Jak ułatwić sobie planowanie postów na social media?

Jak ułatwić sobie planowanie postów na social media?

Działania promocyjne w social mediach wymagają obmyślenia szczegółowej strategii. Trzeba dokładnie określić cele promowania firmy w mediach społecznościowych oraz zrobić harmonogram, by systematycznie publikować przygotowane materiały. Planowanie postów na social media pozwala prowadzić spójną, korzystną komunikację marketingową. Jak to sobie ułatwić, aby działania w mediach społecznościowych pomogły osiągnąć zamierzone cele?

Dlaczego w social mediach nie może Cię zabraknąć?

Według badań, około 37% całej populacji korzysta z mediów społecznościowych. Łatwy dostęp do urządzeń mobilnych sprawia, że ich użytkowników z dnia na dzień przybywa. Nieustanna komunikacja w social mediach sprawia, że są one świetną przestrzenią do promocji marki, produktów i usług.

Dobór kanałów promocji w mediach społecznościowych jest związany ze specyfiką Twojej działalności oraz dokładnie z targetem. Grupa docelowa pozwala łatwo określić, jakie media będą dla Ciebie najlepszym obszarem do skutecznej promocji. Działając w sektorze B2B (Business to Businnes), czyli kierując swoje usługi do innych firm, powinieneś wziąć pod uwagę przede wszystkim LinkedIn, który jest najlepszym kanałem do pozyskiwania kontaktów biznesowych. W B2C (Business to Client), najlepszymi mediami dla Ciebie będą w szczególności Instagram czy TikTok. Nie zapomnij, że jest z tym ściśle związany również wiek osób należących do grupy docelowej i ich ogólne zainteresowania.

Strategia działań w mediach społecznościowych jest nieodłącznym elementem strategii ogólnych działań marketingowych każdej firmy. Chcąc pozyskiwać kolejnych klientów i osiągnąć wysoką pozycję pośród konkurencji, musisz pamiętać, że promocja w internecie, w tym w mediach społecznościowych, jest w dzisiejszych czasach po prostu konieczna.

Planowanie strategii działań w social mediach – od czego zacząć?

Na początku musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, jaki jest cel Twoich działań w social mediach. Zazwyczaj to jeden z czterech celów – budowanie świadomości marki, wzrost jej popularności w sieci, reklama i sprzedaż produktów albo pozyskiwanie klientów i fanów profili.

Bez jasno określonej strategii, nie da się w korzystny sposób prowadzić promocji w social mediach. Firmy, które nie mają pomysłu na działania i nie wychodzi im planowanie postów, często publikują je w sposób niedostosowany do grupy docelowej, chaotyczny i nie osiągają pożądanych wyników.

Do stworzenia strategii działań w mediach społecznościowych konieczne jest nie tylko określenie grupy docelowej i celu komunikacji, ale też analiza rynku i konkurencji, z jaką musimy się zmierzyć. Na koniec należy wybrać typy kanałów, o czym wspominaliśmy już w artykule.

Jeśli oprócz działań organicznych w mediach społecznościowych, planujesz również działania reklamowe, czyli dodatkowo płatne, musisz ustalić budżet, jaki chcesz na nie przeznaczyć.

Jak ułatwić sobie planowanie postów w mediach społecznościowych?

Wiesz już do jakich klientów i w jakim celu chcesz działać w mediach społecznościowych, więc opracuj harmonogram i trzymaj się kalendarza aktywności. Plan działań ułatwi promocję w social mediach. Posty należy zaplanować z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem, jednak niektóre firmy w długofalowych strategiach tworzą harmonogramy nawet na kilka miesięcy do przodu. Konieczna jest do tego również współpraca z grafikiem, który do postów wykona odpowiednie materiały. Planowanie postów pomaga odpowiednio wcześniej przekazać mu wytyczne i nanieść ewentualne poprawki.

Nieodłącznym elementem w tworzeniu strategii promocji w social mediach jest także cykliczne analizowanie wyników oraz na ich podstawie podejmowanie kolejnych działań.

Promocja w ramach PPWB – dofinansowanie na działania w social mediach

Planowanie postów w social mediach spędza Ci sen z powiek? Nie masz pomysłu na strategię promocyjną albo treść kolejnych postów? A może po prostu brak Ci czasu na działania w mediach społecznościowych, bo przecież prowadzisz firmę. Zgłoś się do nas – zaplanujemy posty za Ciebie, a nawet dobierzemy najlepsze kanały social media dla Twojego biznesu.

Na promocję firmy w social mediach możesz otrzymać atrakcyjne dofinansowanie z Podkarpackiej Platformy Wsparcia Biznesu. W ramach usługi analizy i opracowania zaawansowanych działań promocyjno-marketingowych, przygotujemy za Ciebie najlepszą strategię promocji i zadbamy o to, by przyniosła zamierzone rezultaty. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla psychologa lub terapeuty?

    Strona internetowa psychologa lub terapeuty to często pierwszy krok pacjenta w drodze po pomoc. Musi budzić zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć skuteczną i przyjazną witrynę – od projektu, który koi i uspokaja, po intuicyjną nawigację i system rezerwacji wizyt, który ułatwia pierwszy kontakt.

    CZYTAJ DALEJ

    Strona internetowa jako centrum strategii marketingowej firmy

    Czy Twoja strona internetowa aktywnie pracuje na pozyskanie nowych klientów? Powinna być sercem Twojej strategii, a nie tylko pasywną broszurą. Dowiedz się, jak zamienić swoją witrynę w strategiczne narzędzie, które integruje wszystkie kanały marketingowe, komunikuje się z klientami i napędza rozwój Twojej firmy.