Poznaj 5 najważniejszych trendów marketingu internetowego w 2019 roku
Poznaj 5 najważniejszych trendów marketingu internetowego w 2019 roku
O tym, jak dynamicznie rozwija się Internet, nikogo specjalnie przekonywać nie musimy. Przeobrażenia, którym ulega wirtualna rzeczywistość, najbardziej są widoczne w obszarze marketingu internetowego. Każda licząca się agencja interaktywna musi wychodzić im naprzeciw, aby sprostać wymogom rynku. Początek roku jest więc doskonałą okazją do przeanalizowania i rozeznania się w trendach, które powinny zagościć w agencyjnej rzeczywistości w roku 2019. Specjalnie dla Ciebie wybraliśmy 5 najważniejszych. Oto one:
1. Content marketing nadal na topie
Content, content i jeszcze raz content! Tak powinna brzmieć maksyma każdego dobrego marketingowca. Wyszukiwarki internetowe oraz serwisy społecznościowe lubią, gdy publikowane treści są wysokiej jakości, są unikalne i doskonale opracowane pod względem merytorycznym. Po prostu są co najmniej bardzo dobre. Tak było w roku 2018, który upłynął pod kątem rosnącej roli content marketingu w działaniach reklamowych w Internecie. Tak też będzie w roku 2019. Jak przewidujemy, ów trend nie będzie maleć, a wręcz przeciwnie. Śmiało można spodziewać się dalszego wzrostu znaczenia wartościowych dla użytkowników treści. Chcesz zaistnieć w sieci w tym roku? Ba, co tam tylko zaistnieć! Chcesz odnieść sukces w Intranecie w roku 2019? Przyłóż jeszcze większą wagę do opracowywania i publikacji słów, które zachwycą tłumy użytkowników (Twoich potencjalnych klientów) i będą dla nich przydatne. A skoro o słowie pisanym mowa – pamiętaj, aby zadbać również o to słowo wypowiadane. Pewnie zastanawiasz się dlaczego? Odpowiedź jest jedna: nastał czas relacji na żywo!
2. Większa rola live’ów
Od pewnego czasu możemy obserwować rosnącą tendencję na wykorzystanie materiałów wideo do prowadzania komunikacji z klientami i budowania pozycji marki w Internecie. Tak też będzie i w tym roku. Użytkownicy będą oczekiwać od firmy coraz częstszego, bardziej bezpośredniego kontaktu. Na znaczeniu zyskają więc nie tyle różnego rodzaju filmy (publikowane zazwyczaj po jakimś czasie), co transmisje i relacje na żywo, które taki bezpośredni kontakt zapewniają.
3. Rekomendacje
Aż 84% klientów deklaruje, że podejmując decyzję o zakupie, bierze pod uwagę zdanie rodziny, przyjaciół, znajomych, współpracowników. Takie dane przywołuje serwis MARKETER+, powołując się na badanie przeprowadzone przez Nielsen (https://marketerplus.pl/teksty/5-trendow-sprawczych-marketingu-internetowego-w-2019-roku/ dostęp: 23.01.2019 r.). Informacja ta świetnie oddaje siłę rekomendacji. Jeszcze nigdy aż tak bardzo nie kierowaliśmy się opiniami innych przy podejmowaniu decyzji. Wizytówka Twojej firmy w Google, opinie na Facebooku oraz na forach tematycznych – to tylko nieliczne miejsca, w których klienci będą poszukiwać informacji o Tobie, Twojej firmie, tym, co masz im do zaoferowania. Nie bagatelizuj tego i jeszcze bardziej zadbaj o profesjonalną obsługę swoich Klientów.
4. Google swoje pomysły ma…
i często je wciela w życie! Doskonale oddaje to swego rodzaju rewolucja, jaką przeprowadziła firma Google w roku minionym. Wprowadzony latem 2018 algorytm E.A.T chciał nas „zjeść”, a ściślej pisząc, chciał zjeść firmowe strony, który były ubogie w wysokiej jakości treści. Czego można się spodziewać ze strony Google w najbliższej przyszłości? Na pewno tego, że nadal, z jeszcze większym naciskiem, o wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, będzie decydował dobry content.
5. Bezpieczeństwo
25 maj 2018. Znasz tę datę? Tego dnia weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, powszechnie znane jako RODO. Rozporządzenie to wpłynęło znacząco na realizowane w sieci działania marketingowe. Prowadzenie akcji promocyjnych w serwisach społecznościowych, tworzenie stron internetowych, projektowanie e-sklepów, a nawet pozycjonowanie stron internetowych – należy mieć świadomość, że RODO dotyczy niemalże każdego elementu marketingu internetowego i będzie nieustannie wpływać na prowadzone w sieci działania.
Bądź na czasie!
Chcesz, aby Twoja firma była na bieżąco z aktualnymi internetowymi trendami? Zgłoś się do nas.