Firmowa strona www – co musi się na niej znaleźć?

Firmowa strona www – co musi się na niej znaleźć?

Prowadzenie własnej firmy to spore wyzwania, które wymaga wielu zdolności. Nieszablonowe podejście, zaskakujące pomysły, szybkość reagowania w sytuacji kryzysowej oraz stały rozwój. Jest także punkt wspólny, łączący małe, średnie oraz duże biznesy – firmowa strona www. Obecność w sieci, jeszcze nigdy nie była tak ważna, jak teraz. Coraz więcej osób szuka informacji o firmie, produktach i usługach właśnie w Internecie, ponieważ jest to najlepsze miejsce, żeby się zaprezentować. Jednak, aby firmowa strona www przynosiła zyski, musi ona zawierać pewne cechy oraz funkcjonalności. Bez nich stanie się nic niewartą witryną, która nie dosyć, że nie pomoże, to jeszcze zaszkodzi Twojej firmie.

Zalety tworzenia strony www

Według raportu „Digital 2022: Poland” z Internetu korzysta obecnie ponad 32 miliony osób. Średni czas, jaki spędzają w sieci to 6 godzin i 39 min. Są to niesamowite wyniki pokazujące, jak ważna jest obecność firm w Internecie. Firmowa strona www to inwestycja, która ma wiele zalet:

  • działa 24 godziny, 7 dni w tygodniu, co pozwala zaoszczędzić pieniądze i czas,
  • stanowi formę reklamy oferowanych produktów oraz usług,
  • pozwala użytkownikom na szybkie wyszukanie Twojej firmy i odnalezienie potrzebnych informacji np. adresu, czy numeru telefonu,
  • pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów,
  • wpływa na budowanie relacji z odbiorcami,
  • buduje Twój wizerunek oraz pozycję,
  • daje możliwość analizowania działań, co pozwala na stały rozwój.

Należy jednak pamiętać, że wszystko to osiągniesz tylko wtedy, gdy firmowa strona www będzie zaprojektowana z myślą o odbiorcach. Musi również być zgodna z wymogami, jakie narzucają wyszukiwarki.

Strona www musi być responsywna

Użytkownicy internetu korzystają z niego za pomocą różnych urządzeń mobilnych. Oznacza to, że Twoja firmowa strona www musi dobrze wyglądać zarówno na smartfonie, jak i laptopie czy tablecie. Powinna on więc być funkcjonalna oraz wyglądać tak samo atrakcyjnie na 5-calowym telefonie, jak i 50-calowym telewizorze.

Zadbaj, by Twoja strona www była atrakcyjna wizualnie

Czy wiedziałeś o tym, że użytkownik potrzebuje tylko kilku sekund, aby stwierdzić, czy witryna jest dla niego atrakcyjna wizualnie, czy nie? Po tym czasie albo przeglądają Twoją stronę, albo „idą” do konkurencji. Projektując więc firmową stronę www, musisz skupić się na jej odpowiedniej kolorystyce oraz kompatybilnej czcionce. Dobrze, gdy wszystkie te elementy pasują do produktów lub usług przez Ciebie oferowanych. Inaczej więc będzie wyglądać witryna przedszkola, a inaczej studia tatuażu. Zadbaj o wysoką jakość zdjęć oraz grafik. Pamiętaj również o łatwej nawigacji, która intuicyjnie będzie prowadziła potencjalnego klienta po Twojej stronie www.

Pisz angażujące treści

Teksty znajdujące się na stronie są bardzo ważne. W gruncie rzeczy to one sprzedają. Zadbaj więc, by były one wartościowe i spójne. Pamiętaj również o pozycjonowaniu. Używanie słów kluczowych wpłynie na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Strona stanie się częściej odwiedzana, a Ty zyskasz nowych klientów. 

Umieść na stronie www najważniejsze działy

Każdy użytkownik poszukuje czegoś innego, znajdują się na stronie www takie działy, które pozwalają poznać Ciebie i Twoje produkty bez zbędnego szukania. Pamiętajmy, że każdy lubi chodzić na skróty, dlatego budując witrynę umieść w niej takie elementy jak:

  • o nas,
  • oferta,
  • aktualności,
  • blog,
  • kontakt,
  • galeria,
  • formularz kontaktowy.

Zadbaj o bezpieczeństwo

Internet to skarbnica wiedzy, niosąca ze sobą wiele zagrożeń. Tworząc firmową stronę www, musisz pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu danych Twoich i potencjalnych klientów. Warto więc zainwestować w certyfikat SSL, który zabezpieczy poufne dane np. login czy hasło. Google bardzo docenia takie witryny i zapewnia im wysokie miejsce w wyszukiwarce.

Z Testin Twoja strona www nabierze rumieńców

Samodzielnie stworzenie strony bez specjalistycznej wiedzy oraz narzędzi jest niewykonalne. Najlepiej swoją stronę www powierzyć w ręce kreatywnych specjalistów, którzy stworzą bezpieczną i przyjazną użytkownikom witrynę na miarę naszych czasów. Z Testin zmieciesz konkurencję, odnosząc wielki sukces.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.