Jak marketing internetowy wykorzystuje infografikę?

Jak marketing internetowy wykorzystuje infografikę?

Infografika to wizualne zaprezentowanie danych. Przedstawia ważne treści w skondensowany sposób. Ze względu na prosty i atrakcyjny dla oka schemat, staje się coraz bardziej popularnym narzędziem ukazania ważnych treści. Grafika informacyjna już stała się jedną z najlepszych metod połączenia sfery wizualnej z tekstową, przez co zaczęła pełnić dla użytkowników Internetu rolę tak istotną, jaką pełniło pismo obrazkowe w starożytności. Marketing internetowy dostrzega potencjał drzemiący w tym przekazie informacji i walnie to wykorzystuje. Czym tak naprawdę jest infografika? Jaką rolę pełni w agencji interaktywnej? Dlaczego może być pomocna w działaniach każdej firmy? Niniejszy artykuł będzie stanowił próbę odpowiedzi na te i inne związane z infografiką pytania.

Czym jest infografika?

Infografika jest ważnym i przede wszystkim skutecznym elementem reklamy. Przybiera różną formę, dlatego do jej kreacji możemy użyć diagramów, map, niekonwencjonalnych fontów, tabel, wykresów danych, symboli, zdjęć, obrazów i wielu innych elementów powszechnie stosowanych w prezencji materiałów reklamowych.

Marketing internetowy – infografika narzędziem idealnym do tworzenia contentu strony

Każda agencja interaktywna dba o merytoryczne treści na swojej stronie i stronach swoich Klientów. Dla wyszukiwarki Google wysokiej jakości teksty są jednym z najważniejszych czynników, mających wpływ na pozycję strony internetowej firmy we wspomnianej wyszukiwarce. Aby ów cel stał się możliwy do zrealizowania, potrzebne jest zaplanowane działań dotyczących tzw. content marketingu, zwanego potoczenie marketingiem treści.
I właśnie w tym miejscu rola infografiki jest nie do przecenienia, ponieważ informacja graficzna ubogaca treści, zamieszczane na stronie internetowej. Infografika jest łatwo zapamiętywana i często udostępniania przez użytkowników strony internetowej. Pozytywnie wpływa to na promocję usług firmy, ponieważ udostępnienia zwiększają świadomość użytkowników Internetu na temat danej marki.

Marketing internetowy – infografika pomocna w mediach społecznościowych

Ciężko szukać firm, który nie istnieją jeszcze w mediach społecznościowych. Możliwe, że gdzieś na rynku jeszcze takie funkcjonują, ale z pewnością są w mniejszości. Przedsiębiorcy zwiększają swoją świadomość ze znaczenia social media w pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymywaniu dobrych relacji z obecnymi. „Lajki”, udostępnienia, komentarze pod postem z infografiką – wszystkie te działania wspomagają pozyskiwanie Klientów. Firma, która udostępnia infografiki swoim obecnym i przyszłym Klientom jest uważana za nowoczesną, wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom ludziom, którzy chcą uzyskać wszystkie niezbędne informacje w przystępnej, łatwej w odbiorze formie.

Zapoznaj się z ofertą Agencji Interaktywnej i skontaktuj się z nami.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]