Jakie elementy musi posiadać sklep internetowy?

Jakie elementy musi posiadać sklep internetowy?

W obecnych czasach, kiedy coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów przez internet dobry sklep internetowy to podstawa prężnie działającego biznesu. Wpływa to na zwiększenie sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów, którzy decydują się na zakupy za pośrednictwem sieci.

Stworzenie sklepu internetowego pozwala na samoistne prowadzenie sprzedaży lub stanowi rozszerzenie tradycyjnych kanałów. Możesz więc zdecydować się na prowadzenie biznesu tylko w internecie lub traktować sklep internetowy, jako uzupełnienie sprzedaży stacjonarnej i w ten sposób pozyskiwać nowych klientów.

Sklep internetowy – co musi posiadać?

Firm, które zdecydowały się na prowadzenie sprzedaży internetowej, jest wiele, jednak nie wszystkie osiągnęły sukces. By sklep internetowy zapadł w pamięci odbiorców, zachęcając ich do zakupów, musi posiadać kilka niezbędnych elementów.

Responsywność

Testowałeś już swój sklep pod względem responsywności? Jeśli nie, sprawdź to w narzędziu od Google. Użytkownicy internetu robią zakupy za pośrednictwem różnych urządzeń mobilnych. Musisz więc zadbać, by Twój sklep internetowy wyglądał równie atrakcyjnie i przejrzyście na smartfonie, tablecie, laptopie itp. Więcej na ten temat mówimy w artykule: Responsywność strony internetowej – dlaczego jest taka ważna?

Przejrzyste ułożenie produktów

Sklep internetowy można z powodzeniem przyrównać do stacjonarnej siedziby, gdzie wszystkie produkty poukładane są na półkach według określonych zasad i reguł. Wszystko ma swoje miejsce, dzięki czemu łatwiej jest nam to znaleźć. Tak samo musi wyglądać Twój sklep internetowy. Aby to osiągnąć, najlepiej wszystkie produkty posegregować według odpowiedniego klucza umieszczając je w poszczególnych zakładkach np. urządzenia mobilne (i tutaj wyszczególnić dodatkowo laptopy, smartfony, tablety). Sprawi to, że potencjalny klient będzie mógł zapoznać się w szybki i łatwy sposób z całą Twoją ofertą i wyszukać to, czego potrzebuje.

Widoczną zakładkę „o nas”

Nowy użytkownik, trafiając do Twojego sklepu internetowego pierwsze, co zrobi, to będzie chciał się czegoś dowiedzieć, zarówno o ofercie, jak i samej firmie. Już kilka zdań wystarczy, by w ciekawy sposób się przedstawić. Krótki opis działalności pozwoli zbudować wyobrażenie o firmie i zachęci do zakupów. 

Widoczne dane kontaktowe

Anonimowość w internecie kojarzy nam się z oszustwem. Zadbaj więc, by użytkownicy mieli swobodny dostęp do podstawowych danych kontaktowych, takich jak mail oraz nr telefonu. Dodatkowo możesz również zastosować formularz, który pozwoli Ci w szybki sposób poznać oczekiwania klienta i odpowiedzieć na nurtujące go pytania. W zakładce „Kontakt” umieścić można mapkę ze wskazówkami, jak dotrzeć do sklepu stacjonarnego lub siedziby firmy. To pozwoli szybko zidentyfikować lokalizację, a także przyciągnie osoby znajdujące się w okolicy.

Wygodne płatności

Sklep internetowy musi posiadać szeroki wybór form płatności. Zwyczajne przelewy bankowe są co prawda nadal używane, ale już coraz rzadziej. Zadbaj więc o możliwości szybkich płatności za pośrednictwem internetu. Blik, PayU, Przelewy24, Tpay to standard, który ułatwi użytkownikom opłacenie zamówienia. Z myślą o osobach przezornych warto dodać opcje płatności przy odbiorze. Tak duży wybór pozwoli Ci dotrzeć do każdego typu klienta, co przełoży się na wzrost sprzedaży.

Różnorodne opcje dostaw

Przygotuj szeroki zakres możliwość opcji dostawy, tak by spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Odbiór osobisty, kurier, paczka pocztowa, czy paczkomat – każdy powinien znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. To rozwiązanie sprawia, że zarówno klient, jak i Ty jesteście zadowoleni.

Przejrzysty regulamin

Obowiązkiem każdego sklepu internetowego jest posiadanie regulaminu. Ma on na celu ochronę nie tylko interesów klienta, ale również Twoich. Powinien być więc jasny i zrozumiały dla każdego, a ponieważ często posiada on wiele elementów, warto jego przygotowanie powierzyć profesjonalistom. Pamiętaj, że może on stać się Twoją tarczą w walce z nieuczciwym lub roszczeniowym klientem.

Testin – stworzymy stronę, o jakiej marzysz!

Samodzielne założenie sklepu internetowego to spore wyzwanie, które wymaga czasu oraz wiedzy. Jeśli chcesz mieć pewność, że będzie ona przygotowana zgodnie z wszystkimi wytycznymi oraz Twoimi oczekiwaniami przyjdź do nas. Przygotujemy dla Ciebie sklep internetowy, który pokochają klienci, zwiększając tym samym znacząco sprzedaż.

Skontaktuj się z nami!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.