Google Plus, czyli recepta potentata na lepszą widoczność Twojego biznesu!
Hegemonię Facebooka przerwać niełatwo. Założony przez Marka Zuckenberga portal wciąż święci triumfy, bijąc przy okazji rekordy popularności – użytkowników ciągle przybywa i już niemal co drugi z nas bardziej lub mniej aktywnie wciska charakterystyczny „kciuk w górę”. Wydaje się, iż detronizacja Facebooka na polu indywidualnym nastąpi nieprędko – jak zaś to wygląda w wypadku strefy biznesu? Pamiętać musimy o tym, iż ona również zaanektowała popularną platformę i większość z nas systematycznie wykorzystuje ją również w celach marketingowych. Kilka lat temu nieśmiałe wyzwanie rzucił Facebookowi inny potentat – Google – z którego wyszukiwarki korzysta ponad 90% „populacji” Internetu. I mimo, iż starcie zapowiadało się nad wyraz interesująco to takie nie było. Google Plus nie odniósł spektakularnego sukcesu. Często wręcz bywał marginalizowany i traktowany jako „coś”, co musimy mieć, chcąc korzystać z poczty Gmail. Tendencja ta jednak powoli się odwraca – zwłaszcza przedsiębiorcy dostrzegać zaczęli drzemiący w Google Plus potencjał.
Google Plus jako świetne narzędzie brandingowe
Budowanie własnego wizerunku jest procesem żmudnym i – należy to uczciwie przyznać – czasem niewdzięcznym, gdyż bardzo łatwo zrazić jest klienta do przedsiębiorstwa. Niestety, ale wystarczy gorszy dzień kogoś, kto zajmuje się jego obsługą i może być – mówiąc eufemistycznie – niestety różnie. Nas jednak na ten moment interesować będzie głównie to, w jaki sposób Google Plus pozwoli nam na zaakcentowanie swojej obecności na rynku w sposób jak najbardziej pozytywny, m.in. dzięki kręgom, które są niczym innym, jak świetnym rozwiązaniem, umożliwiającym pozyskiwanie i – co najważniejsze – utrzymywanie kontaktów. Są one lepszym ekwiwalentem słynnych facebookowych „list zainteresowań”, przy czym ich przewaga polega przede wszystkim na lepszym spersonalizowaniu. Dzięki temu nie jesteśmy już zalewani morzem spamu, a jedynie tymi treściami, które faktycznie powinny nas zainteresować.
Na co zwrócić uwagę podczas korzystania z portalu?
Jako, iż mamy do czynienia z platformą społecznościową nie powinna dziwić nas możliwość zamieszczania zdjęć lub filmów, które udostępniane będą powiązanym z naszym profilem prywatnym lub firmowym osobom. Pozwala to efektywnie budować wspomniany już przed momentem brand. Praca nad swoją marką wymaga również wejścia w buty eksperta – kolejny raz aktywnie pomaga w tym Google Plus, które poszczycić może się świetnie rozwiniętymi grupami tematycznymi. Dzięki temu możemy służyć i otrzymywać fachową wiedzę z wielu dziedzin, co finalnie wpłynąć powinno na nasze przychody. Kto z nas bowiem nie lubi zaopatrywać się w produkty od autorytetów?
Postaw na systematyczność…
Analogicznie jak w przypadku pozostałych kanałów społecznościowych – Instagrama, Twittera czy też wielokrotnie wspominanego Facebooka – nasze działania muszą być przede wszystkim systematyczne. Dodatkowo, mimo iż Google Plus jest świetnym narzędziem firmowym, warto czasem zaprezentować naszym obserwującym treści z „życia” naszej działalności, które z pewnością świetnie wpłyną na wizerunek. Przeplatać warto je przeróżnymi newsami, które tyczą się zmian lub naszych ofert, jednak pamiętać należy o słynnej, arystotelesowskiej zasadzie „złotego środka” – jeżeli zwyczajnie „przegadamy” naszych odbiorców, wówczas ci poczuć mogą się zwyczajnie znudzeni. Pamiętajmy o tym, iż media społecznościowe pozwalają na znacznie efektywniejszy od monologu dialog.
… i geolokalizację!
Google Plus udostępniło również inną opcję, która ów dialog może zdecydowanie ułatwić i sprawić, że zamiast wymiany maili czeka nas masa biznesowych, jeszcze efektywniejszych spotkań. Opcja geolokalizacji umożliwia odbiorcom na zapoznanie się z lokalizacją naszego przedsiębiorstwa, zaś – co należy uczciwie przyznać – mimo powszechnej technicyzacji nadal często o wyborze usługi lub partnera biznesowego decyduje… odległość. Być może spowodowane jest to „lokalnym patriotyzmem” – niezależnie jednak od tego, w jaki sposób definiujemy to zjawisko, warto zacząć z niego korzystać. Ustalenie miejsca sprawdza się również w wypadku „niestacjonarnych” działań, gdyż dostrzec możemy i to, gdzie znajduje się właściciel konta.
Wyszukiwarka Google… Plus?
Narzędzie Google jest świetnie odczytywane przez wyszukiwarki – jak łatwo się domyśleć spora w tym zasługa potentata, który zwiększa jego widoczność. Wobec tego jeśli myślimy o szerszym zaprezentowaniu naszej oferty warto zwrócić spojrzenie właśnie ku temu portalowi.
Minusy?
Google Plus – paradoksalnie – sporo traci przede wszystkim ze względu na popularność Facebooka, dlatego też niezbyt często sprawdza się jako tradycyjna platforma społecznościowa. Nie powinno nas to jednak w żadnym wypadku zrażać – pamiętajmy, iż najefektywniejsza jest zwykle zmaksymalizowana ofensywa reklamowa. Dlatego opcję od Google warto wykorzystywać jako wsparcie – dla siebie i dla swojej firmy.