Darmowe strony internetowe – czy to dobre rozwiązanie?

Darmowe strony internetowe – czy to dobre rozwiązanie?

Darmowe strony internetowe i… Metafora banku

Idąc do banku i żądając środków, których nie musielibyśmy spłacić, moglibyśmy narazić się w najlepszym wypadku na śmiech, w najgorszym zaś ktoś mógłby potraktować nas nad wyraz serio, i wezwać odpowiednie służby. Zwykle bez odpowiednich inwestycji ciężko zebrać – w tym miejscu pozwólmy sobie na zakorzeniony w polszczyźnie i świetnie prezentujący sytuację frazeologizm – „plon obfity” i zarobić lub efektywnie rozreklamować siebie lub swoje przedsiębiorstwo.  Szczególna forma reklamy, która powstała dzięki ekspansji Internetu – strony WWW – nie jest w tym elemencie odosobnionym przykładem. Specyficzne środowisko sieci z założenia oferuje jednak więcej, niż starsze, tradycyjne formy przekazu, dość intensywnie zbijając ceny i stawiając na wolny rynek. Czy jednak czasem za okazyjną ceną i setkami promocji nie kryje się coś jeszcze – niższa jakość? Bez wszelkich uprzedzeń postarajmy się jednak na moment zgłębić same jądro problemu i dowiedzieć się, czy darmowe strony internetowe rzeczywiście będą możliwie najlepszym wsparciem w Twoim biznesie.

 

Darmowe czyli jakie?

W sieci roi się od kreatorów, które umożliwią błyskawiczne i intuicyjne stworzenie nowej strony internetowej. Opcja jest absolutnie bezpłatna, wystarczy, że przeklikasz jedynie kilkanaście podstron i uiścisz malutką, minimalną opłatę na rzecz… No właśnie, czego? Wszak darmowo miało być i błyskawicznie, natomiast czy tak jest do końca? I tak, i nie.

Darmowe strony internetowe nie będą faktycznie obciążały naszej kieszeni tylko wtedy, gdy zrezygnujemy z kilku – umówmy się – dość istotnych funkcji i pozwolimy sobie na umieszczenie w witrynie… Reklam. Opcja ich usuwania często jest niestety płatna. A że płacić trzeba, gdyż nie chcemy narażać klientów na mocno przejaskrawione GIF-y, to chyba tłumaczyć nikomu nie trzeba.

Dodatkowo, strona powinna podkreślać charakter przedsiębiorstwa. Raczej nie uzyskamy żadnego „efektu wow”, jeśli poprzestaniemy na darmowych, podobnych do siebie jak dwie krople wody szablonach. Tak więc szykuje się kolejna inwestycja. Darmowe strony internetowe okazać mogą się wobec tego… Opcjami płatnymi.

Darmowe strony internetowe opcją dla Ciebie?

Strony powstałe przy użyciu wszelkiej maści kreatorów okazać mogą się oczywiście nienajgorszym wyborem, dość sporo ustępują jednak spersonalizowanym, stworzonym przez ekspertów witrynom. Prowadząc firmę i stawiając na profesjonalizm warto jednak stworzyć witrynę, która godnie reprezentowała będzie nas w sieci. Tym bardziej, że w momencie, w którym odliczymy ukryte koszta, może się okazać konkurencyjna cenowo.

Błędy na stronie. Że co?

Posiadając darmowe strony internetowe zdani będziemy raczej tylko na siebie. Chyba, że posiadamy wykwalifikowany dział IT. Chociaż z drugiej strony jakim cudem, posiadając grono specjalistów, które werbalnie i niewerbalnie odradzałoby nam swoistą inwestycję, moglibyśmy posiadać opcję bezpłatną? Warto pamiętać, że w momencie ataków na stronę musimy nastawić się na defensywę, w której prawdopodobnie zostaniemy osamotnieni.

Co wybrać?

Oczywiście, w żadnym stopniu nie zamierzamy deprecjonować narzędzi, dzięki którym wygenerować można darmowe strony internetowe. Są to świetne opcje dla osób, które zaczynają chociażby swoją przygodę z blogowaniem i nie stać ich na stworzenie indywidualnej witryny. Do myślenia powinny nam dać jednak strony firmowe mniejszych i większych przedsiębiorstw – te przystosowane do najnowszych standardów i atrakcyjne wizualnie świetnie świadczą o przedsiębiorstwie. Te przestarzałe natomiast – w opinii internautów – nie budzą już aż takiego zaufania do marki.

Stawiasz na jakość? Tym lepiej! Skontaktuj się z nami i sprawdź, co przygotowaliśmy tym razem koniecznie dopytując o promocyjne warunki!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]