Czym jest mobile commerce?
Era mobile trwa od kilku lat i nie zamierza ustępować, konsumenci są coraz dłużej online, a większość czas spędza z telefonem w ręku. Globalna wartość transakcji mobile commerce rośnie z roku na rok, w 2019 roku, według portalu Statista wyniosła ponad 693 mld dolarów, a w ciągu pięciu lat wzrosła aż 13-krotnie. Jeśli więc prowadzisz sklep online to rynek m-commerce to coś, na co powinieneś zwrócić uwagę!
Mobile commerce, czyli sprzedaż mobilna
Mobile commerce inaczej nazywany jest m-commerce to handel internetowy i sprzedaż mobilna. Całość dotyczy w zasadzie wszystkich transakcji pieniężnych, które odbyły się za pomocą urządzeń mobilnych. Ten system sprzedażowy umożliwia dokonywanie zakupów z każdego miejsca na świecie, bez konieczności dostępu do komputera czy sklepu stacjonarnego. Jedyne co jest potrzebne to bycie online i oczywiście urządzenie mobilne.
Mobile commerce dotyczy szeregu działań związanych z aktywnością zakupową konsumenta w Internecie. M-commerce odnosi się to nie tylko do e-sklepów, ale też do subskrypcji różnych usług, bankowości mobilnej i płatności rachunków. Odpowiednie aplikacje i rozbudowana infrastruktura techniczna, klienci mogą dokonywać różnego rodzaju transakcji w Internecie, używając jedynie urządzeń mobilnych.
Mobile commerce a e-commerce
Sprzedaż mobilna to część e-commerce, jest to naturalny krok do przodu w sprzedaży internetowej. Coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu za pomocą smartfonów, naturalnym więc był fakt, że sprzedaż internetowa przeniesie się do świata mobile. Według prognoz w bieżącym roku sprzedaż mobilne może stanowić ponad 50% transakcji internetowych.
Branża mobile commerce daje sprzedawcom wiele możliwości. To przede wszystkim otwarcie rynku. Obecnie można z łatwością wyodrębnić branże i usługi, które rozwinęły się dzięki m-commertce. Są to zwłaszcza usługi, które oparte są na lokalizacji, płatności zbliżeniowe i płatności w aplikacji, rynek mobilnych przelewów i bankowości mobilnej, bilety elektroniczne, zakup i dostawa treści cyfrowych, a także marketing mobilny. Właściciele sklepów internetowych oraz firmy, które oferują różnego rodzaju usługi, by nie pozostać w tyle za konkurencją, rozwijają swoje sklepy, strony i aplikacje w kierunku ich dostępności poprzez strefę mobile. Wymaga tego współczesny konsument.
Korzyści z wdrożenia mobile commerce w sklepie internetowym
Z pewnością zadałeś sobie pytanie, dlaczego warto wdrożyć sprzedaż mobilną? Porównamy to do wprowadzenia do sklepów stacjonarnych możliwości płatności kartą. Klientom nie chce się szukać bankomatu, jeśli w sklepie nie można płacić kartą, łatwiej pójść do innego sklepu. Więc branża e-commerce musi otworzyć się na mobile commerce, bo po prostu straci klientów.
Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jak długo użytkownikom będzie zależało na dokonaniu zakupów, że będą przesiadali się z urządzenia mobilnego na komputer w celu realizacji transakcji? Być może tak zwani milenialsi tak zrobią, obejrzy dokładnie zdjęcia na większym ekranie i przeanalizuje zakupu jeszcze raz. Ale młodsze osoby już niekoniecznie.
Z mobile commerce płynie jeszcze kilka korzyści np.
- Lepsza konwersja;
- Rosnąca sprzedaż;
- Więcej klientów;
- Zadowolenie konsumentów, które przekłada się na polecenia;
- Możliwość sprowadzenia nowoczesnych form promocji;
- Mniej porzuconych koszyków;
- Pozytywny wizerunek marki i lepsza rozpoznawalność;
- Większa liczba zrealizowanych zakupów
Otwórz się na erę mobile!
Jak widać, era mobile mocno zaznacza swój ślad i nadal się rozwija. Warto stawiać na mobile commerce, które ma przyszłość w swoich rękach i to prawdopodobnie ono, w niedalekiej przeszłości całkiem przejmie sprzedaż internetową.