LinkedIn, czyli portal dla profesjonalistów

LinkedIn, czyli portal dla profesjonalistów

Biznes, Internet – naczynia powiązane?

Internet anektuje wszystko – również strefę biznesu, która jeszcze kilkanaście lat temu zdawała się odporna na jego wpływy. Drzemiący w sieci potencjał jest ogromny, dlatego też firmy, zarówno małe, jak i ogromne, dość aktywnie starają się go wykorzystać, z powodzeniem inwestując w strony internetowe, platformy płatnicze i media społecznościowe. To właśnie one są na ten moment jednym z najlepszych przekaźników treści – wystarczy prześledzić, jak intensywnie działają w nich potentaci i przedstawiciele różnych branż. Aktywność na Facebooku lub Instagramie pozwala na intensywne rozreklamowanie przedsiębiorstwa relatywnie niskim kosztem – oczywiście, uwzględnić musimy ewentualne koszty płatnych reklam i postów, które znacznie poszerzą zasięg oferty. Pamiętać jednak warto, iż tuż obok sfery klienta indywidualnego usytuowana jest ta, do której – często – trafić jest nieco trudniej. Sektor biznesu, bo o nim mowa, rządzi się swoimi prawami. Jednak i jego przedstawicielom nie udało się umknąć pędowi posiadania „własnego”, atematycznego portalu społecznościowego. Z platformy dla profesjonalistów, LinkedIn, już w kwietniu bieżącego roku korzystało ponad 500 milionów internautów. Czym zatem ów portal różni się od innych i w jaki sposób efektywnie z niego korzystać?

Profil na LinkedIn – alternatywa czy konieczność?

Wydaje się, iż jeszcze jakiś czas temu aktywność na LinkedIn traktowana była – przynajmniej w Polsce – jako dodatek do „tradycyjnych” form poszukiwania zatrudnienia. Z drugiej jednak strony pełno jest osób – mowa tu o przedsiębiorcach i rekruterach –  którzy poszukiwali doskonale wykształconej, profesjonalnej kadry właśnie na wspomnianej platformie. Popularność LinkedIn stale rośnie, czemu nie sposób się zresztą dziwić. Jest jednym z najlepszych narzędzi, którymi operują w sieci ludzie biznesu i umożliwia efektywne poszerzanie grona własnych kontaktów. Dlatego posiadanie tam konta nieuchronnie dryfuje bardziej ku konieczności…

W jaki kreować swój wizerunek?

Rekrutacja 2.0 jest już na porządku dziennym. Headhunterzy usilnie przeczesują sieć w poszukiwaniu absolutnych fachowców – specjalistów w różnych branżach. Dlatego tak ważny jest uzupełniony w 100% profil personalny. Pamiętać należy o tym, iż to właśnie takie pokazują się jako pierwsze potencjalnemu pracodawcy. Na szczęście platforma to w sposób procentowy, wobec czego wystarczy jedynie zaktualizować swój profil według wskazówek. Warto również pochwalić się swoimi osiągnięciami – szczególnie, jeżeli mamy je udokumentowane w formie graficznej. Dodatkowym plusem będzie fakt posiadania ciekawych zainteresowań. Jeżeli prowadzisz ciekawy, dobrze prowadzony blog jest oczywistym, że wysyłasz do rekrutera wyraźny sygnał o tym, iż oddzielasz się od reszty swoich potencjalnych konkurentów, i robisz to zdecydowanie in plus.
Pamiętać musimy o tym, iż biznes często opiera się na szczegółach. Pamiętać należy o nich zawsze – również podczas uzupełniania profilu. Platforma oferuje ciekawą możliwość ustawienia swojego spersonalizowanego linku, który, zdaniem ekspertów, zawierać powinien nasze personalia oddzielone dywizem.
Równie istotne jest ustawienie odpowiedniego nagłówka, który bazować może na koncepcji słów kluczowych. Wpisując tam zoptymalizowane frazy sprawimy, iż nasz profil pojawi się nie tylko wtedy, gdy ktoś wpisze nasze stanowisko, ale i wtedy, gdy wrzuci w eter zwykłe, branżowe hasła.

Najczęstsze błędy w LinkedIn

Żeby zapewnić wiarygodność profilu warto zainwestować w profesjonalne zdjęcie. Jego brak niestety, ale odbić może się nam czkawką – rekruterzy mogą nie zwrócić uwagi na nasze niezwykle bogate doświadczenie zawodowe, jeżeli będziemy dla nich „człowiekiem bez twarzy”. Statystycznie aż o jedenaście razy spada wówczas prawdopodobieństwo wyświetlenia naszej prywatnej strony. Wstawiając swój wizerunek pamiętać musimy o tym, iż sam portal znacząco od Facebooka się różni – wobec tego wstawienie zdjęcia w słomkowym kapeluszu potraktowane może zostać niezbyt dobrze.

Profesjonalizm dla każdego?

Społeczność LinkedIn jest zróżnicowana – w jej skład wchodzą przedstawiciele wielu zawodów, pasji i języków. Wszystkich jednak łączy jedno – chęć interakcji z innymi i tworzenie własnej bazy kontaktów. Portal dla profesjonalistów umożliwia nawiązanie relacji biznesowych, które -raczej prędzej, niż później – pomogą nam osiągnąć zamierzony sukces.
Uważasz, że warto posiadać spersonalizowany profil prywatny lub firmowy na LinkedIn? Nie czekaj, skontaktuj się z nami – zadbamy o Twój wizerunek w każdym calu!

ZOBACZ TAKŻE