Adidas stawia na marketing internetowy
Adidas rezygnuje z reklamy telewizyjnej. Marketing internetowy bardziej się opłaca
Adidas, znana na całym świecie marka, rezygnuje z reklamy telewizyjnej! Niemieckie przedsiębiorstwo pragnie do 2020 roku czterokrotnie zwiększyć przychody z handlu elektronicznego i stawia na marketing internetowy. Taką informację przekazał ostatnio Kacper Rorsted, pełniący od października 2016 roku funkcję prezesa zarządu Adidas-Group.
W wywiadzie dla CNBC Rorsted zaznaczył, że firma planuje koncentrować teraz swoje działania przede wszystkim na cyfrowej komunikacji. Cel? Przyciąganie młodych klientów, do których w większości skierowane są produkty marki.
„Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nasi najmłodsi klienci szukają nas i naszych produktów głównie poprzez urządzenia mobilne. Cyfrowa komunikacja jest dla nas teraz kluczowa, więc nie zobaczycie nas więcej w reklamach telewizyjnych”.
Rorsted objął kierownictwo w Adidas-Group w ubiegłym roku i zaczął od wprowadzenia rewolucji w sprzedaży cyfrowej. Zgodnie z założeniami jego strategii, do 2020 roku przychody mają się zwiększyć z 1 mld euro do 4 mld euro. Odniósł już podobny sukces, działając w niemieckim koncernie chemicznym Henkel.
„Docieramy do naszych konsumentów przez media cyfrowe i wierzymy, że w ciągu trzech najbliższych lat możemy zwiększyć nasze przychody, a także dać klientom możliwość bardziej bezpośredniego zaangażowania w nasze działania”.
Firma w ubiegłym tygodniu ogłosiła, że inwestuje intensywnie w proces digitalizacji, w tym drukowanie 3D oraz inteligentne metody produkcji.
Marketing internetowy – to się naprawdę opłaca!
Wnioski nasuwają się same: profesjonalna strona internetowa, sklep internetowy na najwyższym poziomie i aktywność w social mediach, czyli szeroko pojęta cyfrowa komunikacja, to filary, na których można budować świadomość marki i docierać do klientów.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z pełną ofertą firmy Testin!
Źródło: Adidas steps away from TV advertising as it targets $4 billion growth