Co zwiększa ruch na stronie internetowej?

Prowadząc swoją stronę internetową i publikując na niej treści, chcemy, by odwiedzała ją jak największa ilość osób. Co, jeśli ruch na stronie internetowej nie będzie zwiększony? Być może popełniamy pewne błędy, które sprawiają, że użytkownicy dużo rzadziej klikają w link prowadzący do niej. Co można zrobić w tym wypadku? Podpowiadamy!
W jaki sposób najlepiej zmierzyć ruch na stronie internetowej?
Aby zaobserwować czy ruch w witrynie się zwiększa, zmniejsza czy jest na stałym poziomie, warto go monitorować za pomocą Google Analytics. W programie można mierzyć postępy, ale także analizować elementy, które mają być poprawione, by zanotować większą liczbę wejść na stronę. W Google Analytics możemy wyróżnić źródła ruchu, liczbę odwiedzin na stronie, użytkowników, którzy są w witrynie po raz pierwszy i tych powracających. Zmierzyć możemy też czas, który spędzają na czytaniu publikowanych przez nas treści.
Wartościowe treści a ruch na stronie internetowej
Pierwszą rzeczą, o którą możemy zadbać (i warto o tym pamiętać), jest publikowanie wartościowych treści. Dobrze jest przygotować je skrupulatnie, by wyróżniały się oryginalnością. Jeżeli ten warunek jest spełniony, możemy mieć pewność, że treść, z którą zapoznają się odbiorcy jest ambitna. Należy zaznaczyć, że jeśli strona jest dobrze zaprojektowana, użytkownicy będą chętniej ją odwiedzać. Projektowanie stron internetowych w Rzeszowie to działanie, które przynosi korzyści dla właścicieli witryny. W odpowiednio zaprojektowanej stronie, powinny znaleźć się treści ciekawe dla potencjalnego odbiorcy.
Jak działania SEO wpływa na liczbę odwiedzin?
Kolejnym krokiem, który możemy podjąć w kierunku zwiększenia liczby osób odwiedzających stronę, jest SEO – działanie, mające na celu zoptymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarki. Dzięki temu, naszą witrynę będzie o wiele prościej znaleźć w wyszukiwarce Google, co bezpośrednio przełoży się na liczbę odwiedzin. Znaczące jest tutaj monitorowanie efektów pracy na stronie. Przydatna w tym przypadku może być analiza widoczności w Senuto. Przy jej pomocy, możemy zaobserwować ile fraz kluczowych ze strony znajduje się w TOP3, TOP10 czy TOP50. Widzimy tu również konkurencję, a także wzrosty i spadki fraz w wynikach Google. O tym, czym wyróżniają się dobre strony internetowe pisaliśmy w artykule: 5 kroków do Twojej skutecznej strony www!
Kampania Google Ads
Jest to jeden z dwóch najskuteczniejszych sposobów zwiększania ruchu na stronie. Jak działa reklama? W momencie, kiedy osoba kliknie w link kierujący do strony, z konta reklamodawcy pobierane są pieniądze. Warto zaznaczyć, że kampania Ads jest droższa niż działania SEO, jednak jej zaletą jest niewątpliwie szybki efekt.
Dlaczego warto monitorować ruch na stronie?
Śledzenie wyników, jakie osiąga witryna, jest bardzo przydatne, by zaobserwować efekt który przynoszą prowadzone przez nas działania marketingowe. Możliwe jest też zbadanie, kim są osoby wchodzące na stronę internetową i czego na niej poszukują (w przypadku np. sklepu). Dokładna analiza pozwala nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale także monitorować skuteczność przeprowadzonych działań marketingowych.