Pinterest – jakie korzyści dla firm niosą działania na nim?

Każdy z nas wie, czym jest Facebook oraz Instagram. Te znane i bardzo lubiane media społecznościowe zrzeszają miliony fanów, sprawiając, że wiele firm postawiło na stworzenie w nich swoich profili. Trochę inaczej jest z serwisem Pinterest, który dopiero zaczyna zyskiwać popularność w naszym kraju. Już ponad 6 miliona użytkowników aktywnie rozwija profile. To sprawia, że rośnie również potencjał marketingowy tego serwisu. W ostatnich latach odnotowano wzrost zasięgu reklam o ponad 20%, co napawa optymizmem, dając przedsiębiorstwom nowe możliwości rozwoju. Agencja Interaktywna w Rzeszowie obserwuję, że wielu klientów coraz przychylniej patrzy na działania na Pintereście. Warto więc poznać bliżej ten serwis i dowiedzieć się, jakie korzyści może przynieść.
Czym jest Pinterest? Agencja Interaktywna w Rzeszowie tłumaczy
Pinterest to serwis społecznościowy skupiający się na treściach graficznych. Dla wielu osób stanowi źródło inspiracji dotyczących mody, cukiernictwa czy wystroju wnętrz. Z tego względu dobrze zarządzany profil firmy ma możliwość pozyskania nowych klientów, zachęcając ich poprzez ciekawe zdjęcia czy filmy do dokonywania zakupów konkretnych produktów.
Pinterest jest zaprojektowany tak, by każda osoba mogła w szybki i prosty sposób zrozumieć jego funkcjonowanie. Użytkownik tworzy swoją tablicę oraz przypina na nią piny, czyli grafiki lub krótkie video. Portal pozwala również udostępniać na swoim profilu treści przygotowane przez inne osoby. Dzięki temu mądrze przemyślany content przedsiębiorstwa może zostać powielony przez kolejnych ludzi, co sprawi, że zobaczy go więcej użytkowników. To z pewnością przełoży się na wzrost zainteresowania marką oraz konwersję. Warto również wspomnieć, że na Pintereście możliwe jest komentowanie i polubienie widzianych treści. Firma może więc stworzyć wokół siebie zaangażowaną społeczność.
Poniżej Agencja Interaktywna w Rzeszowie przedstawi korzyści płynące z posiadania profilu na Pintereście.
Budowanie wizerunku i świadomości o marce
Poprzez sprawnie zarządzany profil, dzięki Pinterestowi możesz „pokazać” swoją markę milionom użytkowników, co wpłynie na wzrost rozpoznawalności firmy. Najważniejsze jednak, by tworzone piny były odzwierciedleniem Twoich celów. Wrzucanie byle jakich zdjęć, bez przekazu, nie pomoże Ci w budowaniu wizerunku. Treści zamieszczanie na profilu muszą być publikowane regularnie, tak by użytkownicy stale dostawali nową dawkę informacji. Warto pamiętać, że serwis skupia się głównie na grafikach, które dodatkowo są posegregowane tematycznie. Twoja firma ma więc tutaj dużo większą szansę na zdobycie rozpoznawalności w swojej kategorii niż na Facebooku czy Instagramie. Wystarczy, że przygotujesz plan działania oraz strategię, a publikowane materiały będą wysokiej jakości i sukces gwarantowany.
Warto dodać, że Pinterest zrzesza użytkowników nie tylko z Polski, ale i całego świata, których jest naprawdę wielu. Chcąc więc wkroczyć na arenę międzynarodową, powinieneś tworzyć piny w języku angielskim, tak by więcej osób zrozumiało Twój przekaz.
Generowanie ruchu
Do tworzonych przez siebie pinów możesz dodawać aktywne linki, które przeniosą użytkownika na Twoją stronę, bloga, lub do sklepu internetowego, gdzie może kupić znajdującą się na zdjęciu rzecz. To bardzo pomocna opcja, pozwalająca przeprowadzić potencjalnego klienta przez lejek zakupowy. Dzięki niej wygenerujesz także ruch na stronie.
Pinterest daje także wiele korzyści, jeśli chodzi o pozycjonowanie oraz SEO. Poza linkami obrazkowymi i tekstowymi możesz na swojej tablicy używać słów kluczowych. Warto wplatać je nie tylko w treść, ale także hashtagi. Takie działania doprowadzą do wyświetlania się profilu na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwarki. W sytuacji, gdy ktoś będzie szukał rzeczy, którą Ty oferujesz, otrzyma ją „jak na tacy”.
