Black Friday – kiedy zacząć promocję?

Black Friday – kiedy zacząć promocję?

Coroczne przedświąteczne szaleństwo zakupów ogarnia wielu konsumentów. Kumuluje się ono w jednym dniu nazywanym Black Friday. Co warto wiedzieć o promocjach zaplanowanych na ten dzień? Przeczytajcie.

Czarny Piątek – szczypta faktów

Czarny piątek, szerzej znany pod angielską nazwą jako Black Friday, to ruchomy dzień przedświątecznych promocji, który najczęściej wypada na przełomie listopada i grudnia. W tym roku będzie miał miejsce 26 listopada, dzień po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. Sklepy uruchamiają szereg promocji, żeby zachęcić klientów do wcześniejszych zakupów świątecznych. Ponieważ im jest bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym wszystko jest droższe, Black Friday okazuje się być doskonałą alternatywą dla klienta uciekającego od przepłacania i okazją dla sklepów do zarabiania. Na szczytach list zakupów w Polsce znajdują się takie artykuły jak: odzież, buty, kosmetyki oraz elektronika.

Black Friday w liczbach

Ponieważ z wiadomych względów ubiegłoroczny Black Friday nie odbył się w formie stacjonarnej, znaczny wzrost odnotowały sklepy internetowe. Z treści komunikatu operatora płatności online Blue Media, wynika, że liczba transakcji bezgotówkowych w ciągu Black Friday 2020 wzrosła o 91,5% w stosunku do roku 2019. W porównaniu natomiast do innych piątków listopada zarówno transakcje jak i obroty wzrosły o niemal 100%.

Pozostałe liczby z lat ubiegłych:

  • Szczyt aktywności kupujących przypadał na godziny 10:00 oraz 20:00;
  • W czasie Black Friday w Polsce przeciętnie nabywano po 4 produkty na osobę;
  • Polacy wydali w sklepach online i stacjonarnych średnio 663 zł na osobę;
  • Średnia wartość zniżki to około 50% – blisko wartości oczekiwanej przez kupujących (49%).

Black Friday – kiedy zacząć promocję?

Sklepy internetowe i stacjonarne najczęściej uruchamiają swoje promocje około 1,5 tygodnia lub tydzień przed datą rozpoczęcia Czarnego Piątku. Warto przygotować się jednak wcześniej żeby móc ruszyć z daną promocją o odpowiednim czasie. Jeśli chodzi o sklepy internetowe, warto mieć na uwadze odpowiednią konfigurację i optymalizację pod kątem informatycznym, umożliwiającą obsługę wzmożonego ruchu w witrynie. Warto też podejrzeć tendencje, którymi kierują się sprzedawcy np. średnia wartość zniżki lub godziny szczytowe zakupów. Wszystko to pozwala uniknąć nieprzewidzianych a niezbyt dogodnych sytuacji (np. awaria strony w wyniku przeciążenia).

Stwórz z nami swój sklep internetowy lub stronę internetową – Agencja Interaktywna w Rzeszowie

Agencji Interaktywnej Testin nie tylko podpowiemy Ci jak dokładnie przeprowadzić kampanię promocyjną w sklepie online na Black Friday ale za również możemy stworzyć w pełni funkcjonalną, responsywną i zoptymalizowaną stronę internetową lub sklep internetowy. Przecież przez cały rok warto dbać o komunikację z klientami. Możemy również poprowadzić Twojego bloga i social media (mamy dostępną promocję na usługę reklamy na facebooku i instagramie oraz usługę Google Ads). Dbamy także o pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz skorzystać z naszej kompleksowej wiedzy, długoletniego doświadczenia i pełnego zaangażowania, po prostu się z nami skontaktuj. Zapraszamy do świata zrealizowanych planów (także tych marketingowych) i spełnionych marzeń.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]