Jak dotrzeć do młodego pokolenia, aby stali się Twoimi klientami?
Pokolenie Z, bo to o nim mowa w artykule, rządzi się swoimi prawami. To osoby urodzone w przedziale od 1995 do 2010 roku, a więc najstarsi z nich są przed trzydziestką, a najmłodsi to nastolatkowie. Wśród nich może znajdować się Twoja grupa docelowa. Pora więc zastanowić się nad tym, jak trafić do młodego pokolenia z ofertą produktów czy usług, by osiągnąć cel sprzedażowy. Pomogą Ci w tym wskazówki, które zebraliśmy w artykule. A więc zaczynajmy!
Pokolenie internetowe – Twoi klienci żyją w sieci
Pokolenie Z, Post-Milenialsi, zoomerzy, pokolenie C – nie ważne, z jakim określeniem się spotkasz, wszystkie nazwy wskazują na grupę osób urodzonych po połowie lat 90-tych XX wieku. Nie na darmo są one określane również mianem pokolenia internetowego. Pokolenie Z żyje w internecie. To ludzie, którzy nie odnajdują się w miejscach bez dostępu do WiFi, a rozładowana bateria w smartfonie sprawia, że wpadają w popłoch. Jaki z tego wniosek? Twoja grupa docelowa znajduje się właśnie w sieci.
Jeśli chcesz trafić do młodego pokolenia, musisz więc dołączyć do ich środowiska. Jeśli jeszcze nie promujesz swojej działalności w internecie, koniecznie zacznij to robić. Strona internetowa lub e-sklep, a także profile w mediach społecznościowych to teraz Twoje być albo nie być, jeśli chodzi o znalezienie klientów wśród młodych użytkowników.
Ważne! Pokolenie Z charakteryzuje duża siła nabywcza. Jeśli więc trafisz w gusta młodego pokolenia – istnieje duże prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt/usługę, często bez dłuższego zastanowienia. Warto więc do nich dotrzeć.
Pozyskiwanie grupy docelowej poprzez media społecznościowe
Generacja Z najwięcej czasu ze wszystkich innych pokoleń, spędza właśnie w mediach społecznościowych. Jednak nie zależy im tak, jak starszym pokoleniom na kontakcie z innymi użytkownikami. Głównie zakładają profile i obserwują innych użytkowników dla rozrywki. Co więcej szybciej się rozpraszają. Jeśli nie trafisz do nich z odpowiednim contentem – szybko przewiną dalej, w poszukiwaniu ciekawszych treści.
Najczęściej Post-Millenialsi korzystają z Instagrama, YouTuba, TikToka, SnapChata, a także Faceboka. Jednak ostatni z kanałów social media jest wybierany raczej przez starszych przedstawicieli pokolenia. Młodsi instalują jedynie Messengera do rozmów ze znajomymi. Zamiłowanie do konkretnych mediów społecznościowych wynika poniekąd z formatów postów, jakie preferuje pokolenie Z. A mianowicie mowa o contencie w formie video.
Zacznij nagrywać – tylko tak zauważą Cię Post-Millenialsi
Jaki wniosek nasuwa się po przeczytaniu poprzedniego akapitu? Właśnie tak! Musisz zacząć nagrywać, jeśli chcesz trafić do młodego pokolenia. O ile niektórym firmom wydaje się to przerażające – nagle trzeba pokazać się w sieci lub też doszkolić w tym, co do tej pory nie było potrzebne w prowadzeniu biznesu, o tyle tworzenie treści video wcale nie jest takie straszne ani czasochłonne.
Filmiki nie muszą, a nawet nie mogą być długie – ważniejszy jest ich charakter. Poprzednie pokolenie – generacja Y czy też Milenialsi, urodzeni między 1980 a 1995 rokiem, oczekiwali od materiałów video wysokiej jakości treści, często traktowali filmy wyłącznie jako materiały szkoleniowe, niosące jakąś wartość. Pokolenie Z natomiast traktuje je jako formę rozrywki, a nawet wypełnienie czasu wolnego. Kiedy tylko mają chwilę – włączają aplikacje na smartfonie i przeglądają social media w poszukiwaniu nowych, intrygujących treści.
Co dokładnie przyciągnie ich uwagę? Filmiki o Tobie, Twojej firmie, tym, jakie niesie wartości, dlaczego warto kupować produkty właśnie Twojej marki. Pamiętaj, że jednocześnie Post-Millenialsi lubią luksus, chcą czuć się wyjątkowo, a także wyprzedzać innych w najnowszych trendach. Bliska jest im również tematyka eco-friendly. Zwracają dużą uwagę na ekologię, naturę, troskę o dobro zwierząt. Taką politykę musisz obrać, chcąc do nich trafić.
Co to dokładnie oznacza? Jeśli prowadzisz kawiarnię – pokaż jej wnętrze jako modną przestrzeń do spotkań ze znajomymi albo podkreśl, że kawa w niej parzona ma certyfikaty z naturalnych upraw. A może szyjesz ubrania lub akcesoria z ekologicznych materiałów? Powiedz o tym, kręcąc filmik pokazujący, jak powstają Twoje produkty.
Więcej czasu poświęć na branding lub zrób rebranding
Skoro chcesz sprzedawać produkty lub usługi nowemu pokoleniu, musisz stać się dla nich atrakcyjną marką. Pora, abyś poza aktywnym działaniem w mediach społecznościowych i zamieszczaniem w nich w większości formatów video, zadbał o swój wizerunek w internecie. Nowoczesna strona internetowa lub łatwy w obsłudze sklep (pamiętaj, że pokolenie Z działa spontanicznie i zależy mu na szybkich zakupach) pomogą w zdobyciu nowych klientów z młodego pokolenia.
Ogromną rolę odgrywa dla generacji Z przykuwająca wzrok grafika. Nie zapominaj, że osoby urodzone po 1995 roku wychowywały się w dobie cyfryzacji i są na bieżąco z nowymi technologiami. Zaskocz ich więc wyglądem i funkcjonalnościami swojej witryny.
Jeśli natomiast już masz opracowane od dawna elementy identyfikacji wizualnej, odśwież je! Postaw na minimalizm, ale też przyciągnij wzrok ciekawą kolorystyką lub animacjami. To konieczne do kreowania wizerunku luksusowej, silnej i wpisującej się w najnowsze trendy marki. A takiej właśnie poszukuje w sieci pokolenie Z.
Poprowadzimy Twoje media społecznościowe – pokolenie Z Ci się nie oprze!
Zajmujemy się zarówno tworzeniem stron i sklepów internetowych, jak i skuteczną promocją w social media. Z przyjemnością poprowadzimy Twoje media społecznościowe tak, że staniesz się topową marką dla młodego pokolenia.
W naszym zespole panter marketingu pracują specjaliści, dla których media społecznościowe nie mają tajemnic i którzy należą do różnych typów pokoleń, także pokolenia Z. Komunikacja z Twoją grupą docelową nie stanowi więc dla nas żadnej trudności!
Nie zastanawiaj się dłużej, jak trafić do młodego pokolenia – nawiąż współpracę z Agencją Interaktywną Testin i pozyskaj nowych, zaangażowanych klientów.