Blogger, copywriter, redaktor tekstów – czyli pisać każdy może

Blogger, copywriter, redaktor tekstów – czyli pisać każdy może

Blogger, copywriter, redaktor tekstów – czyli pisać każdy może

Blog to narzędzie niezwykle popularne już od wielu, wielu lat. Jednak konwencja bloga zmienia się z czasem i rozwija w stronę bardziej profesjonalnego podejścia do poszczególnych tematów.

Już nie tylko „KUL END KREJZI GERL” prowadzą swoje „ShalooN3 bLoGhazzki”, ale w Internecie coraz więcej ludzi pisze dla przyjemności, pisze na własny użytek, pisze dla świata Internetu.

Jednak gdyby chcieć rozpatrywać trzy podstawowe rodzaje bloggerów (na wesoło), mielibyśmy szerokie pole manewru. Z przymrużeniem oka wyglądałoby to mniej więcej tak:

  1. SPAMER

    blogger, który zaśmieca inne blogi i wszystkie kanały social media, w celu uszczęśliwienia świata i użytkowników Internetu informacją o istnieniu jego bloga. Możemy go rozpoznać na przykład po aktywności pod zdjęciem koleżanki, która niedawni urodziła i wrzuciła zdjęcie swojego bobaska, Komentarz mógłby wyglądać mniej więcej tak: „Hej! Wcale nie interesuje mnie twoje dziecko, ale ciebie powinien zainteresować mój blog! Chcesz wiedzieć czym się żywią glonojady? Chcesz zobaczyć jak wygląda glonojad albinos? Na pewno chcesz! Chcesz, chcesz, chcesz! Zobacz mojego bloga! Plis, plis, no weź zobacz! Twoja mam niech też zobaczy!”

  2. EMO/WERTER/NIESZCZĘŚNIK

    blogger, który tryska swoim nieszczęściem. Zazwyczaj jest to kreacja i czekanie na litość świata, której tak naprawdę nie potrzebuje, no ale cóż. Jego wpisy są krótkie, dlatego szybko się je czyta. Jeśli chciałbyś śledzić jakiegoś bloga, a nie masz zbyt dużo czasu, polecamy ten rodzaj bloggera. By w pełni zachęcić Cię, użytkowniku Internetu, prezentujemy przykładowe trzy wpisy:

1 lipca 2017:

Jestem smutny, nieszczęśliwy, mama nie pójdzie mi do sklepu kupić coś słodkiego. Świat jest bez sensu!

13 lipca 2017:

Mój pies nie podaje łapy. Nikt się mną nie interesuje, nikt mnie nie słucha! Tak mi źle!

21 lipca 2017 [news]:

Widziałem na zdjęciu na Facebooku ładną dziewczynę w znajomych znajomego kolegi. Nie napisała do mnie. Dlaczego nie wie o moim istnieniu? Nic nie znaczę dla świata!

  1. PROJEKTANT/ FESZYN GERL

    z pewnością najpopularniejszy typ bloggera. Wpisują się w niego również WsHyzztKj3 sŁiiiit g3rL ktuuRe lofcIaJoM mAlótkiE & SłoDDkie KoTkIII. Oczywiście to tylko dodatek do cudownych wpisów modowych, które prezentują ubrania najdroższych marek, których przeciętny człowiek oczywiście nie zna i okraszone są w dziesiątki zdjęć zaskakujących – tak, użyjmy tylko takiego słowa – stylizacji. Te blogi cieszą się największą oglądalnością. I rzecz jasna, ze względu na kółko wzajemnej adoracji w gronie takich bloggerek, posiadają najwięcej komentarzy. Rozpoznamy je po wpisach takich jak:

Jejciu, ale jesteś śliczna!

Piękne oczęta, księżniczko! W różowym Ci cudnie!

Zazdroszczę, że o jeju, jejuśku, tak strasznie tej pięknej bluzeczki! Mamo, kup!

Ogólnie tak się sprawy mają. A to tylko kropla w morzu możliwości analitycznych poszczególnych bloggerów. Może znacie jeszcze jakiś inny schemat? Pochwalcie się!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.