?

To druga najważniejsza kwestia. Tutaj sprawa wygląda różnie i jest zależna od dwóch rzeczy. Jeśli frazy, na które zamawiane jest pozycjonowanie, są mniej konkurencyjne, efekty będą szybciej. Mniej popularne frazy łatwiej jest pozycjonować i efekty widoczne są po kilku tygodniach. Z kolei frazy, które charakteryzują się dużą konkurencyjnością, wydłużają proces widoczności efektów nawet do pół roku.

3. Kiedy osiągnę podium wyszukiwania?

Z pewnością nie w ciągu tygodnia. Tak naprawdę działania pozycjonerskie to okres kilku miesięcy. Dopiero po takim czasie możesz znaleźć się w TOP10 lub TOP3 wyszukiwań Google. Oczywiście na pozycjonowanie ma wpływ wiele czynników. Można jeszcze postawić na Google Ads. Jest to dobry sposób, żeby szybko zaistnieć w sieci, ale ma też swoje wady. Najlepiej pozycjonowanie i Ads połączyć w jedno działanie.

4. Od czego zależy cena za usługi?

Ile i dlaczego aż tyle? Powód jest prosty, pozycjonowanie stron to część marketingu, który odbiega od tradycyjnej form promocji i daje rzeczywiste efekty. Oczywiście cena jest zależna od prowadzonych działań. Płacąc za działania pozycjonerskie inwestujesz w swój biznes, tym samym generujesz wyższą sprzedaż. Pozycjonowanie sukcesywnie zwiększa Twoje grono odbiorców. Z czasem możesz osiągnąć takie wyniki, że pozycjonowanie opłaci się samo. Jeśli otrzymasz ofertę z wyjątkowo niską ceną, zastanów się. Pozycjonowanie kosztuje dlatego, że jest działaniem długofalowym i wymaga pracy zespołu ekspertów. Miej to na uwadze kiedy będziesz podejmować decyzję.

5. Czy otrzymam raport z działań?

Oczywiście! Działania SEO bez raportu nie będę kompletnie. Pozycjonowanie to inwestycja. Płacisz, a agencja pracuje nad Twoją stroną. To naturalne, że oczekujesz raportu, który przedstawi wykonywane działania. Elementarne wskaźniki z Google Analytics, pozyskane linki, treści, przyrost w skali miesiąca to najważniejsze punkty, które powinien zawierać raport. Pozycjonowanie to działania wymierne, da się je przedstawić na wykresach czy tabelach. Zawsze więc żądaj raportu.

Pozycjonowanie z Agencją Interaktywną Testin

Masz jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości? Zadzwoń do nas lub umów się na spotkanie! Z chęcią wyjaśnimy Ci, na czym polega pozycjonowanie i zaplanujemy strategię dla Ciebie i Twojej firmy. Pozycjonowaniem zajmujemy się od lat i nie ma przed nami tajemnic.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest WordPress? Kompleksowe wprowadzenie dla początkujących.

    Czy wiedziałeś, że prawie co druga strona internetowa oparta jest na CMS WordPress? System ten zdominował współczesny Internet. Korzystają z niego giganci tacy jak Microsoft, BBC, Disney czy Fundacja Obamy. Jeśli zastanawiasz się jak stworzyć swoją pierwszą stronę internetową, to WordPress jest doskonałym miejscem, aby rozpocząć tę przygodę. Bez względu na to czy Twoim celem stała się promocja działalności, tworzenie bloga, a może chciałbyś otworzyć sklep internetowy, ten […]

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]