6 porad, dzięki którym zoptymalizujesz blog pod SEO
Czym jest optymalizacja strony? To inaczej ulepszanie jej różnych obszarów, aby zwiększyć skuteczność i przystępność. Optymalizacja jest niezbędna do uzyskania jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – zwiększenia ruchu na stronie www. Poznaj 6 elementów, które mają wpływ na ulepszenie bloga.
W czym Ci może pomóc optymalizacja strony?
Optymalizacja może być prowadzona w kodzie strony i być niedostrzegalna dla użytkowników, ale za to – widoczna dla robotów Google. Jeśli więc chcesz zapewnić stronie jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce, powinieneś zaprzyjaźnić się z algorytmami Google. To one analizują tysiące danych, aby jak najlepiej zrozumieć użytkownika i dostarczyć mu odpowiedzi na pytania wpisywane w okno wyszukiwarki.
Jaki jest cel ulepszenia strony pod pozycjonowanie SEO?
Optymalizacja strony pod pozycjonowanie ma za zadanie dostosować ją do standardów Google. To znaczy, że strona powinna dostarczać informacje wartościowe, zgodne z zapytaniami i oczekiwaniami użytkowników, podane w atrakcyjnej dla nich formie.
Z reguły Twoje teksty docierają tylko do stałych czytelników bloga czy osób śledzących Cię w SM. Jeśli jednak podejmiesz odpowiednie działania, masz większe szanse na pozyskanie nowych odbiorców. Dobrze przygotowany tekst będzie wysoko w rankingu wyszukiwarki, więc jeżeli Twój potencjalny odbiorca znajdzie go, a następnie zainteresuje się treścią, z pewnością jeszcze wróci na Twój blog.
Na czym polega optymalizacja?
Prowadzisz blog. Masz całkiem pokaźną liczbę artykułów, naprawdę dobre zdjęcia i ciekawe grafiki. Jednak artykuły z Twojej strony nie są widoczne w wynikach wyszukiwania? Sprawdź swoją stronę pod kątem kolejnych podpunktów:
- Dobierz odpowiednie frazy kluczowe. Są one bowiem kluczowym elementem SEO, ponieważ pomagają Twoim blogom pojawiać się przed odpowiednimi osobami i przyciągają do nich cenny ruch.Możesz skorzystać z wielu narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak KeywordsFX, czy http://answerthepublic.com/ i https://ubersuggest.io/. które pomogą Ci znaleźć właściwe słowa kluczowe dla contentu Twojej strony.
- Zoptymalizuj tagi tytułowe i opisy meta. W meta tagach powinny znajdować się frazy kluczowe związane z tematyką strony. Dodatkowym elementem, który możesz tu umieścić jest nazwa firmy i emojis (związane z charakterem Twojej marki)
- Zoptymalizuj adresy strony. Sprawdź adresy URL na stronie www. Pamiętaj, że powinny one zawierać frazy kluczowe powiązane z tematyką strony lub tytułami artykułów blogowych.
WAŻNE:
- spacje oraz „_” zamień na „-”,
- polskie litery zamień na odpowiedniki „bez ogonków”,
- znaki specjalne (tj. !, %, itp.) usuń z adresów,
- ogranicz liczbę katalogów „/” w adresie.
- Zoptymalizuj elementy nietekstowe, czyli zdjęcia, grafiki, infografiki zrzuty ekranu. Sprawdź, czy posiadają odpowiednią nazwę. To jeden z elementów, który jest przekazywany wyszukiwarkom, aby wskazać, co przedstawia dany obraz.
- Odpowiednio sformatuj tekst w artykule – używaj odpowiednich nagłówków – zgodnie z hierarchią. H1 – tytuł artykułu. W treści powinny występować również nagłówki niższego rzędu, tj. H2, H3 zawierające w miarę możliwości pozycjonowane słowa kluczowe dla danej strony. Podziel tekst na akapity nie dłuższe niż dwa – trzy zdania.
- Umieść linki wewnętrzne w tekście. Linki wewnętrzne dłużej utrzymują odbiorców w Twojej witrynie. Mają również kluczowe znaczenie dla ułatwienia wyszukiwarkom wykrywania stron w Twojej witrynie.
Udoskonal swoja stronę już dziś!
Poznałeś kilka sposobów, które mogą pomóc Ci osiągnąć lepszą pozycję w wyszukiwarce Google, a tym samym przyciągnąć bardziej wartościowy ruch na Twojej witrynie. Jeśli jednak czujesz się niepewnie w działaniach SEO, zdaj się na specjalistów, którzy mają spore doświadczenie na tym polu. Agencja Interaktywna Testin i jej pracownicy są do dyspozycji. Wystarczy, że się z nami skontaktujesz i ustalimy szczegóły współpracy, a będziesz mógł spokojnie czekać na efekty działań.