Responsywność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna?

Responsywność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna?

Wydaje się, że responsywność strony internetowej to w dzisiejszych, cyfrowych czasach to nic nadzwyczajnego. O tym, w jaki sposób wdraża się responsywność, pisaliśmy kilka tygodni temu: „Czym jest responsywność stron internetowych?”. Dziś chcemy się skupić na zaletach tego rozwiązania.

Responsywność strony internetowej w mobilnym świecie

Jak dobrze wiemy, responsywna strona internetowa to taka, która odpowiednio wyświetla się na wszystkich urządzeniach – komputerze stacjonarnym, laptopie, telefonie, tablecie, itd. Treści i zdjęcia wyświetlane są łatwo i przejrzyście, niezależnie od rozdzielczości i wielkości ekranu są dopasowywane do wielkości sprzętu. To istotne, bowiem dziś świat Internetu przeniósł się głównie do urządzeń mobilnych. Przeglądamy ulubione portale, sprawdzamy konta w mediach społecznościowych przez konkretne aplikacje – jadąc autobusem, metrem, stojąc w korku czy podczas przerwy w pracy. Dzięki responsywności żaden nowy post w social mediach nam nie umknie – wszystkie treści zostaną właściwie wyświetlone.

Google wspiera responsywnych!

Prowadzenie strony internetowej – czy to osobistej, czy firmowej, czy sklepu – ściśle wiąże się z pojęciem pozycjonowania. Nie ma Cię wysoko w wyszukiwarce – nie ma Cię dla odbiorcy. To bolesne, ale niestety prawdziwe. Google docenia jednak strony responsywne. Algorytm widzi, która strona jest dostosowana do różnych urządzeń i promuje ją, wyświetlając na wyższych pozycjach. Zadbanie o responsywność to często pierwszy krok w pracy nad poprawianiem ruchu na stronie i wdrożeniu procesu pozycjonowania.

Więcej klientów, więcej zysków, mniej odrzuceń

Responsywność strony internetowej jest niezbędna, jeśli zależy Ci na zwiększeniu konwersji. Często użytkownik chce dotrzeć do informacji kontaktowych (np. adresu lub numeru telefonu do konkretnej firmy) w danym momencie. Nie poczeka, aż strona wyświetli mu się na komputerze – skorzysta z telefonu. Ważne więc, by informacje kontaktowe były dobrze widoczne z poziomu urządzeń mobilnych, a kliknięcie na numer telefonu czy adres e-mail prowadziło do odpowiednich aplikacji w smartphonie.
Coraz częściej klientami sklepów internetowych są użytkownicy urządzeń mobilnych – nie musimy się już ograniczać do tradycyjnych przelewów. Wystarczy kilka ruchów palcem, by uzyskać kod Blik. Responsywna strona sklepu nie odstraszy klienta, a wręcz przeciwnie – przejrzystość treści, wyraźne zdjęcia zachęcą go do zakupów.
Co ważne, posiadając responsywną stronę internetową, można zauważyć spadek współczynnika odrzuceń. Dobrze zaprojektowana i wdrożona strona jest intuicyjna, prosta i szybka w obsłudze. Użytkownik nie ma czasu, nie chce bawić się w przesuwanie, powiększanie, pomniejszanie elementów na ekranie telefonu czy tabletu. Tylko responsywność gwarantuje to, że treści dobrze prezentujące się w przeglądarce na komputerze, będą równie czytelne na urządzeniu mobilnym. W przeciwnym razie, ruch będzie spadał, a liczba wyjść ze strony niemal od razu po jej otwarciu – rosła w galopującym wręcz tempie.

Zainwestuj z nami w responsywność strony internetowej

Jedna strona – wiele urządzeń; wspólny panel do edycji treści; jeden adres – responsywność strony internetowej niesie ze sobą dużo zalet. Ważne jednak, by responsywna strona została wykonana właściwie. Nasze pantery z zespołu deweloperskiego to gwarancja sukcesu!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.