Must have każdego sklepu internetowego!
Czy wiesz, że e-commerce to obecnie najszybciej rozwijająca się branża w Polsce? Co musi mieć każdy sklep internetowy by odnieść sukces? Zobacz.
Sklepy internetowe – szczypta danych
Ciekawe konkluzje zawiera raport E-commerce w Polsce 2021. Wynika z niego, że w 2021 roku aż 77% badanych przyznało, że robi zakupy online (dla porównania – w roku 2019 było to 62%). Większość z nich to osoby dobrze wykształcone, mieszkańcy dużych miast, w wieku powyżej 35 lat. Około 53 % to kobiety a dominującym urządzeniem, za pomocą którego kupujemy jest smartfon (76 %). Większość ankietowanych przyznała, że robi zakupy w Internecie kilka razy w miesiącu (41%) średnio wydając około 300 złotych miesięcznie. Wśród powodów takiego stanu rzeczy badani wymienili dostępność sklepów, atrakcyjną cenę i szybkość kupowania. Nie można więc bagatelizować stale rosnącej pozycji zakupów online.
Decyzja o zakupach online – czym się kierują Klienci?
Przyjmijmy, że statystyczny Jan Kowalski ma do wyboru 20 sklepów internetowych. Który z nich wybierze? Według raportu E-commerce w Polsce 2021. Gemius dla e-Commerce Polska (badania zostały przeprowadzone w maju i czerwcu 2021) – Klient zrobi zakupy tam, gdzie może znaleźć:
- Atrakcyjne ceny produktów (48 % respondentów)
- Niskie koszty dostawy (41 % badanych)
- Pozytywne wcześniejsze doświadczenia (34 % odpowiedzi)
Autorzy tego raportu wskazują, że czynników przy wyborze sklepu jest wiele, jednak te trzy są wspólnym mianownikiem dla większości badanych – abstrahując od płci, wieku czy wykształcenia. Dalszymi wskazywanymi powodami, dla których Klienci kupują w danym sklepie, są m.in. krótki czas oczekiwania na dostawę, atrakcyjne promocje oraz łatwy sposób składania zamówienia.
Strona internetowa sklepu – jakie ma znaczenie?
Spośród odpowiedzi udzielonych na pytanie: Co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie jakimś innym, oferującym podobne produkty/usługi? – 2 pozycje, z pierwszych 5, dotyczą właśnie jakości strony internetowej. Prawie co szósta badana osoba wspomniała o jej wysokim znaczeniu.
Co sprawia że strona internetowa jest skuteczna?
- Strona musi być Funcjonalna – wykonana zgodnie z UX (User experience) czyli tak by użytkownik był w pełni zadowolony z korzystania z niej;
- Strona powinna być przejrzysta – w możliwie najlepszy sposób prezentować produkty lub usługi firmy;
- Intuicyjna – użytkownik powinien móc się po niej sprawnie poruszać;
- Ponieważ większość ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych – bardzo ważne jest by strona była responsywna czyli poprawnie się wyświetlała na każdym urządzeniu (komputer, tablet, smartfon);
- Pozycjonowana – powinna mieć dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania.
- Ponadto, jeśli chodzi o sklep internetowy, powinien być łatwo dostępny przycisk CTA – dodaj do koszyka, sprawdź ofertę i bardzo intuicyjną ścieżkę zakupu.
Poznaj usługi PPWB
Nie czekaj z rozwojem swojego sklepu internetowego by nie zostać w tyle. Podążaj za nowoczesnymi trendami w e-commerce i skorzystaj z rosnącej roli zakupów online. Z radością wykonamy dla Twojej firmy w pełni funkcjonalną, intuicyjną i responsywną stronę internetową. Co więcej, możesz uzyskać nawet 90% refundacji w ramach projektu PPWB. Więcej informacji możesz przeczytać TUTAJ. Skontaktuj się z nami by poznać odpowiedzi na Twoje pytania.