Stworzenie zaangażowanej społeczności
Pinterest to miejsce zrzeszające ludzi z całego świata o różnych poglądach, planach, zainteresowaniach czy marzeniach. Poznanie ich pozwala zbudować społeczność wokół marki. Wszystkie Twoje działania sprawiają, że docierasz do nowych odbiorców, którzy mogą stać się w przyszłości wiernymi klientami. Zachęcanie ich do komentowania, polubień czy wchodzenie z nimi w dyskusję, sprawia, że firma postrzegana jest jako otwarta, chcąca poznać opinię innych na dany temat.
Możliwość analizowania grupy docelowej
Pinterest daje swoim użytkownikom dostęp do wielu statystyk np. dotyczących grupy docelowej. Dla firm jest to o tyle przydatne, iż pozwala lepiej poznać zainteresowania użytkowników, po ich zachowaniu na platformie. Dzięki temu mamy możliwość dostosować swój kontent do potrzeb przyszłych klientów.
Pinterest – miejsce kobiet
Z raportu „Użytkownik Pinterest w Polsce” przeprowadzonego przez OpenModi jasno wynika, że w 2020 roku Pinterest liczył 3,7 miliona użytkowników, z czego 86% to kobiety. Czas spędzany na platformie to dosyć dużo, bo ponad godzina dziennie. Bezdyskusyjnie więc przedsiębiorstwa, których grupą docelową są kobiety, powinny natychmiast zainteresować się serwisem, tworząc w nim swój profil. Pinterest to idealne narzędzie marketingowe, pomagające zbudować rozpoznawalność marki oraz pozyskać nowych klientów. W odróżnieniu od innych mediów społecznościowych tutaj nie chodzi o zdobywanie polubień i obserwujących. Pinterest to miejsce ciekawych treści, inspiracji oraz pomysłów, dających przestrzeń dla ludzi kreatywnych.
Miejsce sprzedażowe
Z przytoczonego wcześniej raportu wynika również, że 57% użytkowników kupiło produkt znaleziony na Pintereście. Co więcej, aż 98% osób próbuje nowych rzeczy, które zobaczyli na platformie. Te liczby jasno pokazują, że potencjał zakupowy jest bardzo duży, a Agencja Interaktywna w Rzeszowie wie, że stale rośnie.
Wzrost konwersji odnotowuje się dzięki reklamom oraz realizacji działań remarketingowych. Wszystkie dodane przez Ciebie linki sprawiają, że ludzie trafiają na Twoją stronę internetową, gdzie mogą zobaczyć i kupić oferowane produkty. Pamiętaj także, że Pinterest to jednocześnie platforma społecznościowa i wyszukiwarka. Podwajasz więc swoje szanse, oferując na nim swoje produkty bądź usługi.
Agencja Interaktywna w Rzeszowie – my wiemy, jak korzystać z Pinteresta
Pinterest z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Stanowi więc idealne miejsce, by zaprezentować odbiorcom swoje produkty lub usługi. Dzięki temu, że bazuje on na efektach wizualnych, możesz zainspirować ich do wypróbowania konkretnej rzeczy. Tworząc ciekawe treści, dotrzesz do wielu użytkowników, którzy do tej pory mogli w ogólne nie interesować się Twoją branżą.
Pamiętaj jednak, że Pinterest to wyjątkowe miejsce, które nie jest dla każdego przedsiębiorstwa. Prowadząc biuro rachunkowe, doradztwo podatkowe czy firmę budowlaną ciężko będzie Ci stworzyć ciekawy kontent, który zainteresuje użytkowników. Stanowi jednak świetny wybór dla osób z branży modowej, gastronomicznej, kosmetycznej czy wnętrzarskiej.
Jeśli nie wiesz, czy Pinterest jest właśnie dla Ciebie lub z różnych przyczyn chciałbyś jego poprowadzenie oddać w ręce specjalistów – Agencja Interaktywna w Rzeszowie, zaprasza do kontaktu. W profesjonalny sposób zajmiemy się Twoimi mediami społecznościowymi, jak również przygotujemy ciekawe treści na bloga. Dodatkowo możemy stworzyć dla Ciebie stronę internetową, od której odbiorcy nie będą mogli oderwać wzroku.