Gotowa platforma czy indywidualny projekt – co wybrać, zakładając sklep internetowy?

Sklepy internetowe przeżywają teraz prawdziwy boom. Podczas lockdownu, by nie stracić dochodu, wielu przedsiębiorców przeniosło sprzedaż do sieci. W większości przypadków to był strzał w dziesiątkę. Nic dziwnego, że kolejni sprzedawcy – mający już sklep stacjonarny lub dopiero rozpoczynający działalność – idą ich śladem.
Gdy w głowie pojawia się myśl o założeniu sklepu online, kolejną staje się pytanie: skorzystać z możliwości gotowych platform czy zdecydować się na realizację indywidualnego projektu?
Mamy nadzieję, że nasz artykuł rozwieje Wasze wątpliwości i przekona do tego, że inwestycja w sklep internetowy ma sens – nie tylko w czasie pandemii.
Sklepy internetowe – zacznij przygodę w e-commerce!
Gotowa platforma czy indywidualny projektu – to pytanie, które na pewno zadasz sobie na początku przygody w handlu internetowym. Skąd osoba, która wkracza w świat e-commerce, ma wiedzieć, co wybrać? To zależy od trzech czynników: budżet, doświadczenie w branży e-commerce i w handlu, wielkość firmy/sklepu.
Sklepy internetowe na wyciągnięcie myszki
Gotowe sklepy internetowe (inaczej platformy abonamentowe) to wybór tych, którzy dopiero zaczynają sprzedaż w sieci i nie dysponują zbyt dużym budżetem. Korzystanie z prostych (i stosunkowo tanich) kreatorów nie wymaga bowiem technicznej wiedzy i umiejętności. Wystarczy dokładnie czytać instrukcje, a wybrany szablon oferowany przez danego sprzedawcę dostosować do swoich potrzeb. Gotowe platformy dbają nie tylko o wygląd sklepu na komputerach, ale także na urządzeniach mobilnych.
Zgodnie z tym, co twierdzą twórcy platform, zarządzanie produktami, zamówieniami i kontakt z Klientem jest prosty. Kontrola stanów magazynowych odbywa się przy użyciu odpowiednich opcji z panelu, a automatycznie generowane raporty pozwalają dopasować strategię marketingową do produktów cieszących się największym zainteresowaniem Klientów.
To jedna strona medalu. A druga?
Wady platform abonamentowych
Informacje zawarte w ofertach platform do samodzielnej konfiguracji sklepów internetowych na pierwszy rzut oka są jasne i nie zawierają haczyków. Sprzedawca wie, czego może oczekiwać i rusza z działalnością. Schody zaczynają się później…
Korzystając z popularnych platform internetowych, musisz pamiętać, że nie jesteś właścicielem sklepu, a jedynie go wynajmujesz. Nie zapłacisz abonamentu? Stracisz działalność. Wbrew zapewnieniom właścicieli wybór szablonów wcale nie jest nieograniczony, a wszelkie zmiany, które pomogą wyróżnić produkty i wpłynąć na atrakcyjność wizualną, są dodatkowo płatne.
Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa Właściciel e-sklepu zaczyna zauważać, że podstawowe opcje przestają być wystarczające w jego branży, a kolejne funkcje, dodatki i wtyczki integrujące z mediami społecznościowymi, które ułatwiłyby zarządzanie sklepem, są dodatkowo płatne. Najbardziej atrakcyjny pakiet z czasem musi zamienić na coraz droższy… Tani gotowy sklep internetowy zamiast ułatwiać sprzedaż w sieci, zaczyna generować coraz większe koszty. Możesz tego uniknąć już na początku swojej drogi.
Indywidualny projekt sklepu internetowego – dlaczego warto?
Chcesz mieć niezależny sklep i być jego właścicielem? Chcesz od początku do końca decydować o rozwiązaniach technicznych i wizualizacji? Chcesz, by Twój sklep internetowy rozwijał się wraz z rosnącą liczbą klientów? To proste. Zleć indywidualny projekt sklepu internetowego.
Nie będziesz musiał martwić się o konfigurację i wdrożenie a także o kwestie związane z bezpieczeństwem – administracja, kopie, itd. Razem z zespołem agencji interaktywnej, który odpowiada za realizację projektu, możecie wpływać na optymalizację sklepu i poprawność pozycjonowania SEO. Indywidualny sklep internetowy to także dostęp do kodu źródłowego i możliwość jego edycji – w dowolny sposób, nieograniczony regulaminem platformy abonamentowej. Projektując sklep, można być pewnym regularnych aktualizacji i dostępu do wielu wtyczek i funkcjonalności, które w gotowych sklepach za każdym razem wiążą się z dodatkową płatnością.
Obawiasz się ceny indywidualnej realizacji? Kwoty, jakie należy zapłacić za sklep internetowy wahają się od kilku do kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy. Pamiętaj – zlecając projekt, płacisz tylko za to, z czego będziesz korzystał, a nie to, co jest w danym pakiecie. Cena, tak jak projekt, jest więc kwestią indywidualną.
Sklep internetowy w Rzeszowie – zgłoś się do nas
Masz swój sklep internetowy i zastanawiasz się, dlaczego nie przynosi pożądanych zysków? A może dopiero zastanawiasz się nad rozpoczęciem działalności? Niezależnie od tego, którą grupę użytkowników reprezentujesz, zapraszamy do kontaktu.
Nasi eksperci pomogą w zaprojektowaniu sklepu, który od początku do końca będzie odpowiadał Twoim potrzebom i wpłynie na zwiększenie zysków. Nie pozwól, by abonamenty i pakiety ograniczały Twoją wizję sklepu internetowego. Rozwiń skrzydła na starcie i od początku buduj markę w sieci.