Audyt strony internetowej – zbędny wydatek czy must have?
Twoja strona internetowa nisko widnieje w wyszukiwaniach Google? Mało osób ją odwiedza, co przekłada się na niską konwersję? To objawy tego, że strona nie działa prawidłowo. W takiej sytuacji należy wykryć przyczynę takiego stanu rzeczy.
Na czym polega audyt strony internetowej?
Audyt strony internetowej to działanie, mające na celu jej kompleksową ocenę. W ten sposób jesteśmy w stanie oszacować, czy podejmowane przez nas decyzje biznesowe w obszarze marketingu internetowego, mają rzeczywiście sens. Audyt umożliwia wykrycie mocnych i słabych stron obecnego projektu. Jest to proces, który polega na sprawdzeniu strony internetowej pod kątem specyfikacji techniczno-funkcjonalnej.
Co jest sprawdzane?
Raport z dobrze przeprowadzonego audytu, powinien przedstawiać wykryte problemy w obszarach, tj. szybkość ładowania się strony, bezpieczeństwo, nawigacja, poprawność wyświetlenia, jakość dostępnych linków, czy występują podstrony z kodem błędu 404 itp. Każdy taki raport zawiera wskazówki, mające pomóc wyeliminować wszystkie wykazane błędy.
Audytowe korzyści
Jest ich wiele! Te najważniejsze są związane z wyszukiwarkami internetowymi. Wyeliminowanie błędów sprawi, że Twoja strona internetowa będzie lepiej dostosowana do algorytmów wyszukiwarki internetowej, co przełoży się na jej lepszą widoczność. Dzięki temu Twoją stronę zaczną odwiedzać unikalni użytkownicy, czyli grupa osób jawnie interesująca się ofertą Twojej firmy. Co więcej, audyt przyczyni się do precyzyjnego określenia informacji, których najczęściej poszukują osoby odwiedzające stronę. W rezultacie otrzymasz garść cennych danych, na podstawie których, będziesz mógł zweryfikować dotychczas realizowaną strategię marketingową.
Niepotrzebny wydatek czy konieczność?
Konieczność. Wielu właścicieli firm bagatelizuje znaczenie diagnostyki strony internetowej. Zapominają, że dzięki temu mogą poprawić rezultat obecnie prowadzonych działań marketingowych w Internecie, a tym samym, usprawnić ogół realizowanych procesów biznesowych. Koszty, jakie poniesienie się z tytułu zamówienia audytu są niewielkie. Brak wyeliminowania błędów, jakie taki audyt uwypukla, może natomiast kosztować o wiele więcej.
Audyt strony internetowej – skontaktuj się z nami!
Chcesz wykonać audyt strony internetowej? Zgłoś się do nas. Zdiagnozujemy wszystkie trapiące Twoją stroną internetową problemy i przekażemy cenne wskazówki, które umożliwią ich szybkie wyeliminowanie. Gotowy na zmiany?