Instagram dla dzieci – czy to ma sens?

Instagram dla dzieci – czy to ma sens?

Social media w dzisiejszych czasach święcą triumfy. Nie bez powodu mówi się, że “jeśli nie ma Cię w sieci, to nie istniejesz”. Oczywiście, powiedzenie to trzeba traktować z przymrużeniem oka, jednak jest w nim też odrobina prawdy. Konto w mediach społecznościowych, czy to na Facebooku czy Instagramie, posiadają teraz i dziadkowie, rodzice i coraz częściej wnukowie. Dlatego też niedawno powstał pomysł, aby stworzyć Instagram dla dzieci. Jakie założenia ma ten pomysł? Zapraszamy do artykułu.

Z czym wiąże się pomysł stworzenia platformy społecznościowej dedykowanej najmłodszym?

Pomysł, o którym piszemy powyżej, powstał w odpowiedzi na ograniczenia obowiązujące od niedawna. Chodzi o wprowadzenie aktualizacji, która miałaby ograniczyć wysyłanie bezpośrednich wiadomości do dzieci i młodzieży w social mediach. Najprawdopodobniej prace przy Instagramie dla dzieci już trwają, a sam serwis będzie dedykowany osobom, które nie ukończyły jeszcze 13 lat. Facebook chce swoją platformę oprzeć przede wszystkim na bezpieczeństwie przyszłych użytkowników. Jednym z funkcji na tworzonej platformie ma być łatwość w wykrywaniu małoletnich, którzy tworząc konta, podają fałszywą datę urodzenia. 

Czy naprawdę trzeba stworzyć nową platformę społecznościową?

Jeśli zastanawiacie się, dlaczego powstaje kolejna platforma, spieszymy wyjaśnić, że obecnie zasady Instagrama zabraniają korzystania z serwisu osobom poniżej 13 roku życia. Istnieje nawet specjalny serwis, w którym należy zgłaszać konta należące do dzieci. Szef portalu, Adam Mosserii na Tweeterze potwierdził, że planowane jest stworzenie bezpiecznej platformy w social mediach do udostępniania zdjęć, na wzór Messenger Kids.

Facebook a wiadomości wysyłane do osób niepełnoletnich

W związku z maksymalnym podnoszeniem bezpieczeństwa użytkowników Facebooka, którzy nie ukończyli 18 roku życia, w ostatnich dniach wprowadzono także nowe ograniczenia. Od tego momentu, użytkownicy niepełnoletni, nie mogą otrzymywać wiadomości od dorosłych. Wyjątek stanowią sytuacje, w których kontakt nawiązują dzieci z osobami zaufanymi: rodziną albo przyjaciółmi rodziny. Ważny jest w tym miejscu fakt, by ustrzec dzieci przed otrzymywaniem niedozwolonych treści. Młodzi ludzie coraz częściej posiadają konta nawet w kilku serwisach społecznościowych. Instagram dedykowany dzieciom będzie jednak zawierał kilka ograniczeń kontroli rodzicielskiej. Pozwoli to na monitorowanie przez opiekunów tego, co dziecko robi w sieci, albo z kim się kontaktuje.

Jaki sens ma stworzenie Instagramu dla dzieci?

Patrząc na to, jak popularne są w dzisiejszych czasach media społecznościowe wśród młodych ludzi, wykreowanie platformy dla osób poniżej 13. roku życia może okazać się strzałem w dziesiątkę. Dlaczego? Dzieci będą mogły komunikować się ze znajomymi, natomiast rodzice mogą być spokojni, jeśli będzie się to odbywać pod ich kontrolą. 

Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo oraz potrzeby najmłodszych użytkowników sieci, jest zdecydowanie pozytywnym faktem. Warto wspomnieć, że ograniczenia dotyczące wieku użytkowników są wprowadzone także na TikToku czy Tinderze.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.