5 kroków do Twojej skutecznej strony WWW!
Skuteczne strony WWW czyli sprzedaj ołówek za milion!
Strony WWW jakie są, każdy widzi. Świetne, słabsze, fatalne, wołające do pomstę do nieba – każda z nich zawiera zbiór elementów, które mogą zwiększyć sprzedaż lub skutecznie wykopać dół, w którym możemy pogrzebać nasz biznes.
Brzmi nieco… obrazoburczo, prawda?
Być może. Być może jednak część spośród nas zrozumie, że strony WWW wcale – wbrew pokutującej od lat opinii deprecjonującej wszelkie przejawy działań marketingowych oprócz rekomendacji – nie są sprawą marginalną. Co więcej dobra, skuteczna strona internetowa widniejąca na pierwszej stronie popularnej wyszukiwarki zachęca nie tylko do zapoznania się z treścią ale i do poznania samego przedsiębiorstwa… oraz Twoich usług, które gdzieś przez stronę się przewijają.
Jak jednak sprawić by internauta – teoretycznie zainteresowany produktem (bo po coś na stronę wszedł, prawda?) – zostawił po sobie ślad w formularzu kontaktowym lub zwyczajnie przedzwonił?
O tym będzie właśnie dzisiaj.
Gotów?
5 kroków do zmian
Teoretycznie do przemyślenia będziesz miał mnóstwo rzeczy. Teoretycznie, bo sprowadzić możesz je do kilku głównych elementów, na które MUSISZ odpowiedzieć. Znając swój biznes zrobisz to z łatwością… Albo i nie. Dlatego traktuj wszystko tak, jakbyś poznawał od początku specyfikę branży.
Opracuj strategię
Bez odpowiedniej strategii marketingowej nie ma po co ruszać dalej – strony WWW okażą się wówczas zbędnym wydatkiem. Tworząc ją wyobraź sobie swojego klienta idealnego – wpasuj kilka cech, które posiadają wszyscy Ci, z którymi najczęściej dobijasz targu.
Pomyśleć możesz o wieku, płci, miejscu zamieszkania lub konkretnym segmencie cenowym (jeśli posiadasz np. towary luksusowe). Skierowany ku konkretnej grupie komunikat jest znacznie bardziej skuteczny, niż w wypadku wdrażania (często bezsensownego) zasady „wszystko dla wszystkich”. Niestety, wszystko nie jest dla wszystkich, z czego wszyscy zdajemy sobie sprawę. A przynajmniej powinniśmy…
Dopytaj o rozwiązania
Kupując produkt nabywamy gotowe rozwiązanie problemu, z którym borykalibyśmy się bez niego. I tak rower może zaspokoić potrzebę szybszego przemieszczania się z miejsca na miejsce w tłocznym mieście, a zakup maszyny do wypieku chleba pozwala nam realizować się na polu gastronomicznym i jednocześnie wpisać się w popularną fit-konwencję.
Pamiętaj, że musisz oferować rozwiązania problemów swoich klientów i zaprezentować to również na stronie internetowej. Być może pomogą Ci w tym rozwiązania z branży IT, która stale ewoluuje i może coraz więcej.
Zastanów się, czy może Ci się przydać zaawansowany formularz kontaktowy lub opcja rezerwacji. Jeśli ułatwi ona życie Tobie i Twoim klientom – warto wdrożyć ją w życie.
Postaw na przejrzystość
Identyfikacja wizualna to temat rzeka. Każdy wie, jak powinny wyglądać strony WWW, dlatego często słyszeć możesz złote rady, które sprawdzą się średnio. Twoja strona powinna być przede wszystkim:
- Przejrzysta – natłok wszystkiego sprawi, że nawet zachęcony do zakupu klient prędzej naciśnie na czerwony iks w rogu ekranu niż na sam kontakt. Wyeksponuj przycisk Call to Action i spraw, by był bardziej kontrastowy – prędko odnotujesz efekty,
- Intuicyjna – zminimalizuj liczbę kliknięć – nikt nie lubi tracić czasu. Wchodząc na Twoją stronę klient zrobi to w konkretnym celu. Ułatw mu to, lecz jednocześnie sugeruj kontakt.
Błędy nie pomogą
Skuteczne strony WWW powinny wystrzegać się błędów. Jeżeli witryna jest naszpikowana błędami (m.in. nie jest responsywna, przyciski nie przekierowują tam, gdzie powinny lub posiadasz na stanie puste zakładki) wówczas sama konwersja maleje. Pomyśl o tym w kategoriach zakupu samochodu – nie zaufasz komuś, kto proponuje Ci model w którym silnik dziwnie charczy, prawda? Z tego samego względu może się u nas zwiększać kwestia porzucenia strony WWW.
Postaraj się przetestować witrynę na każdym możliwym urządzeniu oraz dokładnie przeklikaj projekt, który wykonała dla Ciebie agencja reklamowa i na bieżąco staraj się zgłaszać zauważone błędy – w innym wypadku możesz stracić zaufanie odbiorcy już na starcie.
Promuj stronę
Bez marketingu nie ma dziś sprzedaży. Mnogość narzędzi reklamowych jest ogromna – korzystać możesz z Google Ads, promocji na Facebooku lub Instagramie oraz opcjach związanych z remarketingiem. Strona sama z siebie nie sprzedaje – dopiero odpowiednia kampania pozwoli Ci na ocenę jej skuteczności.
Pamiętasz o pierwszym punkcie? Stwórz spersonalizowana reklamę lub zleć to nam a zyskasz dodatkowych klientów szybciej, niż myślisz.
Ile kroków dzieli Cię od sukcesu?
Skuteczna strona internetowa oraz dobrze zaplanowana promocja marki są czymś, do czego z pewnością dążysz. Myślisz, że porada od ekspertów może być pomocna?