Modernizacja strony WWW – czy to jest potrzebne?

Świat stron internetowych podlega nieustannym zmianom. Profesjonalne podejście do wizerunku danej marki powinno ściśle wiązać się z aktualnymi trendami. Zaleca się, by strona WWW była odświeżana co najmniej raz na 3/4 lata.
Dlaczego?
Głównym powodem są oczywiście odbiorcy. To potencjalni klienci, których należy zachęcić do skorzystania z usługi. Im ciekawsza strona WWW, tym większe zainteresowanie u odwiedzających. Istotne, by uzyskać realny wpływ na zwiększenie liczby powracających internautów.
Jakie działania możemy podjąć, by zmodernizować własną stronę internetową?
Obecnie obserwujemy znaczne upowszechnienie i mnogość urządzeń z dostępem do Internetu. Koniecznością staje się więc stosowanie techniki Responsive Web Design (RWD). Umożliwia ona projektowanie stron WWW, które automatycznie dostosowują się do rozmiaru okna na używanym sprzęcie. Dotyczy to zarówno wyglądu jak i układu całej witryny. Wszystko to staje się możliwe dzięki tzw. media queries. Pozwalają one na identyfikację rozdzielczości okna przeglądarki. Na tej podstawie dostosowany zostaje odpowiedni arkusz stylu.
Responsywność to nie wszystko. Bardzo ważne jest opracowanie: meta description, meta title i meta keywords. To atrybuty strony internetowej, które są strategiczne, biorąc pod uwagę wyszukiwarkę Google. Im więcej słów kluczowych w tekście, tym wyższą pozycję w wyszukiwarce zajmuje dany wpis. Machina się napędza: im wyższa pozycja, tym więcej odbiorców może dotrzeć do prezentowanych treści.
Każda strona WWW powinna nadążać za aktualnie używanymi technologiami i panującymi trendami. Dotyczy to zarówno zmiany dotychczas stosowanego systemu CMS, jak i kosmetycznych modyfikacji struktury czy szaty graficznej. Ciekawą tendencją są animacje, które uaktywniają się przy scrollowaniu. Konsekwencją ich obecności stają się długie strony główne z tzw. zajawkami całej strony. Należy pamiętać, że ważna może okazać się również zmiana stylów czcionek. Aktualnie obserwuje się dążenie do unikania cieniowania pod tekstem i grafiką. Inna metoda zwiększenia atrakcyjności naszej strony internetowej to zastosowanie tzw. zamkniętego menu (hamburger menu). Witryna zyskuje przejrzystość, gdyż jej grafika może być dużo prostsza i nie przeładowana dodatkowymi tekstami. Optymalizacja pod względem prędkości powinna stanowić dopełnienie całości.
Interaktywne formularze kontaktowe znacznie ułatwiają prowadzenie interakcji z potencjalnymi klientami. Najważniejsze: wszystko dzieje się już na poziomie samej strony internetowej. Wiadomości przesyłane są błyskawicznie. To duża oszczędność czasu i jeszcze większa wygoda. Budowanie pozytywnych relacji z klientami to konieczność, w dobie tak dużej konkurencji na rynku. Podobnie wygląda sytuacja z zamieszczaniem mapy dojazdu do siedziby firmy. Jedno kliknięcie na stronie WWW, pokazuje dokładną trasę dojazdu. Czy taki moduł jest atrakcyjny dla użytkowników? To oczywiste!
Podsumowanie
Na pytanie postawione w tytule może być tylko jedna odpowiedź: modernizacja daje wymierne korzyści, gdyż:
- pomaga budować wizerunek nowoczesnej marki, która nadąża za zmianami;
- responsywność i pozycjonowanie gwarantują szeroki zasięg;
- uatrakcyjnia prezentowaną ofertę;
- zwiększa liczbę osób powracających oraz wydłuża czas ich pobytu na stronie WWW;
- wprowadza oszczędności – unowocześnianie już istniejących struktur jest tańsze niż tworzenie nowego serwisu;
- zwiększa gwarancję bezawaryjności i bezpieczeństwa.