Bookstagram – nazwa, BIO, avatar

Bookstagram – nazwa, BIO, avatar

Za nami krótkie wprowadzenie do świata książek w social mediach. Dziś odsłaniamy kolejne tajemnice profili typu bookstagram. Skupimy się na profilu właśnie – nazwie i przedstawieniu siebie w niewielu znakach, czyli temu, co wpływa (obok feedu) na pierwsze wrażenie.

Prolog za nami, więc pora na…

Rozdział 1. – Nazwa dla bookstagrama

Jak Cię widzą, tak na bookstagramie rozdają serduszka, wiadomo. Ale zdjęcia i relacje to nie wszystko. Ważne, by uwagę potencjalnych followersów przykuły nazwa i zdjęcie profilowe, zwane także awatarem.

Imię + _book/_reads/ _booklover to za mało.

Takich kont jest na pęczki. Jeśli prowadzicie blog, stronę internetową czy konto na innej platformie społecznościowej, sprawa jest prosta – wybieracie taki sam nick jak nazwa (lub jej fragment), by zachować spójność. To ważne, jeśli zależy Wam na rozpoznawalności w środowisku.

Na taki krok zdecydowali się Tomasz Radochoński – znany w środowisku jako Nowalijki, czy też Joanna Wolf – na Instagramie, Facebooku i blogu podpisuje się jako Nienaczytana.

Strona internetowaInstagram Nowalijki – nazwa użytkownika

Co w przypadku, gdy bookstagram jest Waszym pierwszym krokiem w książkowym świecie i nie macie punktu odniesienia? Kluczowa będzie kreatywność! Warto się więc zastanowić, co oprócz literatury będzie prezentowane na profilu albo na jakim dokładnie gatunku się skupicie.

Jest jeszcze jedno albo…

Lubicie ekranizacje? Zamierzacie tworzyć posty dotyczące mniej i bardziej udanych kinowych wersji ulubionych powieści? „Książka na ekranie” (oczywiście pisane razem bez polskich znaków) to doskonała nazwa dla takiego profilu. Daje jasny sygnał internaucie, czego może się spodziewać w kolejnych InstaStories czy postach.

Nazwa może też być połączeniem różnych pasji czy podkreślać pochodzenie. Oto przykłady! Goralka czyta to profil Grażyny, studentki pedagogiki, która nie tylko promuje wartościowe książki, ale przybliża swoim obserwatorom zagadnienia związane z góralszczyzną.  Ksiazkidobrejakczekolada to społeczność Karoliny – miłośniczki romansów, której skalą przy ocenianiu książek są kostki ukochanej czekolady.

Rozdział 2. – Kto tworzy bookstagram?

Link w BIO

– uwierzcie, że prowadząc bookstagram, będziecie używać w postach tego dopisku masę razy. Ale czym właściwie jest BIO? To skrót od biogramu – miejsca, w którym możecie opisać siebie i swój profil. Opis ten jest widoczny dla każdego, kto odwiedza dane konto – nawet, jeśli ma ono charakter prywatny.

Co powinno się znaleźć w opisie?

Jedynym ograniczeniem jest liczba znaków i… zdrowy rozsądek. Prowadząc profil o książkach, warto w takim opisie umieścić informację na przykład o ulubionym gatunku. Bookstagramowicze często dodają liczbę przeczytanych w danym roku książek i prezentują tytuł aktualnie czytanej powieści. Jeśli na koncie pojawiają się posty dotyczące nie tylko literatury, to dobre miejsce, by poinformować o tym (potencjalnych) obserwatorów. Jeśli bookstagram to Wasz kolejny obok strony internetowej, bloga czy kanału na YouTubie sposób na promocję literatury w sieci, warto dodać link odsyłający do jednego z tych miejsc. Jest ich kilka? I na to znajdzie się sposób – można wykorzystać drzewko linków. Jeden adres, pod którym kryją się pozostałe. https://linktr.ee/login, nawet w wersji darmowej, będzie wystarczający.

Rozdział 3. – Twój avatar brzmi znajomo?

Mamy nazwę, mamy opis, jeszcze „tylko” zdjęcie profilowe. Jest kilka możliwości. I znowu posiadacze bloga lub kanału w innym medium społeczniościowym mają prościej. Wasza strona ma logo? Posługujecie się od pewnego czasu konkretnym znakiem przy filmikach video? Nic prostszego – wrzucacie je na bookstagram. Chcecie, by inni książkoholicy kojarzyli nie tylko Wasz nick, ale i twarz? Zaprezentujcie więc (auto)portret! Obie możliwości odpadają? Wybierzcie z galerii zdjęć fotkę ulubionej książki, regału czy stosu hańby.

Boookstagram bez tajemnic – zapraszamy do lektury kolejnego tomu!

Kolejne rozdziały już wkrótce – tym razem zdradzimy Wam sekrety spójnych relacji, podpowiemy, jak je katalogować i w jakich programach tworzyć atrakcyjne InstaStories. Do przeczytania! Poprzedni artykuł tutaj.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak stworzyć stronę internetową zorientowaną na pokolenie Alpha?

    Pokolenie Alpha, czyli dzieci urodzone po 2010 roku, to pierwsza generacja, która od najmłodszych lat żyje w pełni cyfrowym świecie. Dla nich technologia jest czymś naturalnym, a ich oczekiwania wobec internetu są zupełnie inne niż w przypadku starszych użytkowników. Jak zatem stworzyć stronę, która nie tylko przyciągnie uwagę najmłodszych, ale także zapewni im świetne doświadczenia?

    CZYTAJ DALEJ

    Zabezpieczenia stron internetowych w 2025 roku

    W erze cyfrowej strony internetowe stały się kluczowym elementem funkcjonowania firm, instytucji publicznych i działalności indywidualnych. Rosnąca liczba cyberataków i zmieniające się przepisy prawne wymuszają na właścicielach stron wdrażanie zaawansowanych zabezpieczeń. W 2025 roku nacisk kładzie się na trzy kluczowe filary: ochrona danych osobowych, zapobieganie atakom hakerskim oraz dostosowanie stron do standardów dostępności WCAG 2.1.