Efektywna reklama w Internecie? Facebook przychodzi z pomocą!
Czym jest reklama w Internecie i skąd wynika jej popularność?
Jedną z ciekawszych form marketingowych oferowanych przez nowe media jest reklama w Internecie. Stosunkowo tania, efektywna i trafiająca do określonego typu klientów, może być Twoim potężnym sprzymierzeńcem w biznesie. Oczywiście, pod warunkiem, że będzie odpowiednio spersonalizowana… W każdym razie stosunkowo prędko cieszyć możemy się z efektów. Napiszmy więc kilka słów o jej kilku podstawowych typach, które stosować możemy zarówno naprzemiennie, jak i łącznie.
Strony internetowe formą reklamy?
Wydaje się, iż na ten moment są jej główną opcją. Zastanówmy się, w jakich miejscach szukamy aktualnie interesujących nas produktów lub usług? Odpowiedź jest prosta – w Internecie. Wykorzystując najpopularniejszą wyszukiwarkę Google szukamy konkretnych rzeczy w konkretnych miejscach. Chcąc wybrać drzwi w Rzeszowie nie skupimy się przecież na ofercie z Gdańska… Dlatego warto odpowiednio wypozycjonować swoją stronę internetową i skupić się na tych frazach, które statystycznie przez klienta wpisywane będą najczęściej. Pozwólmy sobie na przykład – produkując skrzydła drzwiowe najlepiej jest stworzyć w module blogowym kilka tekstów, gdzie w formie nieodmiennej wykorzystamy najbardziej ogólną frazę – „drzwi Rzeszów”, która sprawi, iż zainteresowany skrzydłem drzwiowym klient łatwiej trafi na naszą stronę. Stąd zaś już tylko krok do pozyskania go. Często do stron internetowych bywamy przekierowywani inną drogą, którą reklama w Internecie pozwala wyznaczyć.
Kanały społecznościowe jako świetna forma reklamy online
Intensywne działania w social mediach również przynieść mogą wymierne rezultaty. Szczególnie dobrze w tym zakresie inwestować w najpopularniejszy kanał społecznościowy, Facebooka. Można na nim stworzyć profil firmowy i, systematycznie go prowadząc, intensywniej zachęcać użytkowników do odwiedzenia naszej strony. Działania w mediach społecznościowych pozwalają również na efektywniejsze budowanie wizerunku, co opłaci się nam z pewnością w przyszłości. Reklama w Internecie, jeśli chodzi o Facebooka, jest w większości darmowa – możemy wykorzystać przyciski zachęcające do działania, takie jak zadzwoń teraz lub też zainwestować kilka/kilkanaście złotych i stworzyć spersonalizowany, skierowany ku określonemu typowi klienta, marketing.