Google Plus, czyli recepta potentata na lepszą widoczność Twojego biznesu!

Google Plus, czyli recepta potentata na lepszą widoczność Twojego biznesu!

Hegemonię Facebooka przerwać niełatwo. Założony przez Marka Zuckenberga portal wciąż święci triumfy, bijąc przy okazji rekordy popularności – użytkowników ciągle przybywa i już niemal co drugi z nas bardziej lub mniej aktywnie wciska charakterystyczny „kciuk w górę”. Wydaje się, iż detronizacja Facebooka na polu indywidualnym nastąpi nieprędko – jak zaś to wygląda w wypadku strefy biznesu? Pamiętać musimy o tym, iż ona również zaanektowała popularną platformę i większość z nas systematycznie wykorzystuje ją również w celach marketingowych. Kilka lat temu nieśmiałe wyzwanie rzucił Facebookowi inny potentat – Google – z którego wyszukiwarki korzysta ponad 90% „populacji” Internetu. I mimo, iż starcie zapowiadało się nad wyraz interesująco to takie nie było. Google Plus nie odniósł spektakularnego sukcesu. Często wręcz bywał marginalizowany i traktowany jako „coś”, co musimy mieć, chcąc korzystać z poczty Gmail. Tendencja ta jednak powoli się odwraca – zwłaszcza przedsiębiorcy dostrzegać zaczęli drzemiący w Google Plus potencjał.

Google Plus jako świetne narzędzie brandingowe

Budowanie własnego wizerunku jest procesem żmudnym i – należy to uczciwie przyznać – czasem niewdzięcznym, gdyż bardzo łatwo zrazić jest klienta do przedsiębiorstwa. Niestety, ale wystarczy gorszy dzień kogoś, kto zajmuje się jego obsługą i może być – mówiąc eufemistycznie – niestety różnie. Nas jednak na ten moment interesować będzie głównie to, w jaki sposób Google Plus pozwoli nam na zaakcentowanie swojej obecności na rynku w sposób jak najbardziej pozytywny, m.in. dzięki kręgom, które są niczym innym, jak świetnym rozwiązaniem, umożliwiającym pozyskiwanie i – co najważniejsze – utrzymywanie kontaktów. Są one lepszym ekwiwalentem słynnych facebookowych „list zainteresowań”, przy czym ich przewaga polega przede wszystkim na lepszym spersonalizowaniu. Dzięki temu nie jesteśmy już zalewani morzem spamu, a jedynie tymi treściami, które faktycznie powinny nas zainteresować.

Na co zwrócić uwagę podczas korzystania z portalu?

Jako, iż mamy do czynienia z platformą społecznościową nie powinna dziwić nas możliwość zamieszczania zdjęć lub filmów, które udostępniane będą powiązanym z naszym profilem prywatnym lub firmowym osobom. Pozwala to efektywnie budować wspomniany już przed momentem brand. Praca nad swoją marką wymaga również wejścia w buty eksperta – kolejny raz aktywnie pomaga w tym Google Plus, które poszczycić może się świetnie rozwiniętymi grupami tematycznymi. Dzięki temu możemy służyć i otrzymywać fachową wiedzę z wielu dziedzin, co finalnie wpłynąć powinno na nasze przychody. Kto z nas bowiem nie lubi zaopatrywać się w produkty od autorytetów?

Postaw na systematyczność…

Analogicznie jak w przypadku pozostałych kanałów społecznościowych – Instagrama, Twittera czy też wielokrotnie wspominanego Facebooka – nasze działania muszą być przede wszystkim systematyczne. Dodatkowo, mimo iż Google Plus jest świetnym narzędziem firmowym, warto czasem zaprezentować naszym obserwującym treści z „życia” naszej działalności, które z pewnością świetnie wpłyną na wizerunek. Przeplatać warto je przeróżnymi newsami, które tyczą się zmian lub naszych ofert, jednak pamiętać należy o słynnej, arystotelesowskiej zasadzie „złotego środka” – jeżeli zwyczajnie „przegadamy” naszych odbiorców, wówczas ci poczuć mogą się zwyczajnie znudzeni. Pamiętajmy o tym, iż media społecznościowe pozwalają na znacznie efektywniejszy od monologu dialog.

… i geolokalizację!

Google Plus udostępniło również inną opcję, która ów dialog może zdecydowanie ułatwić i sprawić, że zamiast wymiany maili czeka nas masa biznesowych, jeszcze efektywniejszych spotkań. Opcja geolokalizacji umożliwia odbiorcom na zapoznanie się z lokalizacją naszego przedsiębiorstwa, zaś – co należy uczciwie przyznać – mimo powszechnej technicyzacji nadal często o wyborze usługi lub partnera biznesowego decyduje… odległość. Być może spowodowane jest to „lokalnym patriotyzmem” – niezależnie jednak od tego, w jaki sposób definiujemy to zjawisko, warto zacząć z niego korzystać. Ustalenie miejsca sprawdza się również w wypadku „niestacjonarnych” działań, gdyż dostrzec możemy i to, gdzie znajduje się właściciel konta.

Wyszukiwarka Google… Plus?

Narzędzie Google jest świetnie odczytywane przez wyszukiwarki – jak łatwo się domyśleć spora w tym zasługa potentata, który zwiększa jego widoczność. Wobec tego jeśli myślimy o szerszym zaprezentowaniu naszej oferty warto zwrócić spojrzenie właśnie ku temu portalowi.

Minusy?

Google Plus – paradoksalnie – sporo traci przede wszystkim ze względu na popularność Facebooka, dlatego też niezbyt często sprawdza się jako tradycyjna platforma społecznościowa. Nie powinno nas to jednak w żadnym wypadku zrażać – pamiętajmy, iż najefektywniejsza jest zwykle zmaksymalizowana ofensywa reklamowa. Dlatego opcję od Google warto wykorzystywać jako wsparcie – dla siebie i dla swojej firmy.

Media społecznościowe to jedna z najlepszych form marketingowych! Nie czekaj, skontaktuj się z nami i sprawdź, dlaczego jesteśmy najlepsi!

ZOBACZ TAKŻE