Ile kosztuje wykonanie strony internetowej?

Ile kosztuje wykonanie strony internetowej?

O potrzebie, a coraz częściej konieczności, jej posiadania wie już prawie każdy. Nieliczni wiedzą jednak, ile kosztuje wykonanie strony internetowej. Na to pytanie precyzyjnie odpowiemy w niniejszym artykule blogowym.

Strona internetowa – zachcianka czy konieczność?

Naszym zdaniem – zdecydowanie konieczność. Najnowsze badania wskazują argumenty i dowody, przemawiające za tym stanowiskiem. W serii raportów Digital 2021 możemy znaleźć najważniejsze statystyki i trendy globalnego „stanu cyfrowego” w styczniu 2021 roku.

Z raportów tych wynika, że 4,66 miliarda ludzi na całym świecie korzystało z Internetu w styczniu 2021 roku, czyli o 316 milionów (7,3 proc.) więcej niż w 2020 roku. Jednocześnie populacja rok do roku wzrosła o około 1% (+81 mln ludzi). Stąd wniosek jest prosty – konsumpcja Internetu w ciągu roku na świecie rośnie 7,3 razy szybciej niż populacja. Co więcej, globalna penetracja Internetu wynosi obecnie prawie 60%. W dodatku internauci spędzają w Internecie średnio prawie 7 godzin dziennie. Warto zaznaczyć że mamy rok kolejny więc liczby te są wyższe.

Od czego zależy koszt wykonania strony internetowej?

Najpierw zdecyduj, co planujesz osiągnąć dzięki swojej stronie internetowej. Zastanów się, jakiego rodzaju strony potrzebujesz i co chcesz na niej mieć. Jeżeli sprzedajesz produkty i szukasz szerokiej grupy odbiorców, wówczas dobrym rozwiązaniem będzie wykonanie rozbudowanego sklepu internetowego, Jeśli jednak Twoje działania są realizowane jedynie na wąskim terenie, potrzebujesz prostej strony typu „one page”, gdzie wstawisz główne informacje i zamieścisz swoje realizacje.

Następnie weź pod uwagę, czy Twoja strona będzie wymagała częstej aktualizacji (np. produktów, artykułów blogowych itd.), po czym omów z wykonawcą system zarządzania treścią (CMS). Obecnie choć jest on podstawą, to niektóre firmy nadal oferują rabat, tworząc strony bez CMS-a. Zapytaj swojego wykonawcę, co może zaproponować. Być może używasz już jakiegoś systemu np. WordPress lub Presta shop i chcesz przy nim pozostać? A może jednak zainteresuje Cię jakiś bardziej personalizowany system? Wybór należy do Ciebie.

Co powinno być w ofercie wykonania strony?

Obecnie w ofercie, oprócz samej strony internetowej, powinno się znaleźć kilka dodatków.
Sprawdź więc, czy oferta zawiera poniższe elementy:

  • Unikalny projekt graficzny,
  • Gwarancja działania,
  • Szkolenie z obsługi CMS,
  • Fachowe doradztwo,
  • Optymalizacja pod kątem SEO,
  • Wsparcie w okresie działania strony.

Jakiego wykonawcę wybrać?

Jest prosty sposób na znalezienie dobrego wykonawcy stron internetowych. Jeżeli będziesz trzymać się kilku poniższych wskazówek, nie zawiedziesz się.

Strona i portfolio wykonawcy

Możesz poznać, które strony internetowe są intuicyjne, responsywne czy unikalne, przypatrując się portfolio pomyślnych realizacji wykonawcy. Łatwo w ten sposób poznasz jakość wykonanych stron.

Rekomendacje

Wśród argumentów, przemawiających za wysokim statusem firmy na rynku, z pewnością znajdują się rekomendacje. Jeśli rzetelna firma poleca danego wykonawcę, najczęściej także Ty się na nim nie zawiedziesz.

Omów wszystko

Ustal szczegóły, zaplanujcie wstępny harmonogram prac i etapy przekazywania projektu. Znacznie łatwiej pozyskać informacje o danej firmie rozmawiając z jej przedstawicielem przez telefon lub kontaktując się mailowo.

Skorzystaj z oferty Agencji Interaktywnej Testin

Na pewno dogadamy się z ceną jeśli zaufasz Agencji Interaktywnej Testin w Rzeszowie. Można śmiało powiedzieć, że na stronach internetowych znamy się świetnie. Przecież wykonujemy je od wielu lat. Ponadto śpisz spokojnie, ponieważ dostajesz wszystkie niezbędne składniki oferty, które także zostały wyżej wymienione. Na nas się nie zawiedziesz.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.