Must have każdego sklepu internetowego!

Must have każdego sklepu internetowego!

Czy wiesz, że e-commerce to obecnie najszybciej rozwijająca się branża w Polsce? Co musi mieć każdy sklep internetowy by odnieść sukces? Zobacz jakie elementy sklepu internetowego to must have.

Sklepy internetowe – szczypta danych

Ciekawe konkluzje zawiera raport E-commerce w Polsce 2021. Wynika z niego, że w 2021 roku aż 77% badanych przyznało, że robi zakupy online (dla porównania – w roku 2019 było to 62%). Większość z nich to osoby dobrze wykształcone, mieszkańcy dużych miast, w wieku powyżej 35 lat. Około 53 % to kobiety a dominującym urządzeniem, za pomocą którego kupujemy jest smartfon (76 %). Większość ankietowanych przyznała, że robi zakupy w Internecie kilka razy w miesiącu (41%) średnio wydając około 300 złotych miesięcznie. Wśród powodów takiego stanu rzeczy badani wymienili dostępność sklepów, atrakcyjną cenę i szybkość kupowania. Nie można więc bagatelizować stale rosnącej pozycji zakupów online.

Źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html

 

Źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html

Decyzja o zakupach online – czym się kierują Klienci?

Przyjmijmy, że statystyczny Jan Kowalski ma do wyboru 20 sklepów internetowych. Który z nich wybierze? Według raportu E-commerce w Polsce 2021. Gemius dla e-Commerce Polska (badania zostały przeprowadzone w maju i czerwcu 2021) – Klient zrobi zakupy tam, gdzie może znaleźć:

  • Atrakcyjne ceny produktów (48 % respondentów)
  • Niskie koszty dostawy (41 % badanych)
  • Pozytywne wcześniejsze doświadczenia (34 % odpowiedzi)

Autorzy tego raportu wskazują, że czynników przy wyborze sklepu jest wiele, jednak te trzy są wspólnym mianownikiem dla większości badanych – abstrahując od płci, wieku czy wykształcenia. Dalszymi wskazywanymi powodami, dla których Klienci kupują w danym sklepie, są m.in. krótki czas oczekiwania na dostawę, atrakcyjne promocje oraz łatwy sposób składania zamówienia.

Źródło: „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska.”

Strona internetowa sklepu – jakie ma znaczenie?

Spośród odpowiedzi udzielonych na pytanie: Co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie jakimś innym, oferującym podobne produkty/usługi? – 2 pozycje, z pierwszych 5, dotyczą właśnie jakości strony internetowej. Prawie co szósta badana osoba wspomniała o jej wysokim znaczeniu.

Co sprawia że strona internetowa jest skuteczna?

  • Strona musi być Funcjonalna – wykonana zgodnie z UX (User experience) czyli tak by użytkownik był w pełni zadowolony z korzystania z niej;
  • Strona powinna być przejrzysta – w możliwie najlepszy sposób prezentować produkty lub usługi firmy;
  • Intuicyjna – użytkownik powinien móc się po niej sprawnie poruszać;
  • Ponieważ większość ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych – bardzo ważne jest by strona była responsywna czyli poprawnie się wyświetlała na każdym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon);
  • Pozycjonowana – powinna mieć dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Ponadto, jeśli chodzi o sklep internetowy, powinien być łatwo dostępny przycisk CTA – dodaj do koszyka, sprawdź ofertę i bardzo intuicyjną ścieżkę zakupu.

Poznaj usługi PPWB

Nie czekaj z rozwojem swojego sklepu internetowego by nie zostać w  tyle. Teraz, gdy wiesz już jakie elementy sklepu internetowego to must have, wystarczy podążać za nowoczesnymi trendami w e-commerce i korzystać z rosnącej roli zakupów online. Z radością wykonamy dla Twojej firmy w pełni funkcjonalną, intuicyjną i responsywną stronę internetową. Co więcej, możesz uzyskać nawet 90% refundacji w ramach projektu PPWB. Więcej informacji możesz przeczytać TUTAJ. Skontaktuj się z nami by poznać odpowiedzi na Twoje pytania.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć stronę internetową zorientowaną na pokolenie Alpha?

    Pokolenie Alpha, czyli dzieci urodzone po 2010 roku, to pierwsza generacja, która od najmłodszych lat żyje w pełni cyfrowym świecie. Dla nich technologia jest czymś naturalnym, a ich oczekiwania wobec internetu są zupełnie inne niż w przypadku starszych użytkowników. Jak zatem stworzyć stronę, która nie tylko przyciągnie uwagę najmłodszych, ale także zapewni im świetne doświadczenia?

    CZYTAJ DALEJ

    Zabezpieczenia stron internetowych w 2025 roku

    W erze cyfrowej strony internetowe stały się kluczowym elementem funkcjonowania firm, instytucji publicznych i działalności indywidualnych. Rosnąca liczba cyberataków i zmieniające się przepisy prawne wymuszają na właścicielach stron wdrażanie zaawansowanych zabezpieczeń. W 2025 roku nacisk kładzie się na trzy kluczowe filary: ochrona danych osobowych, zapobieganie atakom hakerskim oraz dostosowanie stron do standardów dostępności WCAG 2.1.