Czym jest konwersja?
Nad optymalizacją konwersji szczególnie powinny skupiać się sklepy internetowe. To ona jest odpowiedzialna za zmianę zwykłych użytkowników w klientów, którzy następnie kupują produkty lub zamawiają usługę. Jeśli prowadzisz działalność przez Internet, to konwersja powinna mieć dla Ciebie duże znaczenie. Ale zacznijmy od początku i powiedzmy, czym ona jest?
Co to jest konwersja?
Konwersja to działanie, które ma na celu zmianę użytkownika biernego w aktywnego. Zachodzi ona wtedy, gdy użytkownik dokona zakupu, zainteresuje się usługą, kliknie w link lub zapisze się do newslettera.
Odpowiednio dobrana i wdrożona konwersja przekłada się na realny zysk, nie tylko dla sklepów i stron. Zyskują też specjaliści szkoleń online, którym zależy na nawiązaniu kontaktu z potencjalnym klientem i sprzedaży przez Internet swojej wiedzy.
Czym więc jest konwersja? Jest to proces, który zachodzi w momencie, w którym uda się przyciągnąć uwagę użytkownika – przez wpisy, wygląd strony, tekst, newsletter czy grafikę. Celem jest pozyskanie odbiorców, którzy zostaną na dłużej i staną się nie tylko przelotnymi bywalcami, ale aktywnymi klientami.
Co to jest wskaźnik konwersji?
Współczynnik lub inaczej wskaźnik konwersji to pojęcie, które określa ilość konwersji, które zaszły, na liczbę osób odwiedzających stronę. Wynik pomaga określić, jak efektywna jest strona i ilość odwiedzających, którzy dokonali zakupów lub w inny sposób zareagowali na ustalony cel konwersji.
Jak mierzy się konwersję?
Do zmierzenia konwersji niezbędnym narzędziem jest Google Analytics. Za pomocą tej aplikacji można analizować, czy wdrożone elementy optymalizacji dają założone efekty. Mierzenie konwersji musi uwzględniać analizę potrzeb użytkownika, to czy zostały wdrożone i poprawę tego, co nie działało właściwie.
Google Analytics pomoże określić:
- Ile osób trafiło na stronę;
- Jak długo pozostali na stronie;
- Jakie czynności na niej wykonali;
- Jakie i ile stron w tym czasie wyświetlili.
Dzięki raportom z tego narzędzia jesteś w stanie przeanalizować jakość strony. Google podpowiada też, czy należy na stronie wdrożyć nowe udogodnienia, które zainteresują użytkownika i doprowadza do konwersji, która poskutkuje zakupem lub skorzystaniem z usługi.
Cele konwersji
Konwersja celu to ważny element strategiczny, który pozwala stwarzać założenia strony lub sklepu internetowego i optymalizacji witryny. Pomoże określić strategię i jakie działania wdrożyć do danej grupy docelowej. Ustalone cele konwersji pomagają zmieniać biernych użytkowników w aktywnych klientów.
Cele konwersji mogą być różne i są zależne od profilu działalności firmy. Cel sklepu internetowego to sfinalizowanie zakupu, z kolei stron internetowych celem jest skorzystanie przez klienta z usługi lub nawiązanie relacji z firmą. Trzeba pamiętać, że celem konwersji nie jest tylko jednorazowa wizyta. Skorzystanie ze strony to tylko jeden krok do celu, trzeba zachęcić użytkownika do pozostania na stronie i wracania na nią w celu kolejnych zakupów.
Konwersja z firmą Testin
Wiesz już, czym jest konwersja i jak ją mierzyć. A co jest potrzebne, by konwersja działała? Dobra reklama w sieci! Bez optymalizacji strony i pozycjonowania konwersja nie będzie skuteczna. Jeśli chcesz by Twoja strona zaistniała w sieci, zgłoś się do nas już dziś!