Czym jest mobile commerce?

Czym jest mobile commerce?

Era mobile trwa od kilku lat i nie zamierza ustępować, konsumenci są coraz dłużej online, a większość czas spędza z telefonem w ręku. Globalna wartość transakcji mobile commerce rośnie z roku na rok, w 2019 roku, według portalu Statista wyniosła ponad 693 mld dolarów, a w ciągu pięciu lat wzrosła aż 13-krotnie. Jeśli więc prowadzisz sklep online to rynek m-commerce to coś, na co powinieneś zwrócić uwagę!

Mobile commerce, czyli sprzedaż mobilna

Mobile commerce inaczej nazywany jest m-commerce to handel internetowy i sprzedaż mobilna. Całość dotyczy w zasadzie wszystkich transakcji pieniężnych, które odbyły się za pomocą urządzeń mobilnych. Ten system sprzedażowy umożliwia dokonywanie zakupów z każdego miejsca na świecie, bez konieczności dostępu do komputera czy sklepu stacjonarnego. Jedyne co jest potrzebne to bycie online i oczywiście urządzenie mobilne.

Mobile commerce dotyczy szeregu działań związanych z aktywnością zakupową konsumenta w Internecie. M-commerce odnosi się to nie tylko do e-sklepów, ale też do subskrypcji różnych usług, bankowości mobilnej i płatności rachunków. Odpowiednie aplikacje i rozbudowana infrastruktura techniczna, klienci mogą dokonywać różnego rodzaju transakcji w Internecie, używając jedynie urządzeń mobilnych.

Mobile commerce a e-commerce

Sprzedaż mobilna to część e-commerce, jest to naturalny krok do przodu w sprzedaży internetowej. Coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu za pomocą smartfonów, naturalnym więc był fakt, że sprzedaż internetowa przeniesie się do świata mobile. Według prognoz w bieżącym roku sprzedaż mobilne może stanowić ponad 50% transakcji internetowych.

Branża mobile commerce daje sprzedawcom wiele możliwości. To przede wszystkim otwarcie rynku. Obecnie można z łatwością wyodrębnić branże i usługi, które rozwinęły się dzięki m-commertce. Są to zwłaszcza usługi, które oparte są na lokalizacji, płatności zbliżeniowe i płatności w aplikacji, rynek mobilnych przelewów i bankowości mobilnej, bilety elektroniczne, zakup i dostawa treści cyfrowych, a także marketing mobilny. Właściciele sklepów internetowych oraz firmy, które oferują różnego rodzaju usługi, by nie pozostać w tyle za konkurencją, rozwijają swoje sklepy, strony i aplikacje w kierunku ich dostępności poprzez strefę mobile. Wymaga tego współczesny konsument.

Korzyści z wdrożenia mobile commerce w sklepie internetowym

Z pewnością zadałeś sobie pytanie, dlaczego warto wdrożyć sprzedaż mobilną? Porównamy to do wprowadzenia do sklepów stacjonarnych możliwości płatności kartą. Klientom nie chce się szukać bankomatu, jeśli w sklepie nie można płacić kartą, łatwiej pójść do innego sklepu. Więc branża e-commerce musi otworzyć się na mobile commerce, bo po prostu straci klientów.

Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jak długo użytkownikom będzie zależało na dokonaniu zakupów, że będą przesiadali się z urządzenia mobilnego na komputer w celu realizacji transakcji? Być może tak zwani milenialsi tak zrobią, obejrzy dokładnie zdjęcia na większym ekranie i przeanalizuje zakupu jeszcze raz. Ale młodsze osoby już niekoniecznie.

mobile commerce płynie jeszcze kilka korzyści np.

  • Lepsza konwersja;
  • Rosnąca sprzedaż;
  • Więcej klientów;
  • Zadowolenie konsumentów, które przekłada się na polecenia;
  • Możliwość sprowadzenia nowoczesnych form promocji;
  • Mniej porzuconych koszyków;
  • Pozytywny wizerunek marki i lepsza rozpoznawalność;
  • Większa liczba zrealizowanych zakupów

Otwórz się na erę mobile!

Jak widać, era mobile mocno zaznacza swój ślad i nadal się rozwija. Warto stawiać na mobile commerce, które ma przyszłość w swoich rękach i to prawdopodobnie ono, w niedalekiej przeszłości całkiem przejmie sprzedaż internetową.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Dark Mode – Czy ciemny tryb wciąż jest w modzie?

    W świecie technologii, gdzie każda decyzja projektowa wpływa na komfort użytkowników, ciemny tryb (ang. dark mode) pozostaje gorącym tematem. Czy wciąż jest modny, czy może powoli traci na znaczeniu? Przyjrzyjmy się zaletom, wyzwaniom i perspektywom ciemnego trybu w projektowaniu stron WWW.

    CZYTAJ DALEJ

    Jak AI zmienia podejście do projektowania stron internetowych?

    Rozwój sztucznej inteligencji (AI) już teraz wpływa na wiele dziedzin naszego życia, a projektowanie stron internetowych nie jest wyjątkiem. Przyszłość tej branży zapowiada się niezwykle ekscytująco, zwłaszcza w kontekście narzędzi, które wykorzystują AI do tworzenia bardziej intuicyjnych, funkcjonalnych i estetycznych stron.