Marketing treści – dlaczego jest tak ważny?

Marketing treści – dlaczego jest tak ważny?

Marketing treści – dlaczego jest tak ważny? 

Dobre treści są na topie. Odbiorcy (klienci) wszędzie poszukują wartych uwagi materiałów. Każda, chcąca liczyć się na rynku firma, powinna w swoich działaniach uwzględniać marketing treści. Co sprawiło, że ta forma marketingu tak zyskała na znaczeniu? Jakie korzyści zapewnia firmom?

Marketing treści – definicja

Marketing treści to rodzaj działań marketingowych. Polega na tworzeniu atrakcyjnych treści i rozpowszechnianiu ich w internecie. Od pewnego czasu możemy obserwować trend na tego rodzaju działania reklamowe w sieci. O rosnącym zapotrzebowaniu na content marketing, pisaliśmy szerzej w artykule: Poznaj 5 najważniejszych trendów marketingu internetowego w 2019 roku.

Google (Pan)da dobre treści

Google Panda to wprowadzony w lutym 2011 w USA (w Polsce w sierpniu tego samego roku) algorytm. Pan Google chce, aby dostarczano mu wartościowych treści, które powinny być unikalne i przydatne dla odwiedzających strony internetowe użytkowników. I tak trwa do dziś. Google co jakiś czas aktualizuje ów algorytm. Główne zasady pozostają jednak niezmienne – promowane są witryny bogate w ciekawe, na czasie i jednocześnie odpowiadające danej marce treści. Google zwraca uwaga na regularność publikacji. Zaleca się, aby przynajmniej 2-3 razy w miesiącu na stronie internetowej ukazywały się nowe materiały. Treści mają być przygotowywane dla odbiorców, a nie pod kątem robotów wyszukiwarek. W rezultacie na znaczeniu straciły strony internetowe, które charakteryzują się bylejakością, a ich zawartość tworzy głównie duplicate content, czyli powielona treść.

Czy Twojej firmie potrzebny jest content marketing?

Oczywiście, że tak. Content marketing wpływa na pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli strona internetowa Twojej firmy będzie wysoko w wynikach wyszukiwania Google, przełoży się to na większą liczbę odwiedzin tej strony, a w rezultacie na lepsze wyniki sprzedażowe. Nasza agencja interaktywna projektuje strony i sklepy internetowe ze szczególnym uwzględnieniem działań w zakresie SEO. Dbamy o to, by na stronach www naszych Klientów, znajdowały się wyłącznie treści (tekstowe i graficzne) najwyższej jakości. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że reklama w internecie wymaga opracowywania i wdrażania skutecznych rozwiązań, a marketing treści do takich się zalicza.

Marketing treści – korzyści

Nie sposób wymienić wszystkie korzyści, jakie wynikają z dobrze prowadzonych działań content marketingowych. Na podstawie własnych analiz i obserwacji, specjalnie dla Ciebie wybraliśmy najważniejsze:

– wzrost rozpoznawalności firmy,

– większa świadomość klientów o marce,

– budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie,

– poprawa wyników sprzedażowych,

– nawiązywanie długotrwałej relacji z klientami, co przekłada się na ich większą lojalność.

Zadbaj o content – usprawnij działania marketingowe w firmie!

Masz już świadomość istoty procesów content marketingowych dla ogółu działań reklamowych w sieci. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym obszarze – zgłoś się do nas. Pomożemy Ci opracować odpowiednią strategię, dzięki której osiągniesz założone cele. Nie czekaj i już teraz zadbaj o skuteczną reklamę dla swojej firmy.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.