Czym jest reklama dynamiczna na Facebooku?

Czym jest reklama dynamiczna na Facebooku?

Reklama dynamiczna jest w dzisiejszych czasach obecne niemal w każdym miejscu w sieci. Czy warto w nią inwestować? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Czym jest reklama dynamiczna w serwisie Facebook?

Kto z nas nie zna sytuacji, kiedy poszukujemy pewnego produktu, a po pewnym czasie na Facebooku pojawiają nam się jego propozycje do kupienia? To właśnie jest reklama dynamiczna. Jej zadaniem jest wsparcie reklamodawców w rozpowszechnianiu ich produktu lub grupy produktów na urządzeniach, które używane są przez ich potencjalnych klientów. Reklama dynamiczna (Dynamic Ads) pojawiła się w 2015 roku, by łączyć reklamę z konkretną grupą odbiorców. Istotnym faktem jest, że to najbardziej dopasowana forma rozpowszechniania produktu. Odbiorcy wyświetlają się konkretnie te elementy, które były przez niego wcześniej wyszukiwane. Warto zaznaczyć, że reklamy dynamiczne mogą być uruchomione nie tylko dla produktów, ale m.in. dla biur podróży, firm z branży motoryzacyjnej czy tych zajmujących się obrotem nieruchomości.

Na czym polega skuteczność reklamy dynamicznej?

Podczas przeglądania w sieci interesujących Cię produktów, Facebook automatycznie wygeneruje i wyświetli Ci w późniejszym czasie reklamę, przedstawiając element, który wzbudził Twoje zainteresowanie. Jest to dokładnie spersonalizowany komunikat, dzięki któremu w dużym stopniu dochodzi do finalizacji transakcji. Reklama dynamiczna w automatyczny sposób wybiera produkt, którym zainteresowany jest potencjalny klient, by następnie wyświetlić go odbiorcy. Jak to się dzieje? Jest to nic innego, jak powiązanie ID produktu z ID użytkownika. Zaletą tego typu przekazu jest duża oszczędność czasu i większa dokładność niż w przypadku najpopularniejszych jeszcze niedawno reklam karuzelowych.

Retargeting w reklamie dynamicznej na Facebooku

W obecnym czasie poprzez reklamę dynamiczną można dotrzeć do osób, które miały kontakt z odwiedzaną wcześniej stroną internetową. Bardzo często zdarza się tak, że również po opuszczeniu aplikacji, w której poszukujemy produktu, w krótkim czasie w sieci możemy zaobserwować obecność Dynamic Ads. Może być ona optymalnym rozwiązaniem w momencie, gdy celem reklamodawcy jest pozyskanie nowego klienta. Wówczas, nawet gdy klient nie miał styczności z poszczególnymi stronami internetowym, reklama i tak zostanie mu wyświetlona. W przypadku retargetowania bardzo ważne jest odpowiednie wybranie grupy odbiorców. Jeśli napotykamy problemy z jej określeniem, pomocny może być Facebook Analytics.

Jakie kroki wykonać, by uruchomić reklamę dynamiczną?

Do uruchomienia reklamy dynamicznej potrzebne jest posiadanie:

  • konta Facebook Business Manager,
  • skonfigurowanego Pixel’a – narzędzia analitycznego, dzięki któremu możliwe jest oszacowanie czy reklamy są skuteczne,
  • Product Feed –to plik produktowy, w którym umieszczone jest zestawienie informacji dotyczących reklamowanych produktów; ważne, by pamiętać o tym, że wprowadzone zmiany mają wpływ na katalog, a tym samym na reklamy,
  • katalogu produktów.

W związku ze stale rosnącą popularnością analizowanych reklam, mogą się one wyświetlać w wielu miejscach, m.in. na Facebooku, Instagramie – w tym też na Stories, na Messengerze, jak również w sieci Audience Network.

Reklama dynamiczna jest idealnym sposobem na dotarcie do klientów zainteresowanych produktami Twojej firmy. Jak każdy rodzaj promowania produktów, mają swoje zalety i wady. Zalety: przede wszystkim łatwość w konstruowaniu reklam, a co za tym idzie zaoszczędzenie czasu. Wadą może być natomiast wysoki koszt tego typu reklam.  

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych w 2024 roku

    Czy zastanawiałeś się, jak będzie wyglądać przyszłość projektowania stron internetowych? Rok 2024 przynosi ze sobą świeże spojrzenie na web design, koncentrując się na użytkowniku, jego doświadczeniach i potrzebach. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa wyróżniała się w tłumie i przyciągała nowych klientów, koniecznie zapoznaj się z najnowszymi trendami, które przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie.