Social media i ich funkcje

Social media i ich funkcje

Media społecznościowe to obecnie ogromna przestrzeń, która może służyć do zaplanowania i przeprowadzenia skutecznej kampanii marketingowej i public relations każdej firmy.  I chociaż może się to wydawać przytłaczające, znaczenie social mediów stale rośnie i nabiera kluczowego znaczenia w pozyskiwaniu klientów.

źródło: https://sproutsocial.com/insights/index/

Social media – łącznik z Twoją grupą docelową!

Budowa rozpoznawalności marki i kształtowanie wizerunku to ważny element funkcjonowania każdej firmy. Dokładne określenie grupy odbiorców to podstawa. Jeśli bowiem pozostanie ona nie przeanalizowana, nie będziemy mogli dopasować contentu do ich preferencji. W konsekwencji posty nie zyskają oczekiwanej przez nas popularności. Bardzo ważnym czynnikiem strategii jest również wybór odpowiedniego kanału i publikowanie w nim treści w dopasowanej do grupy odbiorców formie i języku. Dlatego warto na początku układania strategii nakreślić profil odbiorcy – jego wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie, a także preferencje.

Odpowiednie treści w social mediach kluczem do sukcesu

Atrakcyjny content to najskuteczniejszy sposób na naturalne budowanie zasięgu Twojej strony, a co za tym idzie – rozpoznawalności marki. Dzięki temu zwiększasz szanse na pozyskanie  klientów, partnerów biznesowych, a także pracowników. Warto zatem publikować interesujące i użyteczne treści: artykuły, grafiki, filmy czy galerie zdjęć, które przyciągną nowych odbiorców. Być może udostępnią oni Twój materiał na swoim koncie budując organiczne zasięgi Twojej marki. 

Pośrednik w zwiększeniu ruchu na Twojej stronie internetowej

Warto regularnie publikować treści o marce, udostępniać linki do nowych artykułów na blogu, linki do podcastów czy inne Twoje usługi w kanałach mediów społecznościowych. Każdy powód jest dobry, aby rozbudzić ciekawość odbiorców!

Dzieląc się interesującymi i angażującymi treściami na swoich profilach, dajesz użytkownikom powód do sprawdzenia swojej witryny, generując w ten sposób większy ruch, a także zyskując tym samym nowych, potencjalnych klientów. Większy ruch to oczywiście większy zysk, a więc obecność w social mediach może korzystnie wpłynąć na przychody Twojej firmy!

Chcesz skuteczniej działać w social mediach?   Agencja Interaktywna Testin zaangażuje Twoich odbiorców!  Wdrożymy strategię, która przyniesie efekty! Skontaktuj się z nami!

Uproszczony i bezpośredni kontakt z odbiorcami

Do obowiązku marki obecnej w mediach społecznościowych należy  utrzymywanie ciągłego, bezpośredniego kontaktu z fanami. I to nie tylko tymi życzliwymi, ale także neutralnymi obserwatorami oraz –  z tymi nastawionymi krytycznie! Według analizy SproutSocial to właśnie media społecznościowe są preferowanym kanałem do budowania relacji na linii marka-odbiorca. To właśnie tu klienci najchętniej zgłaszają problemy i inne ważne kwestie i liczą na feedback ze strony firmy. Szybkość reakcji ma ogromne znaczenie w social mediach. Marka powinna sprawnie i rzetelnie reagować na ich zapytania, wiadomości i na bieżąco rozwiązywać problemy.

Social media – obecność Twojej firmy obowiązkowa!

Strona internetowa i jej wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to oczywista dla wszystkich konieczność. Co do profilu firmy i właściwie prowadzonych działań marketingowych w serwisach  społecznościowych – nadal bywa różnie. Często brak obecności na platformach jest wynikiem brak wiedzy lub czasu na prowadzenie profili. Dlatego Agencja Interaktywna Testin wychodzi naprzeciw potrzebom właścicieli biznesów i oferuje fachową pomoc w kreowaniu wizerunku firm  i dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów. Umów się na spotkanie i poznaj szczegóły. Zapraszamy do kontaktu! E-mail biuro@testin.pl,  tel. +48 533 396 689

ZOBACZ TAKŻE