Marketing internetowy: Rzeszów zasługuje na więcej!
Marketing internetowy – Rzeszów zasługuje na więcej!
Marketing to proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu zarówno konkretne osoby, jak i grupy otrzymują to, czego chcą i czego potrzebują. Realizowane jest to poprzez tworzenie, oferowanie oraz wymianę produktów i usług, posiadających określone wartości.
Marketing a marketing internetowy
Marketing internetowy, zwany e-marketingiem, to rodzaj działań marketingowych, które są prowadzone z użyciem Internetu. Internet stanowi medium, będące przekazem budowania marki oraz działań wizerunkowych.
Marketing internetowy jest aktualnie najbardziej rosnącym obszarem aktywności komunikacyjnej na polskim rynku reklamowym.
Najpopularniejsze narzędzia wykorzystywane w działaniach internetowych:
– prowadzenie i rozwój własnych mediów,
– koncentrowanie się na serwisach i stronach internetowych,
– pozycjonowanie serwisów internetowych,
– działania reklamowe oparte na banerach i tekstach,
– wykorzystanie różnych nośników emisji (także mobilnych),
– wykorzystanie wideo i różnego rodzaju animacji w celu komunikacji,
– działania contentowe,
– aktywne wykorzystanie e-mail,
– budowanie wizerunku marki jako eksperta,
– wykorzystanie social mediów.
Według Mind Progress Group i Instytutu Badawczego IPC najczęstszym narzędziem wykorzystywanym w marketingu internetowym jest strona internetowa. Stanowi ona aż ponad 70 % wszystkich działań. Drugim narzędziem w kolejności jest pozycjonowanie – około 17 %. Social media stanowią ponad 5 %, ale liczba reklam w nich rośnie, ze względu na nieustannie rosnącą popularność mediów społecznościowych.
Główną zaletą marketingu internetowego jest mierzalność i możliwość bieżącej optymalizacji.
W działaniach marketingu internetowego należy zwracać uwagę na sprawy prywatności, bezpieczeństwa danych, rozwój technologii i konkurowanie z rynkiem globalnym. Wszystko powinno się dokładnie monitorować. Podstawą marketingu internetowego jest także mierzalność działań, elastyczność w doborze środków i grup docelowych, a także personalizacja przekazu.
Marketing internetowy jest formą komunikacji.
W marketingu internetowym ważna jest promocja i pozyskiwanie Klientów. Służy do tego Internet.
Marketing internetowy to najszybciej rozwijający się segment marketingu. Podstawą działań jest nastawienie na sukces i efektywne działania, które pozwolą na rozwój Twojej marki w sieci. Warto monitorować rynek i konkurencję, by czuwać nad wszelkimi zmianami i nowościami.