Marketing internetowy – jak zacząć go efektywnie stosować?

Marketing internetowy – jak zacząć go efektywnie stosować?

Marketing internetowy i jego charakterystyka

Marketing internetowy jest szeroko pojętym zespołem działań umożliwiających efektywną, inwazyjną lub bezinwazyjną sprzedaż w sieci – definicja ta, mimo względnej prostoty, zdaje się być nad wyraz interesująca z kilku względów, o których za moment napiszemy. Marketing internetowy (tzw. Marketing 2.0) jest następcą tradycyjnych form reklamowych, które wdrożone zostały dzięki ustawicznej ekspansji Internetu – to tam funkcjonujemy dziś w większości. Internet jest miejscem, w którym spędzamy wolne chwile, wyszukujemy ciekawe informacje, gdzie szukamy rozrywki lub też pracujemy. Z tego względu reklama w sieci zdaje się na tyle efektywna, iż większość przedsiębiorstw systematycznie zwiększa ilość środków na nią przeznaczonych. Co wchodzi jednak w karb działań, którymi operuje marketing internetowy i jak sprawić, by zaczął on się nam rzeczywiście opłacać?

Marketing internetowy w pigułce

Pierwotnie reklama w Internecie przyjmowała formę mailingu, która dziś powoli już zanika. Oczywiście, nadal niektórzy z nas zapisują się do newslettera, jednak najczęściej wtedy, gdy autor lub zespół autorów oferują przydatne treści – a więc nie od razu. Prawdziwy przełom nastąpił jednak w 1993 roku, kiedy na rynek weszła przeglądarka Mosaic. Dzięki możliwości wyświetlania reklam zrewolucjonizowała marketing internetowy i dała początek tym działaniom, które z powodzeniem stosujemy do dziś. Wystarczy wspomnieć chociażby o opcji banerowej, która – mimo tzw. powszechnej „ślepoty” – wciąż cieszy się sporym powodzeniem. Usytuowanie odpowiedniej grafiki w newralgicznym miejscach stron tematycznych (a więc np. reklama opon na forum motoryzacyjnym) przynieść może całkiem pozytywne efekty. Czy jednak banery i grafiki to wszystko, co oferuje marketing internetowy?

Mnogość opcji, mnogość wyboru

Możliwości reklamy w sieci jest sporo – począwszy na stronach internetowych (które określić można mianem wizytówek w sieci), poprzez opcje banerowe, na social mediach kończąc. No właśnie, social media. Zwróćmy się choć na chwilę w ich kierunku i zauważmy potężną reorientację w stronę kanałów społecznościowych, z których korzysta już niemal każdy z nas. Reklama na Facebooku i Instagramie jest niezwykle efektywna, gdyż umożliwia również skierowanie treści do określonego typu klienta.

Długofalowa strategia marketingowa przynosi efekty. Zaufaj nam!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak AI zmienia podejście do projektowania stron internetowych?

    Rozwój sztucznej inteligencji (AI) już teraz wpływa na wiele dziedzin naszego życia, a projektowanie stron internetowych nie jest wyjątkiem. Przyszłość tej branży zapowiada się niezwykle ekscytująco, zwłaszcza w kontekście narzędzi, które wykorzystują AI do tworzenia bardziej intuicyjnych, funkcjonalnych i estetycznych stron.

    CZYTAJ DALEJ

    Minimalizm w projektowaniu stron internetowych

    W świecie przepełnionym informacjami i bodźcami wizualnymi minimalizm w projektowaniu stron internetowych zdobywa coraz większą popularność. Elegancka prostota, intuicyjność i przejrzystość przyciągają uwagę użytkowników, a jednocześnie sprzyjają lepszym wynikom SEO. Czy jednak minimalizm to chwilowa moda, czy może długofalowy standard?