Efektywna reklama na Facebooku czyli kilka rzeczy, o których musisz pamiętać
Ekspansja w sieci, czyli w jaki sposób się reklamować
Bijące po oczach neony starają się przyciągnąć nasz wzrok, który – systematycznie atakowany – powoli odczuwać zaczyna znużenie. Ślepota banerowa sprawia, iż widząc coraz więcej, dostrzegamy coraz mniej – przynajmniej, jeśli chodzi o krzykliwe treści marketingowe. Wracamy do domu, włączamy telewizję i… Atakowani jesteśmy krótkimi, dynamicznymi spotami reklamowymi, które z uporem maniaka staramy się zgubić. Co prawda, era tradycyjnych form reklamowych nie dobiega końca, jednak uzupełniana bywa teraz potencjałem mediów społecznościowych, w których jedną z ciekawszych opcji zdaje się reklama na Facebooku. Umożliwia ona zaprezentowanie swojej oferty takiej klienteli, którą chcielibyśmy pozyskać… Oczywiście, o ile wiemy w jaki sposób powinniśmy się za to zabrać.
Jak zacząć?
Brak konta na Facebooku – mimo, iż nie jest jeszcze ani zbrodnią przeciw ludzkości, ani towarzyskim nietaktem – mógłby być nieco problematyczny, dlatego po pierwsze warto się na nim zarejestrować. Następnie w lewym, dolnym rogu należy kliknąć na utwórz reklamę.
Przeniesieni zostaniemy do menadżera reklam, który jest ciekawym, stosunkowo intuicyjnym narzędzie. Prędko poproszeni jesteśmy o wybór celu, który przyświeca naszym działaniom marketingowym.
Wybór celu jest jednym z istotniejszych elementów, dzięki któremu reklama na Facebooku będzie bardziej efektywna. Jeżeli nasz biznes dopiero raczkuje warto zainwestować w rozpoznawalność, czyli budowanie wizerunku lub zasięg , który umożliwi dotarcie treści do możliwie największej liczby odbiorców. Analogicznie, jeśli chcemy zachęcić internautów do interakcji z naszą witryną lub fanpage warto przetestować ruch albo aktywność.
Reklama na Facebooku a klienci
Dopasowanie reklamy pod kątem jej odbiorcy jest jednym z ważniejszych, stojących przed marketingowcami zadań. Osiągnięcie zamierzonych efektów możliwe będzie tylko wtedy, gdy przeanalizujemy naszych dotychczasowych odbiorców i uda nam się stwierdzić, iż działając w branży motoryzacyjnej targetem powinien być mężczyzna po 30 roku życia, mieszkający w większym mieście lub na terenach oddalonych maksymalnie o 50 kilometrów od naszego przedsiębiorstwa. Szczęśliwi jednak ci, którzy tak jednoznacznie scharakteryzować mogą swoich odbiorców! Zdecydowanie częściej musimy poddać nasze opinie zdecydowanej selekcji i… zawęzić grupę docelową, skupiając się na tych, którzy statystycznie najczęściej mogą zostać naszymi klientami. Częstą opcją jest również przygotowanie kilku wersji reklamowych, skierowanych pod inne grupy.
Pamiętać musimy jednak również o tym, iż targetowanie nie jest zajęciem jednorazowym – cały czas warto trzymać rękę na pulsie.
Wyjątkowość w cenie
Reklama na Facebooku może być ciekawie spersonalizowana. Każdy z nas lubi czuć się wyjątkowo – dlatego tak często kupujemy dodatki, które dodają nam własnego, osobliwego rysu. Sprawiając, iż nasz odbiorca poczuje się doceniony lub wyjątkowy zapewnimy sobie jego uwagę. Jak to osiągnąć? Kierując chociażby reklamę z zachętą do tych osób, które obchodzą urodziny np. w styczniu, lub do solenizantów. Co prawda, Barbórki już były, niemniej personalne reklamy widziane są naprawdę dobrze.
Postaw na emocje…
Reklamy, które odwołują się do sfery emocji odbierane zazwyczaj są zdecydowanie lepiej niż te, które są absolutnie wycyzelowane i skierowane jedynie ku logice. Angażując emocje naszych odbiorców zdecydowanie łatwiej nawiązać możemy z nimi kontakt i zbudować jeszcze lepszy wizerunek.
…i, przede wszystkim, wzywaj do działania!
CTA sprawia, iż reklama na Facebooku jest efektywna. Przygotowując świetną treść graficzną wyodrębnić powinniśmy przycisk, który jest zachętą do reakcji typu: odwiedź naszą stronę, zarezerwuj spotkanie, kliknij, by otrzymać darmowe próbki. Warto postawić na kontrast, i o ile przygotowujemy grafikę w jasnych, pastelowych kolorach, o tyle samo CTA może być chociażby czerwone.
Przede wszystkim – próbuj
Opcja reklamowa na Facebooku jest niejednolita tak samo, jak niejednolici jesteśmy my sami. Ważne, by w miarę dynamicznie reagować na aktualne, rynkowe tendencje, a także na potrzeby naszych klientów. To zaś uzyskamy tylko wtedy, gdy dobrze ich poznamy.