Marketing internetowy – jak zacząć go efektywnie stosować?

Marketing internetowy – jak zacząć go efektywnie stosować?

Marketing internetowy i jego charakterystyka

Marketing internetowy jest szeroko pojętym zespołem działań umożliwiających efektywną, inwazyjną lub bezinwazyjną sprzedaż w sieci – definicja ta, mimo względnej prostoty, zdaje się być nad wyraz interesująca z kilku względów, o których za moment napiszemy. Marketing internetowy (tzw. Marketing 2.0) jest następcą tradycyjnych form reklamowych, które wdrożone zostały dzięki ustawicznej ekspansji Internetu – to tam funkcjonujemy dziś w większości. Internet jest miejscem, w którym spędzamy wolne chwile, wyszukujemy ciekawe informacje, gdzie szukamy rozrywki lub też pracujemy. Z tego względu reklama w sieci zdaje się na tyle efektywna, iż większość przedsiębiorstw systematycznie zwiększa ilość środków na nią przeznaczonych. Co wchodzi jednak w karb działań, którymi operuje marketing internetowy i jak sprawić, by zaczął on się nam rzeczywiście opłacać?

Marketing internetowy w pigułce

Pierwotnie reklama w Internecie przyjmowała formę mailingu, która dziś powoli już zanika. Oczywiście, nadal niektórzy z nas zapisują się do newslettera, jednak najczęściej wtedy, gdy autor lub zespół autorów oferują przydatne treści – a więc nie od razu. Prawdziwy przełom nastąpił jednak w 1993 roku, kiedy na rynek weszła przeglądarka Mosaic. Dzięki możliwości wyświetlania reklam zrewolucjonizowała marketing internetowy i dała początek tym działaniom, które z powodzeniem stosujemy do dziś. Wystarczy wspomnieć chociażby o opcji banerowej, która – mimo tzw. powszechnej „ślepoty” – wciąż cieszy się sporym powodzeniem. Usytuowanie odpowiedniej grafiki w newralgicznym miejscach stron tematycznych (a więc np. reklama opon na forum motoryzacyjnym) przynieść może całkiem pozytywne efekty. Czy jednak banery i grafiki to wszystko, co oferuje marketing internetowy?

Mnogość opcji, mnogość wyboru

Możliwości reklamy w sieci jest sporo – począwszy na stronach internetowych (które określić można mianem wizytówek w sieci), poprzez opcje banerowe, na social mediach kończąc. No właśnie, social media. Zwróćmy się choć na chwilę w ich kierunku i zauważmy potężną reorientację w stronę kanałów społecznościowych, z których korzysta już niemal każdy z nas. Reklama na Facebooku i Instagramie jest niezwykle efektywna, gdyż umożliwia również skierowanie treści do określonego typu klienta.

Długofalowa strategia marketingowa przynosi efekty. Zaufaj nam!

ZOBACZ TAKŻE