Odpowiednia domena dla strony www pod SEO – jak wybrać?

Odpowiednia domena dla strony www pod SEO – jak wybrać?

Domena internetowa to bardzo często pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją firmą. Jaką domenę wybrać? Wbrew pozorom nie jest to prosta decyzja, a jej skutki mogą być dla nas bardzo mocno odczuwalne i mogą wpłynąć na powodzenie biznesu.

Czy domena powinna kojarzyć się z branżą?

To pytanie nurtuje większość osób zakładających swoją firmę. Wiele z nich długo również rozważa wybór właściwej nazwy domeny. Najlepszym wyborem wydają się domeny generyczne, czyli te, które wykorzystują ogólnie znane słowa lub frazę, która opisuje daną grupę produktów, usług czy zjawisk. Jeżeli zdecydujesz się na taką nazwę, dobrze przeanalizuj słowa kluczowe, które charakteryzują Twój biznes. Będzie miało to pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony www, ze względu na większy ruch na stronie wygenerowany ścisłym dopasowaniem słów kluczowych w adresie URL do słów wpisywanych w wyszukiwarkę. Należy pamiętać, że jeśli nie ma możliwości frazy kluczowej użyć bezpośrednio w nazwie, to można ją dodać po slashu (na przykład: domena.pl/slowo-kluczowe).

Co w przypadku, kiedy pożądana nazwa jest już zajęta?

W takiej sytuacji możesz zastanowić się nad wyborem nazwy tożsamej z nazwą Twojej firmy. Niesie to za sobą większa nakłady na zwiększenie rozpoznawalność marki, ale kiedy osiągniesz sukces, wejścia na Twoją stronę na pewno nie będą przypadkowe.

Alternatywnym rozwiązaniem może być odkupienie nazwy domeny już funkcjonującej na rynku. Oczywiście powinieneś zwrócić uwagę na długość rejestracji domeny i jej ciągłość. Bardzo ważną rzeczą jest również to, co dotąd znajdowało się pod nazwą – jaka branża, czy asortyment. Zdecydowanie określa to przydatność tej konkretnej domeny dla naszego biznesu. Jeśli bowiem Ty zajmujesz się np. sprzedażą kosmetyków, dobrze byłoby, żeby pod nabywaną domeną w przeszłości działał salon kosmetyczny, czy choćby blog testerki kosmetyków. Wtedy domena jest już powiązana kontekstowo z Twoją działalnością, a poza tym może posiadać całkiem sporą ilość linków, które do niej kierują.

Co zrobić z linkami zewnętrznymi?

Zanim kupisz daną, używaną już domenę przede wszystkim powinieneś przeanalizować profil linków do niej kierujących. Jest to priorytetowe zadanie, które będzie miało duży wpływ na pozycjonowanie strony, ponieważ linki mają dla niego ogromną wartość. Dlatego też, poza sprawdzeniem historii domeny, istotne bardzo jest sprawdzenie, jakiego rodzaju są to linki i z jakich stron pochodzą. Hiperłącza kontekstowo połączone z Twoją branżą będą generować ruch na stronie, wspomagając jej pozycjonowanie już na stracie. Pamiętaj, że dla pozycjonowania strony istotną wartość mają przede wszystkim silne linki kierujące do Twojej witryny internetowej. Jeżeli więc do kupionej domeny dostaniesz kilka dobrych linków w pakiecie, warto rozważyć tę ewentualność nabycia nazwy.

Im prościej, tym czytelniej

Jeśli jednak zdecydujesz się na wybór nowej nazwy, postaw na prostotę. Prosta i krótka nazwa gwarantuje lepszą widoczność w internecie, a na tym Ci przecież właśnie zależy. Pamiętaj o tym, że najlepsza nazwa to taka, którą potencjalny klient będzie w stanie szybko zapamiętać. Taki rezultat otrzymasz przy prostych, jak najkrótszych słowach. Najlepiej unikać dodawania przedrostków, myślników, czy innych „ dodatków”, o których najczęściej internauci zapominają przy wpisywaniu nazwy w pasek adresów. Zasada jest prosta – im łatwiejsza nazwa, tym szybciej ktoś Cię znajdzie.

Kropka i co dalej?

Jakie rozszerzenie domeny będzie najbardziej odpowiednie dla Twojego biznesu? Tych najczęściej używanych jest kilka, choć tak naprawdę wybór jest dużo większy:

  • domeny narodowe – (np. pl, it, de)
  • domeny funkcjonalne – (np. com, org, net, gov)
  • polskie domeny funkcjonalne (np. .com.pl, .biz.pl)
  • regionalne (np. .beskidy.pl, .kepno.pl),

Ten spory wybór pozwala na idealne dopasowanie nazwy do charakteru działalności oraz rynku docelowego. Rodzaj rozszerzenia już na wstępie informuje internautę na temat Twojego biznesu, ale pamiętaj, że to nazwa witryny zostaje zapamiętana jako pierwsza. Jeśli „przedobrzysz” potencjalni klienci mogą mieć problem z zapamiętaniem całego adresu.

Bez względu na to, czy wybierasz pierwszą, czy kolejną domenę, powinieneś przemyśleć tych kilka czynników, aby móc obiektywnie ocenić jej atrakcyjność. Zwłaszcza w świetle korzyści dla przyszłego pozycjonowania SEO.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]